Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Klapot motoru 2

Od: brumovjan* odpovědí: 15 změna:

ahoj,už jsem zde zminoval otázku o záhadném klapotu motoru,přišel jsem na docela zajímavou věc,když jedu tak to vrčí,atd...ale když zmáčknu spojku a třeba jí držím,tak je klídek...myslíte,že to bude špatná spojka?děkuji...

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

erikch*
hodnocení

0x

jajajaj-pokud při vyšlápnutí spojky "problém" (vibrace,šustění apod.) ustane-znamená to bohužel jediné-a sice problém s převodovkou...může to být jedno z ložisek apod.,ale prostě skřín ven,rozkuchat a zjistit co je k.o. Jinak o jaké jde auto,zda nebude jednodušší sehnat jinou převodovku z jiné kárky...?!

 

fulllempl
hodnocení

0x

No tak to je převodovka,problém se spojkou se projevuje trochu jinak,buď že při rozjezdu prokluzuje,nebo má krátký záběr až na vrchu zdvihu pedálu...a pokud už je spojka úplně KO,tak se ozve rána a přestane spojkovat,buď projede ložisko skrs spojku,nebo se rozsype lamela,ale zvuky za jízdy by ani silně poškozená dělat neměla,jenom při šlapání...a to že to přestane dělat při jejím sešlápnutí to dle mě úplně vylučuje že by to byla spojka

Napište o jaké auto se jedná,pokud nějaké starší tak vyrvat z vrakecu nějakou jinou převodovku a prostě to vyměnit,pokud je to nové a dražší auto,tak si připravte pořádný balík

 

brumovjan*
hodnocení

jaj,je to Suzuki Swift,rok výroby 1998...bude to pořádný balík myslíte?

erikch*

naštěstí tam není moc variant(1.0+1.3 a 1.6 motory),navíc se II.řada vyráběla někde 10 let-takže ideálně sehnat na aukru,annonci bourané "totéž"-prostě sehnat převodovku-seriozní prodejce vám na ní dá záruku(než jí namontujete a odzkoušíte) a myslím,že to nebude nic dramatickýho-škoda cca.14 dní zpátky jsem likvidoval jednoho "Sviště" s 1.0 motorem-a i převodovka byla zdravá...

brumovjan*
hodnocení

já jsem natohle docela analfabet...a jaký je nejhroznější scénář,pokud bych ji nevyměnil?já už tak totiž jezdím asi od podzimu...jinak moc děkuji za rady..:)

fulllempl

Záleží jak je poškozená,ale s největší pravděpodobností v lepším případě někde už nezařadíte a pojedete domů vlakem,nebo v horším případě se rozletí za jízdy a zůstanete stát někde v poli

Myslím že na tohle auto to nebude zas takový balík,horší by to bylo třeba na BMW nebo něco podobného...podívat se po vrakovištích,na inzertních serverech atd,sehnat jinou převodovku a nechat ji vyměnit dřív než se rozetí sama,pak může ještě třeba poškodit i spojku nebo i něco jiného

Pokud by jste bral převodovku z jiného auta,tak pokud to auto jezdí tak se s ním projet,všechny rychlosti musí jít lehce řadit,nesmí tam být žádné drhnutí nebo nedejbože že by rychlosti vyskakovaly,od toho pryč-taková převodovka je silně opotřebená a brzy by jste pravděpodobně měl stejný problém,při řazení se nesmí ozvývat žádné zvuky,nesmí škrkat přes zuby-opotřebené synchronizátory atd..

 

hodnocení

0x
avatar dabel

vidim to na spojkový ložisko

erikch*

pokud by bylo k.o. spojkový ložisko-bylo by to přesně obráceně-šustění(spíš hukot) by byl slyšet právě u vyšláplé spojky-takhle "rozpojením" motoru a převodovky(vyšláplá spojka) to hučí-bohužel neklamný znak převodovka tralala...Osobně bych spíš sehnal jinou funkční-poněvadž tak jako tak se bude muset původní vyndat a při jejím kuchání se může zjistit cokoli-jenže tu práci si bude muset pán zaplatit(a může se stejně stát,že problém by byl drahý-takže stejně nezbude než shánět jinou)-no a "přeskočením" fáze diagnostiky závady na původní ušetříte x peněz-koupíte(dá se sehnat-právě díky množství vyrobených za těch asi 10 let co se Swift II vyráběl-a i jich tady stále hodně jezdí) za 1000-2000,-+něco práce na zvedáku...

blackflamesiczi*

ono lozisko nekdy prestane hucen pri zmacknuti skojky kdyz je na nej vyvíjen tlak od pritlacaku s tim jsem se uz setkal mockrat

aroff

"ono lozisko nekdy prestane hucen pri zmacknuti skojky kdyz je na nej vyvíjen tlak od pritlacaku " Jak pak asi může ložisko hučet v momentě když se vůbec netočí?

blackflamesiczi*

to me chcete rict ze kdyz zmacknete spojku a lozisko dosedne na packy pritlacaku ktera maji na volnobeh 800otacek tak se prestave tocit? Jestli se muzu zeptat u ktereho auto to tak je?

aroff

Né právě naopak, ložisko se točí pokud je spojka sešlápnutá, jinak se ložisko netočí a proto nemůže ani hučet (šustit atd.)

Ty jsi právě tvrdil, " ono lozisko nekdy prestane hucen pri zmacknuti skojky " Takže nepiš něco co nikdo neřekl (nenapsal)

blackflamesiczi*

takze lozisko se pri uvolnene spojce nedotyka pritlacáku?a procpak treba u feldy jde s opotrebovanou spojkou pedal nahoru? Jina k u hodne aut beha lozisko po packach porad i kdyz jen oprene

aroff

No koukám, že taky patříš mezi ty kteří když napíšou nesmysl pak si za tím budou stát za každou cenu a vymýšlet daší hovadiny. Což je jeden z důvodů proč sem chodím už zřídka a této rubrice se celkem "vyhýbám" Já ti tvůj názor rozhodně vyvracet nebudu jen ti lehce napovím " mrtvý krok spojkového pedálu". Toď z mé strany vše.

blackflamesiczi*

nevim kdo pise hovadiny , kdyz opotrebovavas lamelu packy jdou smerem nahoru a lozisko utece kam? A kde vezmes mrtvej mrtvy krok na hridely? Koukni se jak spojka funguje a jak se nastavuje sama

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]