Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Benzín v oleji škoda favorit 1989

Od: arte15* odpovědí: 5 změna:

Dobrý den,
mám takový problém při výměně oleje jsem si všiml že olej /15W/40/ je hodně řídký - a strašně smrděl po benzínu. Po další výměně auto fungovala asi 3týdny než se rožla po krátké jízdě kontrolka mazaní, a už při jízdě nezhasla. Tak se to opakovalo každé ráno - první km dobré potom opět začala svítit. S autem jezdím na krátké vzdálenosti max 5km po městě. Tak jsem se podíval na olej a opět byl plný benzínu. Auto po odstavení v garáži smrdí hodně po benzínu. Mužete prosím poradit co je špatně a co je potřeba vyměnit. Díky

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

solenza*
hodnocení

6x

Pravděpodobně praskla membrána v palivovém čerpadle. Je to taková věc na motoru na straně k chladiči, tedy vpředu na motoru. Čerpadlo poznáte tak, že do něho vedou 2 černé hadičky a na straně k levému platníku bude mít takovou nádobku. Oprava tak do 100 Kč.

doplněno 18.04.12 16:33:

Pohled na motor s vyznačeným čerpadlem.

doplněno 18.04.12 16:55:

Tady je vyobrazená membrána, která je v čerpadle.

vltava2000.cz/...

A tady se můžete kouknout na celé čerpadlo. Podle roku výroby by jste měli mít toto s páčkou, pokud ho např. předchozí majitel nevyměnil.

skoda-dily.cz/...

Tady je ještě to novější bez páčky, kdyby jste ho náhodou měli. To se ale nedá rozdělat a muselo by se vyměnit celé.

vapol.cz/...

Benzín v oleji škoda favorit 1989
gumidek*

Je to tak *palec*. Jen doplním, že s membránou se musí koupit nová papírová těsnění (2x), protože je nutné při výměně membrány celé čerpadlo s bloku demontovat. Je na dvou matkách a jednom šroubu na klíč 12. Dělá se to nejlépe malým vratidlem a nástrčným klíčem 12 na 1/4".

doplněno 18.04.12 17:59:

K závadě dochází následovně. Palivová pumpa je na bloku poháněná vačkovou hřídelý, která se přimazává ostřikujícím olejem. Olej je horký a membrána stárne (mimochodem je složená ze tří). Při prasknutí membrány část benzínu teče na vačku a vačkovou hřídel, odkud benzín stéká do vany oleje.

Mnohem lepší je čerpadlo bez páčky, kde je membrána před olejem chráněná ještě manžetou. Její nevýhoda je jen absence ručního čerpání (nemá páčku). A chybí jí ještě odkalovač, takže tento typ pumpy potřebuje ještě dodatečně montovaný palivový filtr.

doplněno 18.04.12 18:01:

A nakonec si zopakovat výměnu oleje ;)

Benzín v oleji škoda favorit 1989 #2

 

mowla*
hodnocení

0x

Pravděpodobně praskl stírací kloužek na některém z pístů - to je špatně...

Opravou je generálka motoru (měnit jeden kroužek, když už to člověk všechno rozebere...) - tedy by asi bylo levnější sehnat někde dobrý motor a vyměnit jej...

doplněno 18.04.12 16:11:

Možná praskl nejen stírací - na kterém pístu lze zjistit změřením tlaků ve válcích...

 

arte15*
hodnocení

Tak AC pumpa vyměněna, plus rovnou hadice na benzín a vše je OK, díky.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma generálka motoru

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]