Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Chci rozumět autům

Od: imartyn odpovědí: 19 změna:

Dobrý den,

jsem sice řidič, ale o autech toho moc nevím. Možná jen pár základních věcí. A proto bych se moc rád dozvěděl všechno co s autem souvisí. Dá se říct, to co se třeba učí automechanici. Asi ne tak podrobně, ale prostě abych měl znalosti, co v autě je a k čemu slouží. Popř. se naučil spravovat různé závady apod.

Nevíte jak bych to dokázal?:D Např. koupit si nějakou literaturu a pak se prostě podívat např. na motor a odkoukat co a jak? Nebo co byste mi poradili?:)

 

 

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

erikch*
hodnocení

1x

ono auto je natolik složitý výrobek,stroj,že dnes málokdo fakt rozumí celým autům-jsou motoráři,klempírové,elektrikáři atd.-poslední dobou i autodiagnostici-on totiž málokdo kdo má i pořádnou diagnostiku(vč.aktualizací v řádech statisíců) s ní umí i pracovat...Mechanický základy jsou stejný-to není problém,dál už jsou to roky učení a praxe...

 

des*
hodnocení

0x

Na tomto odkazu je všechno co potřebuješ,tak asi na 1/2roku čtení. google.cz/...

martinhajek*
Nejhorší zákazník autoservisu je řidič který rozumí autům :-D
mowla*

Ale taky se mu nestane to, co mně kdysi - za jízdy vypadnutej vypouštěcí šroub z vany po výměně oleje, nenamontovaná pojistka na matce bubnu po kontrole brzd...

Servisáci jsou dacani, tedy aspoň někteří...

blackflamesiczi*

nejlepsi zakaznik je ten kterej si mysli ze rozumi autum, takove jsem v dobe kdy jsem delal ve skodovce miloval, dokazal jsem jim vnutit snad vsechno a jeste byly spokojeny jak si nechaly vymenit zdrave tlumice a podobne . A nejlepsi bylo kdyz mely sebou jeste zenskou tak aby se neztrapnily tak odkývaly vse

Jj,protoře přesně identifikuje závadu a sníží tím případný výdělek!

blackflamesiczi*

a ze ja jako pitomec utracim penize za vybaveni kdyz me to nouma co o autech ví to co se naucil na ruznych forech dokaze urcit sam *zed*

 

hodnocení

0x
avatar dabel

dle toho co máš za vůz se zaregistruj na patřičná autofora a tam se dozvíš vše co potřebuješ*frajer*

 

pavelnovotny
hodnocení

0x

Nejlepší je se vše učit tak nějak za pochodu a to co se učím pokud možno vydět i v realném životě. Dobré by bylo nějaký kamarád automechanik nebo něco kolem toho ten by vám určitě mohl povídat na hodiny, zaregistrovat se na nějakém foru kde se tomuto věnují beru to jako že by to bylo tak trochu vaš koníček. Já jezdím sem tam s kamarády na expedice s auty nebo spíše jezdil těd už tak nějak není čas ani finance a když jsem se chtěl všechno dozvědět tak jsem řekl kamarádovy je to mechanik a ten my v garáži vykládal snad 4 hodiny a prošuroval celej motor dokonce ukazoval servísacky fígle když se něco rozbije jak to opravit "na koleně" . Myslím ale že ikdyž seženete nějakého dobrého servisáka tak vám sice všechno řekne ale opravit si to nemůžete protože u těch opravdu moderních aut končí opravy lajku umitím a vyměnou pneu. ;) Ale jako koníček co jak kde a proč to tak funguje super jinak dost věcí se dá pořád opravit ale není to jako u 120 že jste zastavil na krajnici a bylo to servisované na další pulrok.

 

hodnocení

0x

Nepíšete jaké máte povolání , čím jste vyučen , jaké máte koníčky a zkušenosti - praxi.Z jakého základu hodláte vycházet , na jakých znalostech budete stavět. Nejzákladnější podmínkou pro tyto znalosti je znalost , minimálně základů fyziky , chemie , principy činnosti mechanizmů , elektriky , ale také strojních součástí a znát jejich určení a použití. Výhodou je i orientace v technických výkresech , schématech a technická představivost . Podle mě kdo nezvládne problematiku teoretický ( vychází jen z toho co se povídá) a neověří - nepotvrdí si to v praxi , není odborník na slovo vzatý. Například _ znát jaké složení směsi potřebuje spalovací motor ve válci , aby využil maximum energie utajenou v palivu , ale také jak a jakými mechanizmy a principy se to ovlivňuje a jak se nesprávné složení směsi projevuje při práci motoru atd. Je toho na několik let. Nejlépe kdyby jste stavěl na stávajících Vašich znalostech a případně kladl konkrétní dílčí otázky , které by měli postupně obohacovat - rozšiřovat Vaše stávající znalostí. miro

pavelnovotny

Tak nějaké znalosti si snad z oboru fyziky pamatuje ze ZŠ a když tak si to může přečíst kdekoli na internetu a připomenout si to ale nepředpokládám že by chtěl rozebírat válce a opravovat převodovku já jsem to pochopil že chce mít jaksi jen takové ty okolní znalosti jak to zjednodušeně funguje že se to dělí třeba na třífázový že se zvedne záklopka do válce vlítne benzít válec stlačí benzín a pojistka ji zažehne potom se otevře druhá zaklopka a vyjde výpat a podobně. Jinak tazately doporučuji si přečíst něco o motoru s názvem : WANKELŮV MOTOR případně o autě mazda RX 8 kde je tenhle motor je to jednoduchý a velmi učiný,zajímavý a vykoný motor. určitě se dočtete i to proč se nevyužívá v realném životě což je škoda.

