Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Kabelová chránička, voda, plyn

Od: johnl* odpovědí: 3 změna:

Zdravím, potřeboval bych poradit jsem v tomto celkem laik hledal jsem ale odpověd nenašel.

Chci ke svému pozemku, kde časem bude RD dělat příjezdovou cestu a rovnou bych chtěl do země udělat přípravu na Elektřinu, vodu, plyn. Rád bych věděl jakou hloubku mám použít pro uložení chráničky a jakou vzdálenost mají mít od sebe jednotlivé chráničky (případně jestli jde něco vést společně) a do jaké hloubky je doporučeno uložení. Uvedu příklad Chránička na elektrický kabel (100mm) uložím do hloubku 100cm, a zasypu žlutým pískem (někde jsem to vyčetl nevím jestli tam musí být) a 20cm nad to dát červenou výstražnou pásku a to už se může zaházet zemí? Případně jak je to u vody a plynu? Díky za případné odpověďi

3 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

paaja*
hodnocení

2x

Ten kabel je OK. S plynem a vodou bych počkal, protože na obě přípojky musí být schválený projekt. Většinou se plyn i voda napojuje kolmo na vedení resp. nejkratší cestou k plynoměru/vodoměru. Plynárny a vodárny neradi vidí zalomená potrubí.

ferda60*
hodnocení

2x

Elektrický kabel pod vozovkou v hloubce 1m, pod chodník a mimo zástavbu stačí 35cm. Vodorovná vzdálenost od vody i plynu (při souběhu vedení) min. 40cm.

Zdroj: elektrika.cz/...

elektrika.cz/...

elektrika.cz/...

Požadavky na provedení přípojek (umístění měřících zařízení) poskytnou majitelé jednotlivých rozvodů (projekt, zhotovení, revize, montáž měřícího zařízení). Plynoměr bývá umístěn ve "sloupku"na hranicích pozemku, vodoměr může být v objektu (v suterénu, hned za první zdí) pokud délka přívodu nepřekročí určitou vzdálenost, jinak je nutno pro něj vybudovat zvláštní šachtu u hranice pozemku.

johnl*
hodnocení

Díky to je naprosto vyčerpávající :)

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky: