Měřič napětí do auta - voltmetr do auta

Od: Datum: 11.04.12 16:32 odpovědí: 24 změna: 18.05.12 22:05

Ahoj lidi, shanim něco na měření napětí do auta - asi nejlépe na zabudování do palubovky, protože právě dělám výslednej design palubní desky a chtěl bych tam mít ukazatel napětí, poradíte?


avatar
Upozornění
Tato otázka je 5 let bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 11.04.12 17:23
 

Jestli si elektronik a zvládneš si ho sestavit, tak tady je jeden velmi dobrý:

http://www.hw.cz/teorie-a-praxe/konstrukce/indikator-napeti-autobaterie-s-lm3914.html

Sám jsem ho stavěl a mám ho ve Fávu. Jinak doporučuji se sloupcem s LED nebo s ručičkou a ciferníkem (analogové). Ty číslicové jsou nepraktické a na slunci se lépe čtou ty s LED. Navíc při startování je vidět pokles napětí a u digitálního se segmentovkami při startování nic nepřečteč, protože se to napětí za sekundu několikrát mění a tak se objeví samé 88,8. *palec*

Inspirace s LED sloupcem:


 
Od: jirkazima
Datum: 12.04.12 16:09
 
Já používám tohle a jsem maximálně spokojenej
http://www.pest.cz/pro-elektr…turni-digitalni-voltmetr.html
nebo taky tenhle, nemusíš ho ani montovat, stačí strčit do zapalovače
http://www.pest.cz/pro-elektr…ti-do-zasuvky-zapalovace.html
 
Od: fulllempl
Datum: 12.04.12 16:39
 

Tohle mě hodně zajímá,rád bych si udělal do rapida,mám tam už namontovaný budík teploty oleje a ekonostat a v tom vyrobeném panelu mám ještě místo na jeden budík a rád bych voltmetr...ale v rámci zachování trochu dobového designu bych chtěl analogový,tzn budík s rafičkou,aby měl kruhový tvar a průměr tak 55mm,aby mi ladil s těmi namontovanými budíky,a musí mít černé orámování...to auto si opečovávám jak to jen jde a jde mi o to aby to vypadalo co nejdobověji,digitální jsou jistě účelné,ale hodí se do nových aut

Prosím jestli někdo máte nějaký tip na takový,kvalitní,cenově přijatelný tak budu rád

 
Datum: 12.04.12 16:42
 

Do té zástavby se normálně prodává kulatý s ručičkou a cenově a dobově nejlepší je asi s vozů LADA.

doplněno 12.04.12 16:47:

http://speedpro.cz/budik-volt…etr-21652mm-cerny-p-6439.html

Ohodnoceno: 1x
 
Od: fulllempl
Datum: 12.04.12 16:57
 

No že mě to nenapadlo dříve,vždyť ve starých ladách to je normálně...takže zajít na vrakec a jenom to tam vykuchat

A jaké to má zapojení,je to normálně jenom +/- nebo je tam ještě něco jiného,a jaké má podsvětlení,už si to nepamatuji,to je let co jsem se vezl v ladě

 
Datum: 12.04.12 17:03
 

Lady neznám a na vrakáči jsem jí viděl jen jednou a to ani nevím, co měla za budíky :D. Zapojení typuji jen +,- a + podsvětlení.

http://www.autodilyjimo.cz/pridavny-budik-voltmetr-p1897 všechny nejsou tak drahé, ale VDO je kvalitní výroba (Felicie budíky mají od VDO)

http://www.tuningstyle.cz/pridavne-budiky/72/

ispirace s virtu, dobový originál:

http://skoda-virt.cz/cz/inzerce/koupim-cz/36547-voltmetr-ekonomer-a-zrcatka-kapky/

doplněno 12.04.12 17:31:

Tady je vidět v Ladě ;)


