Nejste přihlášen/a.
Proc všichni kupujete feldy,když za stejnou cenu mužete mít vzhledově hezčí,vybavenější a pohodlnější auto?
Punto 1,2 8V např. Rozdávaj se skoro zadarmo jen kvůli tomu že na tom je nápis Fiat, přitom se s Feldou absolutně nedá srovnávat...
Felda je auto se kterým se nesmí bourat, už to je pro mne důvod proč jí nebrat...
To raději VW polo, golf nebo Seata Ibizu než Puňto.
Když nejezdíš jak prase, nevohulíš magič na plný koule, netelefonuješ a věnuješ se plně řízení, tak nebouráš s ničím
doplněno 16.12.12 21:28: Ony se ty Feldy a Favority s oblibou používají v crash testech s vlakem, auty,... pak to budí takový dojem. Nahoda ve 100km/h srážce vypadá skoro u všech malých aut stejně a airbagy nic nezachrání.
VW je drahý kvůli nápisu VW Srovnatelný Fiat stojí řádově míň. Seat skoro to samý.
Puňťo znám,mám v něm najeto cca 300000 tkm a nemůžu si stěžovat. Poruchy jen běžný opotřebení, prostorově skvěle řešený, podvozek i motor vůbec nejsou špatný. Samozřejmě mouchy jsou, hlavně Punto1 a 2před FL, ale řekl bych že koncern na tom líp rozhodně neni...
Nebouráš s ničim - ty ne, ale někdo do tebe a to se ti může stát kdykoliv ať jedeš sebeopatrnějc - vyjede ti auto v protisměru a stihneš jen přibrzdit a pak si vybrat kde to bude měnší rána protože projet to neni kudy... A koukni na fotky bouraček - až moc často Felda zmuchlaná kabina s mrtvolou, druhý "normální" auto předek o půl metru kratší a posádka bez vážnějšího zranění...
Tohle s vlakem zrovne dobrej příklad neni - vlak nárazníkem zajede do každýho auta.. Ale dobrzdit ze 100 na 30 - 60 a bum do stojícího, to je vidět často a tam je rozdíl mezi Feldou/Favoritem a Fabií, Polem, Puntem, Astrou atd. celkem zásadní - dobře udělaný deformační zóny a pevnou kabinu Felda prostě nemá a starší shnilá už vůbec ne (a těch shnilých je drtivá většina)
Poruchovost - když tu vidim po fóru to hafo dotazů jak opravit ve Feldě to a ono, tak to s tou spolehlivostí jsou jen iluze, zlatej Puňťa Ceny dílů to samý, spotřeba - 1,2 si bere 5-6L, při prasknutí rozvodu se motor nepotká, prostorově i pro větší lidi, kastle pozink, nekradou se
- pro studenta na dojíždění do školy to myslim neni špatná volba. U mlaďocha je možnost karambolu docela velká, než se vyjezdí a vyřádí...
Jasně. Ale pokud koupíš feldu za 20, nachystej si minimálně 30. Pokud to bude 1.6, chce to udělat rozvody. Potom klasika vyměnit olej, a hlavně nezapomenout na přepis (+eko poplatek), evidenčku, povinné ručení, BENZÍN...
doplněno 09.12.12 21:45:ale mít auto na pocuky pár km se prostě nevyplatí... autobus/vlak tě vyjde jen oproti nákladům za benzín tak 4x levněji.
Kup Feldu, levný díly, servis taky a hodně si toho uděláš sám. Kup si nějakou, který nemá korozi na 5.dveřích a zadních blatnících a budeš spokojenej. Když na to šlápneš, budeš ve škole na chvíli Ale pak stoupá spotřeba, protože je to přeci jen 50kw a musí se to vytáčet do velkých otáček. Ale stojí to za to a ještě si ji můžeš poměrně slušně upravovat k obrazu svému a pak děláš ještě lepší dojem než spolužák se Subaru
1.2ka má hlavně řetěz, takže ji můžeš roztahovat na laně a pouštět z kopce, kdyžto 1.6 a 1.9D musíš startovat přes kabely.
doplněno 11.12.12 14:37:Počítám, že tazatel je začátečník a já bych si jako začátečník auto s řemenem nelajsl pouštět z kopce. Kdyžto 1.3ku jo.
doplněno 11.12.12 14:38:10.12.12 - 23:05: 1.3ka
Blbost, i auto s rozvodovym remenem lze roztahovat a poustet z kopce, jen to chce odvahu a trochu u toho premyslet...
Skoro každé auto se dá roztahovat, pokud nemá automatickou převodovku. Chce to jen s citem pouštět spojku.
Nesmí být shnilá. Klidně může mít najeto přes 200000km, to nevadí, je to motor, co vydrží milion. Hlavně musí být zachovalá. Pak se o ní musíte starat a vydrží Vám ještě klidně 30let, ne-li víc. Jak říkám, je to v péči. Tak kupte dobrý kus, Nechte si ji zvednout na hever a koukejte, zda nemá shnilé prahy zespodu.
Pozn.: Ten motor vydrží kolem půl milionu, ale za předpokladu, že se vždy každý rok nebo 15 000km kupuje nový olej a olejový filtr, dále každé 3 roky kupuje chladící kapalina a nevytáčí se za studena. Nesmí taky jezdit na LPG. Musí se hned při náznacích netěsnosti měnit kvalitní těsnění pod hlavou (každých cca 100 000 - 200 000km). Pak ten motor vydrží.
Jinak motory, co mají 180 000 se zanedbanou údržbou najedou sotva 300 000 a pak se vylítají nebo zadřou.
Taky se musí měnit každých 100 000km rozvodový řetěz, jinak se změní časování ventilů a klepáním se opotřebuje.
Kdo by chtěl vědět proč a jak a jak to, že jeho motor přesto vydržel nebudu odpovídat. Jen odpovím, že z dob Favorita byl každý motor vlastní unikát. Ani jeden nebyl na 100% stejný a dle dodržení přesností při obrábění se lyšil kvalitou.
Známej má malou spediční firmu a rozváží zboží a má i několik felicíí Pick-Up 1.3 na LPG. Všechny měli najeto hodně přes 500tis km. S motorem po mechanické stránce neměl nikdy problém. Vždy odešla dříve kastle a celkově vše okolo. Nejvíce měl najeto cca 750tis, než bylo sešrotován. Důvod ale nebyl motor.
Takže škodováckým OHV motorům LPG nevadí, spíše možná naopak. Sám mám najeto na 1.3 s LPG skoro 300tis a bez problémů.
k tomu řetězu... jak se projevuje prosím tě ta změna? nám na 1.4mpi už dost chrastí řetěz a ten motor ma na volnoběh trošku nepravidelny chod podle ručičky.. mirně kolísá, a občas v nizkych otáčkách počkubává, zároven lambda ukazuje chudou směs.. tak mám podezření jestli to nemá nasvědomí právě časování... jinak už mě nic jineho nenapadá..
Je to právě on . U Felicie 1.3 MPi motory řady 781.xxxM se projevují hrčivým volnoběhem a občas motor jakoby škubne. Otáčky se dle sluchu mění. Díky čidlu klepání ECU upravuje neustále předstih, který se jí díky vytahanému řetězu dost mění v závislosti na otáčkách a jestli deceleruje nebo akceleruje dle ECU na tom volnoběhu. Ve vyžších otáčkách to tolik nedělá.
Na klice je setrvačník, který dynamicky udržuje klidný točivý chod, na vačce není nic a spojení vytahaným řetězem udělá tohle .
Ale stejně je mnohem lepší než řemen (dle mě)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.