Jízda na bioethanol - jsou potřeba úpravy?

Od: Datum: 23.04.12 22:01 odpovědí: 21 změna: 08.06.12 20:54

Dobrý den,
nejezdí někdo z Vás na líh (bioethanol )?
Nemá s tím někdo zkušenosti? Je potřeba nějaké úpravy?

Jelikož benzín jde tak nehorázně nahoru, uvažuji o tom.
Díky


avatar
Upozornění
Tato otázka je 5 let bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: nemamregistraci
Datum: 23.04.12 22:12
 

Dobrý den,

zkušenosti mám,

záleží na tom do čeho to chcete lít (značka auta), stáří, druh motoru.

Rozhodně je dobré poměr 1:1, nutno počítat ze zvýšením spotřeby 10-50%.

Auta je možnéna ethanol přestavět - přidat jednotku 2-10 000 Kč co prodloží vstřik a tím "skultivuje" motor a nebo jezdit na tvrdo jako třeba můj známí (má feldu 1.6, 1998)

Více Vám mohu napsat mailem, je toho dost

 
Datum: 23.04.12 22:25
 
avatar
Tak zrovna benzínová Felicia nemá na E85 žádný problém. Palivovou soustavu to nesežere a ECU si vstřiky prodlouží sama. Není to bez upgrade softwairu optimální, ale jede to a nechcípá to.
 
Datum: 23.04.12 23:11
 
avatar

chtěl bych se zeptat, jaká je zhruba reálná úspora oproti provozu na benzín?

 
Od: blackflamesiczi*
Datum: 23.04.12 23:31
 

u 4,0 v6 na benzin jezdim za 12/100 a na e85 za 13/100 a jede lepe nemusim tak slapat plyn ale mam jednotku napojenou i na lambdu takze plnej automat cana 10 000,- ty krapy co prodavaji za 3000,- bych si nekoupil , na ebay jsou uz od 20 dolaru

 
Datum: 24.04.12 18:35
 
avatar

Dle posledního tankování mne vyšel litr paliva na 29, a nejaké haléře za litr.Beru přibližně v poměru 2l N95 a 3l E85 .U nás je E za 24,9 a N95 za 36,5kč (resp.17.4. Tank ONO) spotřeba zůstala téměř stejná z 9,16 na 9,26 .Jde o X1 rv 96 motor LFY 1,8i16V 81kW a bez úprav! Ale chce to zkoumat,jsou auta kde to jede a jsou kde ne!

 
Datum: 24.04.12 18:56
 
avatar

Když už se tak ptám, myslíte že to v pohodě schroustá škoda 105L? Zatím jezdím na natural 95 + aditivum. Aditivum nutné není, ale mám ho plnou lahev tak proč to nevyužít :) dávat aditivum i do bioethanolu?

 
Datum: 24.04.12 19:40
 

U škody 105 bych se toho bál, protože je to jak ředilo. Naleptává některou gumu (hadičky,membrány karbu) a zvláště u starého auta, kde už ti hadičky budou lehce spuchřelé. U E85 jsou hadičky ze silikonu a trubky v plastu. U Favorita to samé, jen ještě hrozí zničení podložky pod karburátorem.

Navíc oproti Favoritu u 105 jsou ventily mazané aditivy v palivu (dříve to dělalo olovo).

 
Od: blackflamesiczi*
Datum: 25.04.12 08:49
 

pokud jsou kvalitni gumove hadicky na benzin tak je nelepta, ja mam semperit a bez problemu

 
Od: kurez
Datum: 08.06.12 13:18
 

Dobrý den mám zájem o více informací

mám Pasata 1,6 zpozdravem Zdeněk

 
Od: blackflames
Datum: 08.06.12 18:06
 

Koukni na http://www.bioethanole85.cz/ je tam o tom docela dost a jejich jednotky patri mezi ty nejlepsi na ceskem trhu.

Ale podle riku vyroby tveho auta jestli je to neco starsiho koukni i na lpg, pokud jezdis hodne tak je navratnost investice rychlejsi. Ja osobne davam prednost lpg , e85 mam jako promo v jednom z aut ale kazdej radsi neco jineho

 
Od: neregistr
Datum: 24.04.12 10:48
 

Dobrý den,

úspora záleží na typu auta, obecně platí - čím starší - tím méně problému, u moderních aut to taky jse, jsou na to atavěna, je to auto od auta.

