Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Aquaplaning - zimní pneu vs letní

Od: tronmkiheda* odpovědí: 15 změna:

Řešili jsme dojetí zimních pneumatik po zimě. Už jsem narazil na mnoho nevýhod (horší ovladatelnost, spotřeba, hlučnost, brzdná dráha). Zajímalo by mne však, jak je to s aquaplaningem. Zimní pneu má menší drážky a zase jich má víc. Odvádí vodu lépe a nebo hůře?

Předem díky za odpověď

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

fidonet*
hodnocení

1x

při 50 kmh je to jedno, pokud jezdíš jako čuně do zatáček 120kmh je jedno zda máš nové nebo staré. Dobrý řidič aqueplaning nemá.

erikch*

fidonet-je jedno jak moc je kdo dobrý řidič-velká louže může být klidně v zatáčce apod.,aníž by byla předtím vidět,takže chtě nechtě se nedá aquaplanningu vyhnout(onen jev je situace,kdy vrstva vody je natolik vysoká-v řádech mm,že pneu ztratí kontakt s podkladem,čili za intenzivnějšího deště nic neobvyklého)-a až pak se pozná dobrý řidič-ten to bez úhony zvládne...

fidonet*

dobrý řidič, dle zákona projede zatáčku tak, že očekává co za ní bude. Dle zákona nemůžeš vjet do zatáčky tak, abys neviděl vodu. Já před každou ( KAŽDOU) zatáčkou ( do které nevidím) jedu tak abych byl schopen uprostřed zatáčky zastavit, kdyby tam přecházela stoletá babička. Takže když tam bude babička, místo velké kaluže, tak dobrý řidič ji přejede, ale nedostane smyk? hmmm ...

blackflamesiczi*

co ma spolecneho aqa se zatackou? Ono aqu nedostanete na rovine? A to ma podle vas dobrý ridic rentgenove oci ze pozna na rovne silnici za deste koleje naprosto spolehlive? A jak poznate dobreho ridice? Ja mel prvni 1 000 000km najeto asi v 28letech a nikdy bych o sobe nerekl ze jsem dobrej ridic a neznam nikoho kdo by to o sobe rekl a mel neco najeto

fidonet*

on má každý trouba v 30 letech milion najeto a v městském provozu se podělá. Ono najet v kamionu, kde sešlápnete pedál a jedete v tahu 20 hodin a uděláte za jizdu 2000 kilometrů, tak není problém hodit milion do pěti let. Ono je to jiné než udělat milion za 20 let po denních 10 hodinových šichtách v hustém městském provozu. To že má někdo milion po 5 letech není o znalostech a profesionalitě. Takových tatarů z polska se nám tady prohání po dálnici hafo. A taky se jich hafo válí nabouraných podél cest nebo od dlouhými kopci. dostat těsně před aqueplaningem cítíte ten okamžik, kdy to začíná, ale pokud ten okamžit pociťujete v za deště na rovině při 120 kmh, tak to není profesionalita. Ano Aqu dostanete i na rovince, ale tak 1x za 5 let, já ho nedostal nikdy pod 80 kmh. Miluji kamioňáky, co mě na dalnici předjíždějí za deště při 120kmh, uplně to na mě dělá dojem ... LOL

erikch*

tak ještě trošku do diskuze-aquaplaning je věc,se kterou se může potkat kdokoli(za deště) a kdekoli-jak píšeš-dobrý řidič by tu situaci,kdy pneu značně ztratí adhezi,měl bez úhony zvládnout-a není to tom,kolik km mám odjeto atd.,je to o šikovnosti,zkušenostech apod. Ono obecně spousta lidí se považuje za odborníky-řidiče a denně přitom borají stovky lidí,případně jako s rádoby odborností při nákupu ojetin-pak se spousty lidí nestačí divit,co si to vlastně pořídili a že to a to "přehlídli",nezjistili atd...A ještě osobní zkušenost s každodenním provozem v horských oblastech-dnes a denně(v zimní sezoně) vidím x lidí,kterým to prostě "uklouzlo"-nikdo ale už nepřizná-jsem blb,neumím na sněhu jezdit...,to jsme my češi-všichni všemu rozumíme,všechno umíme a od všeho máme klíče...:-P

