Nejste přihlášen/a.
Dobrý den mám dotaz jel jsem asi před tydnem do Prahy a zpátky jak jsem jel po dálnici tak jsem je trošku rychleji podotykam rychleji a to 200km/h ale jen asi 5 minut jinak normálně 130 vic jsem nejel a z ničeho nic mi stoupala teplota až na 110 stupnu takže jsem jel zbyvajícich 150km do Opavy pomalu a to ještě stylem 100/110km/h a pak jsem to vzdycky nechal na volnoběh zchladit když to šlo ale ve vrchách jsem měl i chvilku 120 stupnu ale to už jsem zastavil a nechal zchladit tak se chci zeptat co se mi moho pokazit jinak musim hlavně říct ,že já vul jsem jestě od zimy nechal před chladičem karton tak jestli v te rychlosti něco nestačilo chladit a neskurvil jsem si i třeba to těsněni pod hlavou nebo dokonce hlavu ja teda doufám,že to bude jen zasekly termostat nebo něco jineho dnes jsem to dal do servisu tak jsem zvědavý co zjistí jinak jsem se díval na vičko od oleje a je suche a v expance mam hladinu vody porad stejnou a akorat mi to auto netopí už vubec fouká mi studený vzduch .diky za odpověd
Heh, a 200km/h jo?
V prvni rade bych nechal opravit tachometr, pak vyndal karton a po nastartovani se koukal do nadrzky na chladici kapalinu jestli to v ni nebubla. Zastudena a pak po ohrati. Skutecne je nejpravdepodobnejsi, ze se to prehralo a odneslo to tesneni pod hlavou nebo hlava. Pokud by byl vadny termostat, tak by zustavala studena hadice k chladici a chladic - to taky zkontrolovat, nebo termostat na zkousku rovnou vyndat pokud to jde jednoduse.
nemusi , fabii 1,4 16v 55kw udela na dalnici 215km/h a zmereno policejnim radarem, a felda 1,6 neco okolo 190km/h ale mam za to ze to bylo z mirneho kopce. JEden znamej to zkusil a policie mu to zmerila a snad to bylo i v Blesku cca 10 let zpatky nevim jak k tomu ukecal policii ale tezko rict . Delal pro Blesk novinare
no nebylo to z kopce to normálně vytáhne ale jak jsem to jednou měřil gps tak ta ukazovala 198 a tachometrových jsem měl necelých 210.mimochodem to normálně takhle octavia vytáhne u tehle rychlosti jsem měl 5500otáček
To Jarda3 - proč opravovat tachometr? To jako myslíte, že 100 koní nerozjede Octávku na 200km/h? Tak tomu věřte, aktuálně jezdím novou Octávií Tour, má to taky 1,6 motor, řekl bych že i 75kW. A jede přes 200km aniž by se motor nějak přetáčel, otáčkoměr je před červeným políčkem, přičemž jsme jeli ve třech a s báglama. Akorát nejsem takový pako, abych to zkoušel na českých dálnicích, ale na německých, v úsecích, kde je to povolené. Pravda je ale to, že pak už to ,,žere i trávu kolem cesty´´, tedy spotřeba přes 9 l/100. Ale nikdy se to nepřehřívá.