Nechápu to šlapání plynu *bzum* , tohle kdybych dělal na Lekru u Fáva, tak ho tímto těžce uchlastám a nespustím vůbec *smich*

 
Datum: 12.04.12 17:34
 
 
Od: fulllempl
Datum: 12.04.12 21:12
 

Tyjo ony se vyrábí i nový,tak to beru,ten se mi líbí,myslím že to nějak nenaruší dobovou originalitu vozidla...dík za info

Jak vidím dráty tam jsou 3,tzn +/- a + na žárovku...zapojení určitě aby začal měřit se zapnutím klíčku do polohy 1,rozsvícené kontrolky a motor v běhu,a podsvícení aby začalo svítit se zapnutím obrysových světel

 
Datum: 12.04.12 21:18
 

Přesně tak ... *placni*

 
Datum: 12.04.12 17:01
 
avatar

kdyby jsi ty info o analogovém budíku napsal hned do otázky, byl bych ti dal odkazy přímo na kulaté budíky... takhle si je musíš najít v odkazech ode mne sám...

 
Datum: 12.04.12 21:18
 
avatar

Jen malý dotaz - proč je v autě potřeba mít voltmetr? Chápu, že auto potřebuje rychloměr - podle něj řídím rychlost auta, podle otáčkoměru můžu ovlivňovat otáčky motoru, podle palivoměru kontroluji zásobu paliva. Ale k čemu voltmetr? Vy nějak při jízdě ovlivníte napětí palubní sítě?

 
Datum: 12.04.12 21:21
 

Pokud by u starší Škody zapnul více spotřebičů, tak pozná, kdy nestíhá alternátor dobíjet (kontrolka při tomto stavu nesvítí) a při studeném startování v zimě pozná, kdy startovat opět znovu (opakovat pokus), aby si úplně nezabil baterku a měl více šancí na obtížný start.

U nového auta tu není význam.

 
Datum: 12.04.12 23:10
 

Má i u nových. Aspoň pro lidi, co tomu trochu rozumí. Na kontrolku dobíjení nelze 100% spoléhat..

 
Datum: 13.04.12 09:49
 

Já si vyrobil ten s HW s LM3914 (odkaz) a mám ho jako přenosný a beru si ho do všeho, co řídím :).

A těm, co tomu moc nerozumí, by mohli výrobci dělat stupnici místo čísel "vo farebných zvieratkách" :D (film Tacho)

 
Od: mavmavrick
Datum: 18.05.12 17:31
 
Ja kdyz jsem si pocital, kolik by mne to bastleni stalo, tak jsem sel do tohohle - nema to absolutne chybu a splnuje presne tvuj ucel - vzit si to, kam chces. Je to meric do zapalovace
http://www.pest.cz/pro-elektr…ti-do-zasuvky-zapalovace.html
 
Datum: 18.05.12 17:57
 
avatar

Tleskám,promone.Voltmetr je v autě na 12345.Auto má přece na alternátoru regulátor a ten musí být nastaven na stálé napětí.Pak stačí kontrolka špatné funkce regulátoru.Na co tedy měřit něco,co je předem dané?

JABRAKA

 
Datum: 18.05.12 19:22
 

Škoda, že je to hnusně modré. Jinak vidím, že jabraka rozumí všemu..

 
Datum: 18.05.12 19:30
 
avatar

Takjane,ale to nebyla odpověď na dotaz?!

Až ti bude tolik jako mně,také budeš lecos znát,ale musíš se snažit!

