Trabant nestartuje za studena

Od: Datum: 30.04.12 19:06 odpovědí: 21 změna: 23.05.12 08:16

Hezký den,

mám doma Trabanta 601 r.v. 1969 a nemůžu ho nikdy nahodit za studena. Stačí jen když schladne cca 20 min po jízdě a už ho nenastartuju a můžu točit jako blázen. řeším to tak, že šplíchnu pod píst trochu benzínu a chytne na brnk. Pokud je zahřátý, max 15 min po poslední jízdě, chyte taky na brnk a bez plynu, o chvilku dýl už ne, musím pomoct tím benzínem pod píst. Nový svíčky sem koupil a nic, nemáte někdo tušení, co s tím může bejt? Nebaví mě neustále šroubovat svíčku :-/


avatar
Upozornění
Tato otázka je 5 let bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 30.04.12 19:25
 

V tom případě je problém v karburátoru nebo v dodávce paliva.

doplněno 30.04.12 19:26:

Sytič je ještě manuální, že? ... a funguje? ... zapínáte ho?

 
Datum: 30.04.12 19:26
 

Pravděpodobně bych to hledal v přívodu benzínu třeba zanesený karburátor špatná pumpička také mrknout na zapalování možností je spousta ale věřím že tam jde málo benzínu nebo vůbec někde múže hadička přisávat vzduch zkoukněte povyměnujte

 
Datum: 30.04.12 22:14
 
avatar

Traboše jsem měl také a se stejným problémem. Řešilo jsem to tak, že jsem koupil injekční stříkačku 10ml i s jehlou. Jehlu jsem zapíchl do toho gumového kolena sacího potrubí tak, aby směřovala do karburátoru. Pak stačilo nabrat 5ml benzínu, stříknout to do sání a nastartovat. Nebylo třeba ani nic demontovat.

Jinak palivovou ani akcelerační pumpu u traboše nehledejte, žádnou nemá

 
Od: marrk*
Datum: 01.05.12 12:10
 

Máte na mysli zhruba do těchto míst, viz foto, kam ukazuje šipka?

http://www.freeimagehosting.net/7prqp

Napdlo mě ještě, jestli to nemůže být např. i indukčními cívkami? Že nedávají dostatečný proud na svíčku, která háže malou jistku, která zahřátému motoru nevadí, ale studenému ano?

Datum: 01.05.12 12:14
 
avatar

ne bude to chtít vyčistit a nastavit karburátor

 
Datum: 01.05.12 12:22
 

Může to dělat i cívka pokud máte jinou určitě bych zkusil vyměnit nejdřív jednu pak druhou za zkoušku nic nedáte ono na dálku se těžko radí ale zkusit povyměnovat kus za kus a musí to fungovat

doplněno 01.05.12 12:23:

Samozřejmně ten karburátor bych prošel jako první

 
Datum: 01.05.12 14:25
 

To naprasklé sání za filtrboxem není dobré (aspoň omotat hliníkovou páskou). Tudy proudí nefiltrovaný vzduch, co se přisaje společně s pískem,prachem,pyly,... a motor se začne zadírat a zničí se (vytvoří se s olejem brusná pasta s těch nečistot).

 
Od: marrk*
Datum: 01.05.12 16:20
 

Jojo já vím, toto je staré foto a už to mám omotané izolačkou

Datum: 01.05.12 14:51
 
avatar

Já to měl přímo v tom koleni, abych se nemusel hrabat až dolů ke karbecu a ten benzín se může lépe rozprášit. BTW - ten akumulátor vypadá hodně zajímavě - zejména ten tuning vázacíma páskama

 
Od: marrk*
Datum: 01.05.12 16:18
 

To je staré foto, kde ten akumulátor sloužil pouze jako okruh, neměl jsem ještě normální baterku člověka, který vymyslel, že bude Trabant na 6V bych vystřelil z trenek. Teď už tam mám klasický akumulátor, ale bohužel musel sem za něj dát 2500Kč. Přitom 12V baterek bych mohl mít plnou p**** a zdarma :-/

Co se týče toho zlepšováku vstřikování benzínu přes koleno, zkoušel jsem to dnes a nic, záhy na to jsem zkusil Trabanta roztlačit jen tak na rovince sám - jestli to znáte: roztlačíte, rychle do toho skočíte, zařadíte, párkrát to zabublá a buď chytne nebo ne. Chytnul na první otočení pístu, ale přes starter ani ťuk.

Prozatím Vám děkuju za rady, indukční cívky někde doma mám náhradní, zkusím je vyměnit a uvidíme no. Karburátor jsem měl nedávno venku a nejevil žádné známky nečistot, ten bude v pořádku. Takže pokud to není těma indukčníma cívkama, tak už nevím

Od: des*
Datum: 01.05.12 16:30
 

Já bych to hledal ve startéru,sežere všechen proud a na cívky zůstane málo.Jaké má otáčky,točí hodně,nebo líně,trabi chytá prakticky tak,že starter roztočí naplno a chytne to,když se vypne.