no právě taky se mi to nikdy nepřehřívalo a ted se bohužel stalo tak jsem opravdu zvědavý co toho bude příčina jak to budu vědět tak dám vědět jinak těch 200 jsem jel taky ve 3 lidech a plným kufrem jen pro ty co tomu něvěří ,ale myslím ,že to není nic neobvyklého že octavka 1.6 jede 200 se podívejte na youtube třeba tam je plno takových co z oktou jeli 200 a i víc
Já taky nevím proč by 75kw nemohlo jet 200km/h,z jakého důvodu,pokud je dostatečně dlouhá převodovka a dlouhá dráha tak proč ne
Když i´´obyčejný´´rapid 136 na německé dálnici,s motorem 1,3 46kw vytáhl 171km/h (pro zaryté odpůrce škodovek to nebyl údaj s tachometru,ale s GPS,tachometr ukazoval něco kolem pomyslných 185 a ručička se třásla)
Takhle jsem rozhodně nejel celou cestu,jen jsem chtěl legálně při výletu do Francie zkusit co to vytáhne na opravdu rovném ničím nerušeném úseku,držel jsem takovou rychlost asi 4 km...jinak jsem jel kolem 130km/h a musím říct,že ani při takto vysoké rychlosti,myslím těch 170,bylo auto pořád relativně dobře ovladatelné,žádné třesení nebo vzlétání předku jak s oblibou tvrdí někteří zakomplexovaní lidé kteří řídili škodovku dohuntovanou z JZD a podle toho si udělali o škodovkách s motorem v zadu konečný obrázek,klidně jsem mohl pustit řízení a krásně držel směr,akorát to teda hafo řvalo,to jo...a taky tomu pomohlo i to že mám v předu zkrácené o závit pružiny,tzn že předek směřuje více do země a má vyší aerodynamický přítlak
Tachometrovejch (u normálně nastavenýho tachometru) 200 km/h dá i Felda 1.6, ovšem ne na 13" kolech, to už jsou šílený otáčky. I na 14" to jde hodně do otáček, ale těch 200 opravdu dá (zdůrazňuji tachometrovejch), ale předpokládám že tak stejně jel s tou Oktávou
jarda3 napsal: V prvni rade bych nechal opravit tachometr, pak vyndal karton... Tak to mě fakt pobavilo.
Samozřejmě, rychlá jízda na dálnici, karton před chladičem, tak to se upeče i stará Pragovka. Jenže ta nemá termostat, který tou vysokou teplotou musí zákonitě odejít, nebo se zaseknout. Pokud to ještě netopí, tak je to jasné. Termostat. Podle popisu si myslím, že nic jiného se nestalo, tedy pokud to nebublá v chladiči.
Čau Honza.
ahoj tak snad budeš mít pravdu já si to sice taky myslím,že odešel jen termostat tak snad si nedělám velké naděje ,ale zas na druhou strany jak jsem se díval na netu jak tu lidi popisujou příznaky prasklého těsněni nebo hlavy tak ani jeden příznak nemám jak tu bilou emulzi na víčku od oleje,voda se mi nestrácela´,olej v nadobce jsem neměl a hadice mi netlakovali .akorát pravda ,že jak se to přehřívalo samozřejmě tak to v nadobce bublalo to je jasne a jak jsem nachvili zastavil tak zachvili přestalo .
pokud varite a netlakuji se hadice tak jste uspesne poprel fyzikalni zakony jinak emulze muze i nemusi bejt a
no tak to jsem ted asi něco blbě napsal nebo ted lepe řečeno chtěl jsem napsat že jak jsem nastartoval auto tak hadice netlakovali jestli hadice tlakovali jak bylo auto přehřáte to nevím ,ale co si pamatuji tak jsem ty hadice zkoušel mačkat a normálně jsem je zmáčkl
Dotázek ,jak jste to nechal zchladit z těch 120°C?Pokud jste zastavil a vypnul motor ,tak jste ho z největší pravděpodobností zmařil-těsnění nebo hlavu!
no vypnul jsem motor asi na necelých 5 minut až mi to trochu klesne teplota a jak jsem pak nastartoval tak jsem tam měl 90 stupnu mín jsem neměl.a jak jsem tam měl těch 110 stupnu na te dálnici tak jsem se vždy snažil trošku rozjed a pak jsem pustil plyn a skoro pokažde to zchladlo na 100 stupnu tak myslíte,že to bude v háji to těsněni nebo hlava? ze servisu mi ještě nevolali tak jsem zvědavý co zjistí
Tím ,že jste motor vypnul jste udělal velkou hloupost.V tom momentu přestanou být některé části motoru chlazeny a chladicí kapalina začne vřít a stoupne teplota ještě více!
No stalo,se,teď jen aby to nebyla hlava ale jen těsnění,nebo v lepším jen zavzdušněné,tím jak stoupla na 120 a vy jste to chcípnul,tak se přes přetlakové víčko chladiče mohla,vzniklým tlakem,chl.kapalina vytéci a proto to netopí,,bo je tam vzduch.Nejlepší je v takovém případě ne vypnout motor,ale nechat klapat na mírně zvýšený volnoběh,nebo jet s menší zátěží (.,nižší zátěž - rychlejší cirkulace vody).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.