Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Oprava krovu (Absence věnce)

Od: cowlei* odpovědí: 8 změna:

Dobrý den,

rekonstruuji (obytné) podkroví, tesaři mi odstarnili většinu vazních trámů (nejsem odborník, mám na mysli trámy, které spojovali protější krokve ve výšce 1,5m nad podlahou)- v podstatě v obytné části (15m) - mi chybí všechny. Je to starší rodiiný dům, bez železobetonového věnce. Pozednici mám připevněnou kovovými pláty k profilům mezi hurdyskami na podlaze.

- Střecha je vysoká v nejvyšší části 3,5m

- Každou krokev mám svázanou s krokví na protější straně

- Krokve jsou navíc z každé strany opatřeny latí o tloušťce 15cm (protože se zvedali kleštiny, které jsou nyní ve výšce asi 2,5m)

- Přikldádám fotku s aktuálním stavem (minulý víkend jsem jen přidal zateplení)

Kde je problém, procházel jsem zdejší fórum a našel některá vlákna týkající se vazby střechy a věnců. Jak už to tak bývá, tak jsem se začetl, znejistěl a ted se bojím aby vše bylo v pořádku. Tesaři byli solidní, ale bojím se, že když nemám věnec, je něco v nepořádku ...

Oprava krovu (Absence věnce)

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

patronka*
hodnocení

2x

Dobrý den, vůbec se nemusíte obávat, práce je udělána odborně a střecha se Vám rozhodně nerozjede. ŽB věnec by ničemu nepomohl, příčná výztuha tvoří s krokvemi uzavřený trojúhelník, zatížení krytinou se rozkládá na svislou a vodorovnou složku. Léta jsem pracovala na rekonstrukcích mnohem rozsáhlejších staveb a při využití podkroví se dodatečně ŽB věnec nikdy nedělal. Jen při nestabilních základech u vícepodlažních budov se dělalo příčné vyztužení zhruba v polovině výšky stavby a bylo skryté v podlaze, to ale Váš případ není. Věřte tesařům, člověk s praxí ví většinou víc, než teoretik od stolu. Patronka

cowlei*
hodnocení

Ani nevíte jak jste mě všichni potěšili. Mockrát děkuji za odpovědi!