Podle mě se to moc nevyplatí, co jsem četl, tak je to ve většině případů nižší výkon, vyšší spotřeba, dřívější opotřebení...

přiznám se že na Ečko nejezdím mám felicii na naftu a ta mi jezdí do 4,5l na 100 km, to je snesitelné, benzíny už nevedu

 
Od: jekr*
Datum: 09.05.12 15:30
 

tak pánové B85 zásadně neničí motor jako tu někteří uvádí opak je pravdou .Při testu auto najezdilo 220 000 km a opotřebení motoru je srovnatelné s vozem s 15 000 km. studené starty v zimě je blbost startuje se lépe než s benzínem .K tomu LPG přimazávání sedel je nutnost u všech typů aut mam na LPG najeto 154000 km auto 2008 a motor je kaput Sedla zapečená a praskl píst Takže LPG ano ale po 100 000 km prodat auto

 
Od: blackflamesiczi*
Datum: 09.05.12 15:47
 

tak prestavby na e85 delam , pouzivat kvalitni jednotky a bez problemu, jinak studene starty jsou problem pri pouziti jednotky z ebay za 2000,- korun a nebo bez jednotky .

A k tomu lpg davam lovtec a stag a nikdy zadny problem se sedly a podobne ono zalezi na nastaveni a tom jestli si nejaky magor nenastavi chudou smes a pak se diví. Jedno z mych aut ma pres 500 000km a motor jako novy a primaz nepouzivam vubec. Jinak 100 000 km na lpg najede bez sebemensich problemu kazde auto.

A jeste jak urcite opotrebeni po 15000km? kdyz si vetsina dilu jeste seda?

Ohodnoceno: 1x
 
Od: jekr*
Datum: 09.05.12 17:43
 

B 85 je určeno především pro vozi od r 1995 + a o obsahu 1,8 L 2L 2,2L atd jestli chce někdo předělávat Feldu tak at se nechá raději vyšetřid od doktora

 
Od: jekr*
Datum: 09.05.12 17:47
 

500 000 s LPG to jsi asi mimozemšťan pracuji v motor servisu kde seřizujeme závodní motory takovou pohádku vyprávěj dětem

 
Od: blackflamesiczi*
Datum: 09.05.12 18:28
 

takze tve zkusenosti z lpg vzhledem k zamereni na zavodni motory jsou nulové. Jinak zkus treba kouknou na nejake skoleni o lpg v praze ted zrovna v patek jedno je jezdi tam jeden co ma sierru na lpg snad od revoluce a porad slape

doplněno 09.05.12 18:30:

jinak i do jednobodove feldy jsem kit na e85 daval a slape normalne , za 3 mesice mel investici zpet tak proc by se mel nechat vysetrit?

 
Od: jekr*
Datum: 10.05.12 09:17
 

netvrdim že nešlape ale co všechno v motoru už měnil to tu nikdo po pravdě nenapíše. Znám lidi co mají LPG ve favoritechuž dvacet let ale když spočítají náklady na údrbu motoru a za dvacet let výměnu nádrže nejmeně dvakrát jsou s úsporou na nule. LPG se vyplatí prvnímu majiteli a u nového auta do 10 let se ho zbavit

 

 

Od: jekr*
Datum: 10.05.12 09:23
 

je to blbost dávat 85 do auta které má spotřebu 7 L jo když je to okolo 10 a víc proč né /spora u feldy je na 100 km 45 ,-Kč jednoduché počty 2 tř základní školy návratnost je po ujetí 11 000 km je tu někdo kdo s feldou jezdí deně 300 km není. Mezi tím se ti na té feldě podělá neco jiného cpád do 12 Let stárého auta je blbost ať si řiká kdo chce co chce

 
Od: blackflamesiczi*
Datum: 10.05.12 15:41
 

11000km to najede snad kazdej to je 30 km denne

 
Od: klep
Datum: 08.06.12 19:29
 

Uvažuji o tom. V celé Evropě se to tankuje daleko běžněji než u nás.

Chci to tankovat do C. Berlingo r.1999 obsah 1,4...ale nevím

 
Datum: 08.06.12 20:54
 
avatar

pokud budete tankovat v poměru max.1:1,není problém(pořád máte cca.67 % benzínu,v E 85 je asi oněch 17% naturalu)-tím se dostanete na cenu za litr cca.29 až 30 kaček,což už je srovnatelné s cenami v civilizovaných zemí v EU,jinak je zapotřebí doladit předstih-jenže není to jen o tom(jak tvrdí prodejci a výrobci oněch magických krabiček asi za 5000,-)-je tam ještě malý(ovšem ne nepodstatný) detail-ted si nevzpomenu co přesně-ale v aktuálním SM je o tomto fundovaný článek...Zkrátka jezdím už x let v max.poměru 1:1-a není problém,a to ano v mrazech(žiju v Krkonoších)

 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.