JABRAKA

 
Datum: 18.05.12 20:04
 
avatar
Ano, auto má na alternátoru regulátor. Ale u některých aut (škodovek před octavií) je to jen jakási ozdoba, napětí se mění taky podle zatížení, takže on se ten voltmetr občas šikne. A dvojzvratný ampérmetr ještě víc.
Kontrolka dobíjení nesignalizuje dobíjení, tak to fungovalo u dynama, u altíku je to vlastně jen kontrolka "provozu alternátoru". Pokud má kutil ve svý škůdce přechodové odpory na silových kabelech, má na baterce třeba jen třináct voltů a může se jít klouzat, páč se mu aku prakticky nedobíjí. To jsou přesně ty typy, co si do auta cpou "tuningové diody" a podobné blbosti (protože jim to nějaký debil na webu poradil), místo toho aby si očistily koncovky kabelu mezi altem a aku, případně mezi aku a pojistkami.
Přísahám, že jestli mi ještě do dílny někdy přijede nějaký blbeček se škůdkou, fáčkem nebo feldou s tím že mu neustále lítá napětí v autě, bude mít vyvařenou baterku a na alternátoru tříampérovou diodu, přetáhnu ho heverem!
Ohodnoceno: 1x
 

 

Datum: 18.05.12 20:52
 

*palec*

doplněno 18.05.12 21:04:

Jen doplním, jak se rozsvěcuje kontrolka dobíjení. Na jeden konec žárovky je přivedeno + (č.15) a na druhém konci je dle provozu + nebo kostra. Pokud je alternátor v chodu, + je přivedeno na žárovku dobíjení z obou stran a tak nesvítí. Při poklesu napětí vlivem zátěže alternátoru spotřebiči (a špatných koster), napětí na přívodu na žárovku od alternátoru klesá a ten napěťový rozdíl žárovku rozsvítí. Pokud je rozdíl malý (2 - 3V, tak to tu žárovku 12V sotva žhaví a není vidět, že svítí). Ale tento rozdíl už značí, že baterie není dobíjená! Žárovka se rozsvěcuje naplno při nečinnosti alternátoru, kdy se o něj kostří.

Proto ty voltmetry k něčemu jsou a když tomu někdo rozumí, tak předcházejí úplnému vybití baterie a následnému nenastartování (ale musí se na ně občas koukat a vědět co ukazují a co mají ukázat) ;).

Mimo to se přes ně budí vynutí rotoru. Žárovka bývá doplněna paraelně zapojeným odporem (poslední Favority,všechny Felicie,..), aby při jejím spálení nemohlo dojít k vybití baterie vlivem nenabuzení a nečinnosti alternátoru.

doplněno 18.05.12 21:06:

oprava: přes ni

 
Datum: 18.05.12 21:44
 
avatar

Chápu, že někdo má potřebu mít před sebou palubku hodnou Airbusu A380, ale osobně tvrdím, že voltmetr je v autě naprd. Tvrdímto i přesto, že jsem řídil spoustu typů aut i s dynamem (Š1000MB, T601, Š1203 PV3S atd). I u těch byly dvě možnosti - dobíjení je blbě seřízené a nedobíjí či přebíjí - tudíž je nutno jej seřídit a pak nastává druhá možnost - dobíjení je OK a tak nevidím důvod proč při jízdě v reálném čase šmírovat volty. Pokud si dobře pamatuju, voltmetr měla standardně Karosa C734, ale ať jsem dělal co chtěl, rafika se nehla ze zeleného políčka. To ampermetr, tak ten význam může mít, zažil jsem jej mj. na PV3S, tam měl určitý důvod, protože vejtra měla jein dynamo, které v nízkých otáčkách málo dobíjelo. Ovšem vzhledem k tomu, že ten motor v nízkých otáčkách ani netáhl, tak i tam to nebyl nějak nezbytný budík. Ale jak jsem už napsal - proti gustu žádný dišputát, komu se to líbí, ten ať si do auta namontuje třeba geigerův dozimetr a jistě by se hodil i rtuťový barometr pro předcházení neočekávaným zvratům počasí.

 
Od: blackflamesiczi*
Datum: 18.05.12 22:00
 

pokud chces kulatej koukni po starej deltě mela docela pekne

 
Datum: 18.05.12 22:05
 

Jabrako, možná jsem starší než ty..

 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.