Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,mezi alternativními koly mám ráfek 6Jx14, ET 38 a pneu 185/60 R14 ovšem na plecháčích,
mužu tedy použít 6Jx14, ET 38 kola litá? musim je nechat zapsat do TP kdyz mají stejný rozměr jako ty plecháče?
třeba tyhle? auto.bazos.cz/... co znamená to H2?
auto seat ibiza 1.4i 44kw 1997
předem děkuji za rady
tak to tam bohužel nemám,tak si koupim plecháče,jen zjišťuji jaký je rozdíl mezi 13" 175/70 a 14"185/60
koly co myslíte?
No podle mě je důležitý rozměr kola. Jestli ho máš plechový, hliník nebo vixlajvant je každýmu jedno. A nikdy jsem to ani neviděl v TP. I kdyby, tak maximálně ve velkým, takže nevím, co řešíš. Jsou-li stejný rozměry, dej je tam. Oni taky když to netluče do očí to nikdy moc nezkoumaj, vyjma STK.
Jasně, důležitý je rozměr, provedení nikoliv. Samozřejmě ale musí být všechna kola stejná a homologovaná na dané auto.
no aby me pak kvuli tomu nevyhodily s STK nevim no 14"lity by se mi líbyly ale tak přinejhoršim teda koupim ty 175/70 R13
No počkej, jestli tam máš 13ky a chceš dávat 14ky, tak to je něco jinýho, to na STK nevím, nevím, možná si všimne, možná ne. Ale jestli si zařizuješ klasiku - liťáky na léto, plecháče na zimu, tak není problém na stkáčko nasadit ty plecháče, je to pár šroubků nebo matiček.
no ale já chci mít auto vpořádku přesně podle techničáku,no nic koupim si plecháče a nejake slušnější poklice
a co by jste chtěl mít v tom techničáku napsáno? Plech? Hliník? Slitina? Speciální slitina? Speciální plech s povrchovou úpravou?
Nestačí že souhkasí rozměry pneumati a ráfků?
Tak proč mám v TP napsáno "ráfky mohou být z lehké slitiny", jen tak pro srandu? (dole v příloze u alternativních rozměrů) Jestli to tam je nebo není jedno asi nebude, to by se pak mohly dávat litá i na náklaďáky...
V každém případě bych se ptal na dopravě jak to je. Pokud zápis být musí tak není problém dopsat.
Pokud je to auto na normální ježdění a ne pro parádu, tak plech je beztak lepší.
To by mě zajímalo, co je na plechu lepší? Aspoň jednu lepší vlastnost prosím. Jinak, to že ty to tam máš někde v doplňujících poznámkách ještě neznamená, že to má být, žejo. Zřejmě si to tam nechal doplnit ňákej ťuňta a úřednice se nechala ukecat, protože taky věděla prdlačky. Jinak, když si seženeš liťáky na náklaďák, tak si je tam klidně dej, nic se nestane, jen tě všichni budou považovat za blázna. Prostě na auto je daný rozměr ráfku i gumy a jestli bude ráfek dřevěnej a guma z modelíny nikoho nezajímá. Hlavně aby měla značení zimní, je-li to v zimě na sněhu.
Plech je levnější, při najetí např. na obrubník se ohne ale nerozsype, není tak citlivý na vymačkání šroubů, v soli míň trpí... Víc mě nenapadá, při jízde rozdíl nevidim, tam má vliv šířka gumy a výška profilu a co je to za gumu, z čeho je ráfek je jedno, leda snad litá s velkýma dírama o něco líp chladí brzdy...
Doplňování ukecáním nebylo, auto jsem si dovezl ze SRN a tohle tam napsali sami od sebe při vydání českýho TP. Jestli to být nemusí tak nechápu proč to tam napsali...?
Plechac rozhodne levnejsi je, pri rozumnem najeti na obrubnik se KVALITNI lite kolo nerozsype a ani nepraskne, pri pouziti spravnych sroubu (matek) a spravne velikosti strediciho otvoru lite kolo prezije auto nekolikanasobne, moderni lite kolo snasi sul lepe nez plechac.
Jedina nevyhoda litych kol, ktera me napda je, ze pri nestastne zvolenem tvaru a umisteni der se v nich v zime drzil rozsolena brecka, ktera namrza na brzdach, ale to je spis okrajova zalezitost nekterych ne zrovna stastne zvolenych "designu" kol.
v době stodvacítek výrobce montoval jen plechové disky a do techničáků litá kola nepsal, později se v TP objevoval záznam o tom že kola mohou být z lehké slitiny, ale této informaci dávám asi takový význam, jako kdyby tam výrobce napsal že barva může být obyčejný neb metalíza, že sedačky mohou být alcantra nebo kůže, nebo že k super-Bčku je jako součást výbavy k šesti airbagům navíc deštník...
Když najdete v zákoně 56 nebo v navazujícíh vyhláškách informaci že kola nemohou být z kehké slitiny, pak je tam mít nesmíte...znáte nějakou normu, která Vám to zakazuje?
Oboje má svoje výhody i nevýhody, viz nahoře
13 levnější, míň drncaj, víc plavou/ hůř sedí, o něco menší spotřeba (užší pneu) = lepší na zimu, horší cesty a klidnější jízdu; 14 dražší, víc drncaj, míň plavou/ líp sedí, o něco vyšší spotřeba = lepší na léto, lepší silnice, sportovnější jízda. Jestli se nemůžete rozhodnout tak losujte
Když máš dvoje 13ky (nový nebo hodně dobrý), tak si nech plecháče na zimu a hliníky kup na léto. Nebo prostě jedny gumy prodej a kup 14ky disky i kola.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.