Nejste přihlášen/a.
Máme na chalupě problém, se kterým si žádný místní elektrikář ani samouk neví rady, vyzkoušeli jsme všechno možné. Čerpadlo z vrtané studny často nevypne a voda stříká ze zdi. Čistili jsme, dofukovali vzduch, což pomohlo na chvilku. Jsme naprostí laici a tak si jenom zoufáme. Expanzní nádoba je na 80 l, všechno je jen několik let staré a nikdo s tím nijak nemanipuloval, jen jsme několikrát vyměnili na jednu z rad spínač, což bylo taky nanic. Poradí někdo, nebo doporučí řemeslníka, nejlépe na Prachaticku nebo v Praze? Helena
Dobrý den. Že tento problém nevyřešíte Vy, kterí o tom nemají potuchy chápu. Co ale nechápu, je fakt, že to nevyřeší ani lidi, kteří by to měli vědět. A zde si nejsem jist výběrem těch odborníků. Tlakový spínač při poklesu tlaku přez mebránu sepne okruh a to čerpadlo prostě tlačí vodu do tlakové nádoby.Jakmile stoupne tlak na nastavenou hodnotu, tak přez stejnou mebránu se ten el. okruh vypne. Čili, když to při polkesu tlaku zapne, tak asi menbrána je v pořádku a nyní záleží na nastaveném vypínacím tlaku. A jaký je maximální tlak přípustný pro tlakovou nádobu je napsané na štítku. Aby to celé bylo funkční a bezpečné, musí být vypínací tlak toho spínače menší, jak je povolená hodnota tlaku v tlakové nádobě. To je takový základ. A podle toho, že píšete, že Vám stříká voda, když to čerpadlo nevypne usuzuji, že tam máte pojistný ventil, který má nastavený také nějaký tlak. Při překročení toho tlaku prostě dojde k otevření ventilu a voda stříká, kam se ji zlíbí. Podle mě by ty všechny tlaky měly být v jakési posloupnosti. Např. max tlak v nádobě je tabulkově 10 barů, vypínací tlak třeba 3 bary a tlak na pojistném ventilu více jak 3 bary a méně než je max povolený tlak v tl.nádobě 10 barů, takže třeba 5 barů. Tlak 1 bar je přibližně 1 atmosféra, přibližně 0,1MPa a 760 torrů. A na posouzení celé Vaší závady si pozvěte nějakého odborníka vodotopotplyn, než elektrikáře. S pozdravem Laďa