fidonet*

tak to je pravda, pokud už aquaplaning nastane,stačí ubrat, bohužel zas musím říct, že vletět do aqa 150 kmh a 50 kmh je o profesionalite, protoze na desti se musi přidávat jen tolik kolik ma člověk jistoty, nikoli risku. Já třeba jedu, a máte pravdu že po rovině, a řeknu jejda zaplaval jsem, a manželka odpoví, že si ani nevšimla. Stačilo ubrat 5kmh. Kdybych tam v dešti lepěl 135kmh, tak by to byl sakra smyk :)

blackflamesiczi*

ja kamion ridil asi 2x v zivote

doplněno 12.04.12 19:23:

odhadem mam cca 200 tis km po praze zbytek vsude mozne

 

jarda3*
hodnocení

0x

Vetsinou hure, zimni jsou lepsi jen na snehu, jinak vetsinou horsi (zalezi na porovnavanych typech). Taky uz to oznaceni, ze jsou urceny na blato a snih, o necem vypovida.

erikch*

nedá se to paušálně říct zimní naprd-jedině letní...Je to o vzorku ajk jedněch atk druchých,typu vzorku,hloubce atd. Některé dojezdové zimáky se budou na vodě chovat lépe než leckterá letní pneu a obráceně-obecně ale zimní-díky větším prořezům,větší adhezy díky užšímu rozměru(většinou)bude s to zvládnout odvést vodu lépe a rychleji než letní...Zimní je většinou konstruována právě na rychlý odvod sněhu,břečky,bláta atd.,při co největší přilnavosti,protože se předpokládá,že právě v těhle podmínkách bude jezdit nejčastěji...

blackflamesiczi*

aha takze si na exe sezenu gumy bez oznaceni M+S ale to se asi nepovede

 

mowla*
hodnocení

0x

Zimní i letní pneu odvádí vodu zhruba stejně (v obdobné třídě atd.)... Lépe ale odvádí vodu pneumatika s vyšším vzorkem, tedy nová určitě lépe, než určená ´na dojetí´...

Zimní se zbytkovým vzorkem bude tedy ke klouzání náchylnější. Další nevýhodou je v teple měkká směs - pneumatika se snáze (rychleji) přehřeje a může se mazat (např.při brždění)...

 

nu*
hodnocení

0x

dle mého názoru je lepší vzorek který má podélné drážky a odvádí vodu pod auto, než vzorem se šípovým vzorem, který jí vytlačuje, či cáká do stran, z důvodu lepší stability

blackflamesiczi*

ja na goodyear eagle F1 to ma pouze sipovej vzor jezdil celou sezonu a rozdil moc nebyl oproti jinym gumam a to jsem z autem jezdil o hodne ostreji nej z jinym

 

ridic
hodnocení

0x

Záleží na konkrétní gumě. Např. (na vrstvě vody = běžný silnější déšť) Barum Bravuris s 3mm vzorkem dost často plavala už při 80kmh, GY UG 7+ s 3mm vzorkem při stejných podmínkách při 110kmh ještě neměla ani náznaky plavání, ty začínaly až při cca 120.

Jen poznámka k dojíždění zimáků - to o plavání, ojíždění a spotřebě, to platí hlavně pro nový s vysokým vzorkem. Zimní guma dva roky stará už má o dost tvrdší směs = tolik se neojíždí a ani spotřeba není hrozná. Vzorek 4-5mm už má krátké lamely = moc neplave = i jízdní vlastnosti jsou nastejno s letní, se vzorkem 2-3mm to je na suchu už spíš sportovní guma. Jen je třeba dávat pozor na vyšší citlivost na aquaplanning (nízký vzorek) a jezdit podle toho = pomaleji a dávat pozor na louže v kolejích.

Pro odvod vody rozhodujou široký drážky mezi blokama vzorku, malý drážky mezi lamelama moc vliv nemají. Na hlubokou vodu je lepší šípový vzorek - rozhrnuje vodu do stran (viz gumy na vodu pro vysoké rychlosti)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]