Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Autobaterie nebo startér?

Od: tomntn odpovědí: 5 změna:

Zdravím,

vlastním chevrolet spark (2007) najeto 40 000. Možná ani tak nepotřebuji radu, jako spíše posouzení správného uvažování.

Nastal dneska takový problém. Čistil jsem sání (to není ani tak podstatné), ale poté jsem motor nastartoval a motor naskočil, ale s tím,že ten start trval trošku déle (normálně do 2 sekund a točil jsem asi 5). Ale startér zněl v pohodě. Žádný zvuk vykazujíící, že by umíral. Tak jsem to považoval, že prostě jen dlouho stálo tak bylo "stuhuté", ale poté jsem motor vypl a když jsem chtěl za asi pět minut nastartovat tak startér se skoro netočil a nebyl schopný roztočit motor. Tak jsem vzal multimetr a změřil, že baterka má napěti 12,22V, světla svítila úplně normálně a blinkry taky. Diagnostika - bez závady. Když jsem znova startoval a měřil odběr starteru tak po otočení klíčku hodnota baterky skočila na 0V a pak na 3V během startování.

Myslím si tedy správně, že i když světla v pohodě svítí a v nezatíženém stavu baterka má přes 12V tak to bude i přesto baterkou, protože už neutáhne tak velký odběr proudu a proto skočí na 3V? Po dvou startováních neukazovala vůbec nic a po pěti minutách zase 12V.

Baterka v zimě zmrzla, ale po dobitý jela v pohodě.

Můžu aspoň na 90% vyloučit chybu starteru?

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar dabel

pokud ti baterie při startu padne pod 8V tak je baterie k.o. dej novou a bude po problému*cteni*

 

hodnocení

0x
avatar mikihans

startérem to nebude, pokles je normální, ale spíš se obávám, jestli ti funguje dobíjení (alternátor + regulátor). Zjisti, jaké napětí máš na baterce při nastartovaném motoru a jestli když přidáš otáček, tak se zvýší.

doplněno 29.04.12 19:34:

promiň, asi jsem přeskočil některé řádky. Pokud potom startér skoro netočil a napětí spadlo až na ty 3V, tak to bude tou baterkou ;)

 

mowla*
hodnocení

0x

Pokud baterka zmrzla (zvlášť pětiletá), je velmi pravděpodobně po ní... Napětí ještě držet může, ale není schopna dávat dostatečný proud pro startér...

jabraka*

Aby elektrolyt zamrzl,muselo by být aspoň 40 pod nulou.Případně totálně zasulfátované elektrody a tím pokleslá koncentrace elektrolytu,ale to by jí stejně už nevadilo.To vše se u pravidelně kontrolovatelného stavu baterie stát nemůže.Je tedy nejjednodušší kontrolovat koncentraci elektrolytu hustoměrem.

V zimě aspoň za dva měsíce vymontovat baterii ven z vozu a dobít nabíječkou,nebo to udělat v garáži.

JABRAKA

 

tomntn
hodnocení

Děkuju moc,

myslel jsem si to, ale radši jsem se zeptal..co kdyby náhodou, mohl být zakopaný pes i někde jinde.

Dobíjení určitě zkontroluji.

Díky

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]