Nejste přihlášen/a.
Hezký den,
mám doma Trabanta 601 r.v. 1969 a nemůžu ho nikdy nahodit za studena. Stačí jen když schladne cca 20 min po jízdě a už ho nenastartuju a můžu točit jako blázen. řeším to tak, že šplíchnu pod píst trochu benzínu a chytne na brnk. Pokud je zahřátý, max 15 min po poslední jízdě, chyte taky na brnk a bez plynu, o chvilku dýl už ne, musím pomoct tím benzínem pod píst. Nový svíčky sem koupil a nic, nemáte někdo tušení, co s tím může bejt? Nebaví mě neustále šroubovat svíčku :-/
Traboše jsem měl také a se stejným problémem. Řešilo jsem to tak, že jsem koupil injekční stříkačku 10ml i s jehlou. Jehlu jsem zapíchl do toho gumového kolena sacího potrubí tak, aby směřovala do karburátoru. Pak stačilo nabrat 5ml benzínu, stříknout to do sání a nastartovat. Nebylo třeba ani nic demontovat.
Jinak palivovou ani akcelerační pumpu u traboše nehledejte, žádnou nemá ![]()
Máte na mysli zhruba do těchto míst, viz foto, kam ukazuje šipka?
Napdlo mě ještě, jestli to nemůže být např. i indukčními cívkami? Že nedávají dostatečný proud na svíčku, která háže malou jistku, která zahřátému motoru nevadí, ale studenému ano?
Může to dělat i cívka pokud máte jinou určitě bych zkusil vyměnit nejdřív jednu pak druhou za zkoušku nic nedáte ono na dálku se těžko radí ale zkusit povyměnovat kus za kus a musí to fungovat
doplněno 01.05.12 12:23:Samozřejmně ten karburátor bych prošel jako první
To naprasklé sání za filtrboxem není dobré (aspoň omotat hliníkovou páskou). Tudy proudí nefiltrovaný vzduch, co se přisaje společně s pískem,prachem,pyly,... a motor se začne zadírat a zničí se (vytvoří se s olejem brusná pasta s těch nečistot).
Já to měl přímo v tom koleni, abych se nemusel hrabat až dolů ke karbecu a ten benzín se může lépe rozprášit. BTW - ten akumulátor vypadá hodně zajímavě - zejména ten tuning vázacíma páskama ![]()
To je staré foto, kde ten akumulátor sloužil pouze jako okruh, neměl jsem ještě normální baterku
člověka, který vymyslel, že bude Trabant na 6V bych vystřelil z trenek. Teď už tam mám klasický akumulátor, ale bohužel musel sem za něj dát 2500Kč. Přitom 12V baterek bych mohl mít plnou p**** a zdarma :-/
Co se týče toho zlepšováku vstřikování benzínu přes koleno, zkoušel jsem to dnes a nic, záhy na to jsem zkusil Trabanta roztlačit jen tak na rovince sám - jestli to znáte: roztlačíte, rychle do toho skočíte, zařadíte, párkrát to zabublá a buď chytne nebo ne. Chytnul na první otočení pístu, ale přes starter ani ťuk.
Prozatím Vám děkuju za rady, indukční cívky někde doma mám náhradní, zkusím je vyměnit a uvidíme no. Karburátor jsem měl nedávno venku a nejevil žádné známky nečistot, ten bude v pořádku. Takže pokud to není těma indukčníma cívkama, tak už nevím
Já bych to hledal ve startéru,sežere všechen proud a na cívky zůstane málo.Jaké má otáčky,točí hodně,nebo líně,trabi chytá prakticky tak,že starter roztočí naplno a chytne to,když se vypne.
Vážený,pohyboval jsem se kolem Trabantu a davám Vám na zvážení vychytavku,ktery měl kamarad z dědiny na svem traboši.Použival 12v.baterii jen na startovaní.,protože měl také ,,přísun,,12voltovych baterii a to nasledovně.baterii 12v.měl v kufru z tama vedl kabel přimo na startér.Udajně starter 6voltu,vydrží kratkodobě i napětí12voltu.Ze spinací skřinky měl vyvedeny vodič zvlášt na tlačíko na palubovce na startovaní.pokud chtěl nastartovat ,zapnull klíček zapalování, zmáčkl tlačítko starteru a měl nastartované.Vše ostatní zustalo beze změny napajeno baterkou 6voltu.Jednu nevyhodu to mělo,musel tak jednou tydně baterku 12voltu nabít nebo vyměnit za ,,plnou,poněvadž to neměl udělano na dobijení z auta.Možna by to šlo i použít krátkobobě jako elektromobil,protože 12voltu uděluje starteru 6voltovemu větši otáčky.Dobre pořizení přeji traboši.
Díky za typ, škoda jen, že mě to nenapadlo nebo mi to někdo neporadil před koupí té 6-ti voltové. Ale až klekne, tak to tímto způsobem určitě nějak vyřeším, když říkáte, že je to možné, protože dávat za baterku 2500Kč už nechci :-/
startér to sice vydrží ale ta cívka už ne po pár startech odejde je jednoduší sehnat na vrakárně věci a předělat si trabiho na 12V![]()
Problém je v přívodu paliva, určitě vyčisti celý karburátor, rozeber,profoukni jehlu, a pk to skus nahodit
mělo by to šlapat jako hodinky...
Ale když by byl problém v přívodu paliva, proč za tepla chytne na brnk a po chvilce stání už ani ťuk?
Tak v prvni rade bych prosel palivovej system. Zkontroloval zda je spravne slozene tesneni mezi prirubou karbecu a motorem (je to papirova podlozka, klingeritova podlozka tlusta asi 5mm a zase papirova podlozka) Kdyz tam ty podlozky nejsou, karburator se ohreje a odpari se z neho benzin.
Podle uváděných potíží je jednoznačně závadou - nedostatek paliva ve směsí se vzduchem pro válce při startu za studena. Tento přirozený problém je řešen mechanizmem sytiče v karburátoru. Překontrolovat hlavně tuto část karburátoru a vyčistit , případně odstranit nedostatky. Neznám konkrétní konstrukci karburátoru u Trabanta , ale zpravidla se jedná o trysku sytiče a uzavírací klapku přívodu vzduchu do sání karburátoru. Sytič pracuje tak , že se uzavře (omezí) přívod vzduchu do karburátoru , tím vznikne při nasávaní při startu za touto klapkou vyšší podtlak , který vysává podle velikosti trysky více paliva , které musí být dostačující podle nároku motoru. Tím dojde k vyššímu nasycení směsi pro válce a správná funkce . To musí nahradit injekční stříkačku a další doporučení jak jsou zde uváděna. Na tento problém mají také negativní vliv netěsnosti sacího potrubí od karburátoru k válcům motoru. miro
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.