 
Od: marrk*
Datum: 01.05.12 17:03
 

Se srovnáním, co tak znám z filmů a hlavně videí na youtube, tak docela líně. Když s tím nejezdím dlouho tak to je úplně lenošný. Ale to by přece nenastarotovalo vůbec přece, ani za tepla né?

Od: krejci
Datum: 02.05.12 11:11
 

Vážený,pohyboval jsem se kolem Trabantu a davám Vám na zvážení vychytavku,ktery měl kamarad z dědiny na svem traboši.Použival 12v.baterii jen na startovaní.,protože měl také ,,přísun,,12voltovych baterii a to nasledovně.baterii 12v.měl v kufru z tama vedl kabel přimo na startér.Udajně starter 6voltu,vydrží kratkodobě i napětí12voltu.Ze spinací skřinky měl vyvedeny vodič zvlášt na tlačíko na palubovce na startovaní.pokud chtěl nastartovat ,zapnull klíček zapalování, zmáčkl tlačítko starteru a měl nastartované.Vše ostatní zustalo beze změny napajeno baterkou 6voltu.Jednu nevyhodu to mělo,musel tak jednou tydně baterku 12voltu nabít nebo vyměnit za ,,plnou,poněvadž to neměl udělano na dobijení z auta.Možna by to šlo i použít krátkobobě jako elektromobil,protože 12voltu uděluje starteru 6voltovemu větši otáčky.Dobre pořizení přeji traboši.

 
Od: marrk*
Datum: 02.05.12 12:06
 

Díky za typ, škoda jen, že mě to nenapadlo nebo mi to někdo neporadil před koupí té 6-ti voltové. Ale až klekne, tak to tímto způsobem určitě nějak vyřeším, když říkáte, že je to možné, protože dávat za baterku 2500Kč už nechci :-/

Datum: 02.05.12 15:25
 
avatar

startér to sice vydrží ale ta cívka už ne po pár startech odejde je jednoduší sehnat na vrakárně věci a předělat si trabiho na 12V*cteni*

 
Od: ptak
Datum: 23.05.12 08:03
 

Trabantama se zabejvam neco kolem 9let a po celou dobu jsem pouzival ve 12V rozvodu 6V starter a bez problemu, jedine co se nici je venec setracniku. Starter moc rychle vyjede a narazi zub na zub.

 
Od: rakus*
Datum: 02.05.12 15:50
 

Problém je v přívodu paliva, určitě vyčisti celý karburátor, rozeber,profoukni jehlu, a pk to skus nahodit:) mělo by to šlapat jako hodinky...

 

 

Od: marrk*
Datum: 02.05.12 16:35
 

Ale když by byl problém v přívodu paliva, proč za tepla chytne na brnk a po chvilce stání už ani ťuk?

Od: ptak
Datum: 23.05.12 08:10
 

Tak v prvni rade bych prosel palivovej system. Zkontroloval zda je spravne slozene tesneni mezi prirubou karbecu a motorem (je to papirova podlozka, klingeritova podlozka tlusta asi 5mm a zase papirova podlozka) Kdyz tam ty podlozky nejsou, karburator se ohreje a odpari se z neho benzin.

 
Od: ptak
Datum: 23.05.12 08:16
 

Jo aha, spatne jsem si to precetl. Tak to se omlouvam. Pokud nechyta za studena, kouknul bych se do karburatoru na spravnou hladinu benzinu a potom na sytic, jeho cistotu a na lanko sytice a jeho serizeni.

 
Od: miro®
Datum: 03.05.12 11:01
 

Podle uváděných potíží je jednoznačně závadou - nedostatek paliva ve směsí se vzduchem pro válce při startu za studena. Tento přirozený problém je řešen mechanizmem sytiče v karburátoru. Překontrolovat hlavně tuto část karburátoru a vyčistit , případně odstranit nedostatky. Neznám konkrétní konstrukci karburátoru u Trabanta , ale zpravidla se jedná o trysku sytiče a uzavírací klapku přívodu vzduchu do sání karburátoru. Sytič pracuje tak , že se uzavře (omezí) přívod vzduchu do karburátoru , tím vznikne při nasávaní při startu za touto klapkou vyšší podtlak , který vysává podle velikosti trysky více paliva , které musí být dostačující podle nároku motoru. Tím dojde k vyššímu nasycení směsi pro válce a správná funkce . To musí nahradit injekční stříkačku a další doporučení jak jsou zde uváděna. Na tento problém mají také negativní vliv netěsnosti sacího potrubí od karburátoru k válcům motoru. miro

 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.