Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Zateplení stropu při jeho snížení

Od: romanhuba* odpovědí: 6 změna:

Ahoj, plánuji snížení stropu, bude tam sádroš,asi 25cm,o co my jde. Všichni tvrdí že se to zatepluje ze studené strany, takže z půdy.

Uvažoval jsem o foukané izolaci, co vy na to. A jěšte pokut izolace z půdy musím vybrat tu navážku a půdovky.Nad půdovkama je tak 25cm pak jsou prkna(podlaha). Ještě podotýkám, že jsem naprostý laik a začátečník, předem děkuji.

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

ladajaskva*
hodnocení

2x

Dobrý den. Zateplení podhledu zhotoveného ze sádrokartonu je naprosto běžná záležitost.. Foukaná izolace se dělá buď zafoukáním dutiny stropu mezi záklopem a podhledem, takže stačí odkrýt vstupní prostor a udělat díru do záklopu, aby to mohli zafoukat. Nebo se na půdu zhotoví rošt z OSB vysoký 20 - 25 cm vzniklé dutiny se vyfoukají izolací a zaklopí se to opět deskami OSB, aby podlaha půdy byla opět pochozí. Pod tuto izolaci se dává parotěsná fólie. Další a nejlacinější možnost je zateplení půdního prostoru pomocí EPS. Toto jsem před zimou dělal já a mám tam 2 x 12 cm EPS 70F. První vrstvu jsem lepil na terče PU pěnou a druhá je volně položena tak, aby se spáry křížily. Parozábrana není nutná, neboť EPS má proti foukané izolaci podstatně vyšší difuzní odpor. Já to mám ještě částečně pochozí, kdy jsem tam volně položil sundané dřevotřískové obložení ze stropu 12 mm. Udělal jsem si pouze jednu dálnici pod hřebenem 1,25 x 12 m. Je to celkem dobré.

Pokud se chcete pustit do zavěšeného podhledu z SDK, tak na půdě nebudete dělat nic a to zateplení dáte do dutiny mezi SDK a stávajícím stropem. A zde je stěžejní zíležitost parozábrana a ta by neměly být prošpikována vruty, kterými budou přišroubovány SDK desky. Ale jestli nemusíte z nějakého závažného důvodu ten strop snižovat, tak bych to udělal z půdy pomocí EPS. S pozdravem Laďa

hodnocení

0x