Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
dnes jsem vyměnil ložiska u alternátoru, které byly zadřené, protože mi na ně tekl olej z pod víka ventilů. Po výměna jsem však zjistil, že když otáčím rotorem tak alternátor píská a vychází to od sběrných kroužků a uhlíků, které jsem neměnil, protože jsem dostatečně dlouhé. Pískání se děje jen při otáčení jedním směrem. Takže se i sem pravděpodobně dostal olej případně arva, kterou jsem alternátor myl. Chtěl jsem se zeptat. Stačí, když sběrný křoužek očistím technický benzínem aby pískání přestalo?
já bych skusil sběrací kroužky odmastit a lehce přejet jemným smirkem pokud by byly víc vydřený tak na soustruhu srovnat nebo už sem viděl to upnout do stojanový vrtačky a hrubšim smirkem to porovnat .taky bych trochu porovnal smirkem i ty uhlíky.
Nepíská to náhodou jen když se s tím točí obráceně, tedy proti směru točení na autě? To by totiž nevadilo.
Čau Honza
pískání vadí at tak či tak-je to totiž neklamná známka většího než normálního tření(a tím i zvýšené opotžebení)...určo sundat diod.můstek-tak 200 smirkem očistit kontaktní plošky rotoru "pod" uhlíkama a lehounce zarovnat i plošky uhlíků...poté ideálně vysát prach z uhlíků-pokud jsou nová obě ložiska-nemá tam co jiného pískat...
Rotor vyndejte,dosedací plochu uhlíků lízněte na soustruhu ostrým nástrojem prohlubte mezery mezi jednotlivými lamelami,uhlíky vyměnte za nové a byl by v tom čert,kdyby to ještě pískalo.Pokud uhlíky nechcete ještě měnit,tak dosedací plochy uhlíků jemně oškrábněte.Žádný technický benzin ani ředidla nepoužívejte.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.