Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Křižovatky a přednosti?

Od: ellin* odpovědí: 9 změna:

Ahoj... dopravní otázka. Poradil byste mi někdo jak je to s křižovatkami- myslím celkově, kdo má přednost, jak je to s tramvajemi, s tím kdo jede proti Vám, přednosti zprava, atd. atd... V lehkých situacích se zorientuji, policista má přednost, potom semafory, pak značky, ale když už je tam těch značek víc, když se odbočuje, když tak jsou tramvaje, tak se ztrácím, začínám s autoškolou a ležím v knížkách, ale už nevím... :D Díky všem za odpověď...

Další věc, v knížce autoškole jsem našla křižovatku, která není označena ničím- ani semafory, ani značkami a ani zde není policista, jsou tam tři auta a všechna jedou rovně... takže se řídím předností zprava, ale co kdyby tam byla 4 auta a všechna by jela rovně, kdo má přednost? Díky i za odpověď na tuhle otázku

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

Nelze takto obecně poradit, páč vždy se vyvýjí situace jinak, To Vás naučí autoškola a život.

U poslední otázky se třemi auty,,, jsou tam schválně jen tři, páč by v autoškole byla neřešitelná, v životě jeden vyjede a hotovo, mezi příteli se v tomto případě vyskočí z auta a po krásné debatě odjedou kam chtějí..

ellin*
hodnocení

Děkuji za reakci, jen mě napadlo, jestli není dáno, že někdo má vždy přednost (třeba tramvaj)...

repkin*

Toto řeší zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích ve znění pozdějších předpisů (novelizace), každopádně by Vás to měli naučit v autoškole. Já když si nejsem někdy jistý, tak prostě dám radši přednost, popř. to auto pustim, za ty nervy potom mi to nestojí a do auta jsem už investoval až až. Každopádně jak já říkám, velké, těžké a rozjeté auto má vždycky přednost. *smich*

Tramvaj má vždy přednost. I když odbočuje a vy pojedete vedle ní rovně.§21 (7) Tramvaj, která při odbočování nebo jiné změně směru jízdy křižuje směr jízdy vozidla jedoucího po její pravé nebo levé straně a dává znamení o změně směru jízdy, má přednost v jízdě Nejsem si teda jistý jestli neexistují vyjímky, ale já bych to při její váze neriskoval
fidonet*

Tramvaj nemá absolutní přednost! Takže každá křižovatka je nutno posoudit individuálně.

 

mowla*
hodnocení

0x

Odpověď na poslední otázku - kdo jede první se řeší domluvou řidičů - nemyslím několikahodinovou debatu - např. se jeden rozhodne počkat a pokynem to dá na vědomí řidiči, jemuž dává přednost...

Obecně jde o příliš širokou otázku, odpovědět se dá leda tak knihou...

:-D

 

hop®
hodnocení

0x
avatar hop

Křižovatky Vás naučí a vysvětlí, od toho snad ta autoškola je, Vaše otázka je tak obecná, že bychom tady muselůi citovat právě třeba tu učebnici autoškoly.

Neznačená křižovatka se čtyřmi vozidly ve stejnou chvíli je trošku oříšek, ale je to docela výjimečná situace, v praxi (pokud k tomu dojde) se řidiči rukama dohodnou, kdo pojede první, nebo jede ten nejrychlejší...

Ten nejrychlejší, nebo nejdrzejší, případně ten s pevnějším nárazníkem, nebo ten, kdo přežije rvačku. *haha*

 

hodnocení

0x
avatar viky

Dobrý den Ellin. Přesně jak radí rádci, autoškola vás to má naučit. Otázka se mi líbí. Tak napíšu svůj názor. Nevím, kde budete jezdit, budu psát o mojí jízdě v Praze. V Praze je důležité umět brzdit, rychlost a mít postřeh. Brzda i plyn, vás mohou v mnoha případech zachránit. Brzda, že nemáte rozbité auto, plyn, že včas reagujete a ujedete, nebo se uhnete. Jedete po hlavní, z vedlejší vyrazí kamion, když pojedete, může z vás být hromádka plechu, dupnete na brzdu. TIR a všechny kamiony, nehádat se, nechat je, ať jedou. (Na dálnici, tam jsou kapitola sama o sobě.) Když vám z vedlejší ulice, vjede pomalý řidič, můžete ho nabourat, nebo brzdit. Nadáváte, ale brzdíte. Jedete třeba Argentinskou, dva pruhy, musíte počítat s tím, že jízda 60, není pro všechny, před auto, vás kdykoliv může myšičkou, nějaký blázen předjíždět, nevadí mu kamery, musíte brzdit. Na Letné, když vypadnou semafory a stojíte na křižovatce, to je lahůdka. Musíte se nejen strefit, tam kam potřebujete, dát přednost tramvaji, autům, dávat pozor na cyklisty, který vám může kdykoliv vjet do vozovky. Ještě je potřeba dávat pozor na chodce, nejen z nástupních ostrůvků, ale ty, co nepoužijí přechod a jdou kolem aut. Brzda, plyn. Autobusy, vždy pouštím, řidič, ten tvrdej chleba má. Tramvaje, to je kapitola sama o sobě, někdy má přednost a když nemá, zvedne ruku a pouštíte ho. Křižovatky bez označení, to je potom pro vás, to nejmenší. Příkladně hodně parkují auta u chodníků, jako třeba ve Vršovicích. Je to oboustranně. Z levé strany máte tramvaje, nástupní ostrůvky, čekající lidé, z pravé strany, zaparkované auta a lidé, dobíhající na tramvaj, někde ještě pruh cyklisti. V úzkém pruhu jedete 50, jedno auto za druhým, od semaforu k semaforu, musíte zabrzdit, když vám nějaký šílenec, vykročí mezi auty. Také běhají občas děti. Musíte si hlídat zadek, někdy vás může přejet tramvaj, když se silnice najednou sužuje. Jakmile se naučíte jezdit po Praze, tak vám každé město připadá, že nemá křižovatky, jízda je tam, procházka růžovým sadem. To jsou jen mé postřehy za léta jízdy. Berte to s humorem. Skutečně až skončíte s autoškolou, bude to úplně jiné, to nyní máte jen strach a je toho hodně najednou. Jako každý, když dělá něco nového.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]