Motory škoda 136

Od: Datum: 15.04.12 11:50 odpovědí: 2 změna: 24.06.12 13:23

Dobrý den,vrtá mi hlavou otázka,jeslti je nějaký konstrukční rozdíl mezi motorem favorit 136-781/136 a motorem škoda rapid 136-747/136...vím že rozdíly jsou v uchycení motoru,to je jisté,jsou trošku jiné sací svody kvůli karburátoru jikov 32SEDR,je jinde měrka oleje než na favoritu,a myslím že je i jiný startér a alternátor

Ale zajímá mě jestli jsou nějaké konstrukční změny uvnitř motoru...ojnice,klikovka,ventily atd-nebo jsou ty motory naprosto stejné

Jakožto majiteli rapida 136 mě to docela zajímá,budu rád za laždou odpověď...přpadně by se mě hodily nějaké originální prospekty tohoto auta,podvozkových částí,motoru,dobové fotografie,tehdejší recenze,zahraniční prospekty atd-v elektronické podobě

Díky za odpovědi


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 15.04.12 13:02
 

Někde v literatuře o Favoritu jsem našel, že motory pro Favorita 135/136 nejsou záměnné se staršími. Válce jsou potaženy nějakým Fosforem nebo tak nějak a tudíž není možné dělat výbrus válců honováním (poškodí se ta vrstva fosforu nebo fosforečnanu). A zezačátku výroby Favoritů se u pár kusů objevia vahadlová soustava s rapida a pak jsou problémy při výměnách rozvodových tyček za hliníkové, protože jsou kratší a šroubky nejdou dotočit a je tam pak velká vůle na ventilu. Hledal bych na ulozto andrt,cedrych rapid pdf. Tito autoři psali o těchto škodovkách na 100% a velmi kvalitně :)

doplněno 15.04.12 16:12:





doplněno 24.06.12 13:30:

Zásadní úprava byla ve výměně rozvodových tyček u sacích ventilů za tyčky z hliníku. Dělo se to u motorů ekotronic 1992 a pak BMM verze 1993 u Favoritů a zůstalo to tak až po Fábii

doplněno 24.06.12 13:32:

Změnila se olejová vana, která je u Favoritů/Felicií/Fábií hladká bez žebrování (motory už byly u těchto vozů vepředu)

 
Od: akamu
Datum: 24.06.12 13:23
 

hledal sem to hodněkrát taky a ty motory sou úplně stejný... je stejná i felda 1.3 a prej dokonce i fabie 1.4 mpi jediný s čim se můžeš setkat je jinej výstup do převodovky což už hodně lidí vyřešilo, u feldy myslim jiný ložisko kliky a pak je to o podložce pod karburátor 10°, (dokonce má felicie pořád i nálitky na rozdělovač)

http://skoda-upravy.wz.cz/main/index.php?co=24

http://forum.skodahome.cz/top…oru-s-felicie-do-skody-105-l/

http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=346

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.