Pavle : právě to co píšete je zcela nedostatečné ani pro laika . Aby nedokázal správně pojmenovat ventily(záklopky) - nasátí směsi benzínu se vzduchem do válce (vlítne benzín) - zapalovací svíčka jej zažehne (pojistka ji zažehne) výfukový ventil (druhá záklopka). A tomu dělení na třífázový také nerozumím. S těmito znalostmi , když přijdete do servisu , tak jim můžete sdělit pouze , že to nejede. Poté si následně představte co vše můžete zbytečně zaplatit aby to jelo. Chápu , že člověk třeba s humáním vzděláním , nemůže mít v tomto oboru dokonalé znalosti , ale tazatel usiluje věci zřejmě porozumět. Proč doporučujete Wankelův motor. Vždyť pístový spalovací motor je pro pochopení na začátek poněkud jednodušší miro

 

ladaadal*
hodnocení

0x

pavelnovotny: jak to tak po tobě čtu, tak mám dojem, že fyziku a češtinu jsi na základce skončil ty, dál už ses nedostal. Motor jsi taky viděl z rychlíku pohozenej na poli, takže ti jen uvíznul v mysli název Wankel.

Prosímtě, hlavně tazateli neraď, nebo bude v troubě dřív, než se začne cokoli učit.

 

ladaadal*
hodnocení

0x

Miro, no hlavně je to mnohem praktičtější. Kolikrát v životě se asi tazatel setká s Wanklem? Já dělal motory 15 let, a viděl jsem ho jen jako model ještě na škole a pár obrázků. Ve skutečnosti jsem se s ním nikdy nesetkal.

 

hodnocení

0x

Když už se zde objevil Wankelův motor , jistě je velmi zajímavé a poučné např. search.seznam.cz/... , případně si vyměňme názory v čem jsou zásadní - laické , přednosti a naopak, tohoto motoru , oproti pístovému spalovacímu motoru. miro

 

erikch*

Wankel je bohužel(přes své značné výhody oproti klasice pístovému motoru) natolik výrobně složitej,že obzvlášt dnes,v době úspor,si ho může dovolit jen málokterá automobilka-ostatně s tím souvisí i technická vyspělost a technologie výroby-jediná jej dnes tuším používá Mazda v RX8...

 

ladaadal*
hodnocení

0x

No, do pár aut to strkali i u Subaru, ale když se to podělalo, tak cenová relaci opravy byla kolem ceny celého auta, takže to bylo neprodejný.

 

ladaadal*
hodnocení

0x

Miro, to nemusí být ani laické.

Největší plus pro Wankel - přenos energije bez změny symetrie - ve válci tlačí energie spalovaného paliva do pístu tak, že se otáčí na excentru, zatímco u klasika tlačí axiálně přímočaře, tudíž jsou nějaké ztráty při převodu přímočarého pohybu na točivý, což u Wankelu odpadá.

Největší mínus pro Wankela - hrany na pístu musí dokonale těsnit, aby nedocházelo ke ztrátám, ale bohužel tyto lišty, které vlastně jakoby nahrazují pístní kroužky, neumí nikdo udělat tak, aby tam vydržely. Je to lepené do hrany a prostě to nevydrží tolik, jako klasické pístní kroužky.

Jinak při vynalezení Wankela byl šílený poplach, že má třetinovou spotřebu na stejný objem válců, ale pak někomu docvaklo, že u Wankela jsou v jednom válci vlastně tři válce, takže finálně byl sice úspornější, ale jen o pár procent, takže výrobní náklady nijak nenahrazovaly jeho úspornost. To jen malá poznámka ze školy.

Já vidím rozdíly mezi Wankelem a pístovým spalovacím motorem takto:

Výhody motoru Wankel - menší a lehčí konstrukce při porovnatelném výkonu , méně složitější konstrukce (nemá npř. rozvodové ústrojí) tudíž spolehlivější , dosashuje vyšších otáček (což je důležitý předpoklad výkonu motoru) , při chodu je klidnější ( nemá součásti s vratným přímočarým pohybem)

Nevýhody - menší životnost , větší spotřeba , včetně oleje , nemožnost vyšších kompresních tlaků (tím i menšší účinnost) , vysoká náročnost na utěsnění rotačního pístu , náročnější jeho chlazení . miro

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]