Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Favorit - elektrika

Od: dreamer1966* odpovědí: 10 změna:

Dobrý večer,čím může být způsobena tato elektrická porucha u Favorita - nabitá baterie uložena do prostoru pro baterii,připojeny svorky + a - pólu. Žádná reakce,jako by tam baterie nebyla.Nic nesvítí,spínací skříňka - klíž také nereaguje v žádné poloze tzn.,že ani nerozsvítí kontrolky a nestartuje.Zkrátka úplně hluchá. Je tam nějaké hlavní relé,které odešlo? Díky za odpověď.

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x
avatar dabel

u fava byl problém s pojistkovou skříní byly tam studené spoje vyndat pojistkovku rozebrat a spoje proletovat. dále kouknout na konektory u pojistkovky zda sou dobře nacvaklý a nejsou li zoxidovaný

souhlasím,na svých dvou favoritech jsem plošný spoj musel propájet :)

 

gumidek*
hodnocení

2x

Favorit má u svorky + ještě dráty (2x 2,5mm černé spojené do sebe, aby byly silnější - k vůli proudu) a ty vedou bez přerušení přímo do pojistkovky na takovou matičku M6 na 10 klíč. Je to hlavní svorka 30 a napájí všechnu elektriku v autě. Ty tlusté kabely vedou jen ke startéru. Startér netočí, protože je potřeba ho aktivovat (spustit) tím tenkým drátkem co kněmu vede. Prostě je potřeba na něj dát 12V s poslední pozice ze spínačky a na spínačce se bere zase s hlavního bodu 30. Problém bude tam, že jsi ho nepřipojil u baterie na svorku + *placni*

Ten zemnící pásek je jen pro připojení - baterie mezi kastlí a motorem (převodovkou). Takže nefunguje karburátor (předehřev a odpojovač volnoběhu, kdy za tepla po vypnutí sytiče chcípá a nefunguje startér a čidlo oleje se taky nemá o co kostřit *hi*)

Nic jiného to nebude ;)

doplněno 10.04.12 23:44:

Já už si to předělal na Feliciové svorky, ale je tam vidět ten přechod mezi starým 30 přívodem a tím s Felicie červeným až na svorku *dril*

doplněno 10.04.12 23:49:

Pro známé :), předělával jsem to před půl rokem, takže ještě původní stará baterka. Teď mi tam vládne Banner ;).

Favorit - elektrika
dreamer1966*
hodnocení

Díky za odpověď,taky tam mám tyhle svorky je to Black Line r.v. 1994,stříkačka,hned potom už byly Felicie. Ten plošňák s pojistkami a relátky už jsem proletoval dávno asi před dvěma lety.,dělalo mi problémy relátko dálkových světel.Zítra se mrknu na ten káblík na svorku 30.

gumidek*

Nejvíc se proletovávali ty starší pojistkovy s válečkovými pojistkami a plechovými relátky, tam to bylo studené snad všude a stačilo dvakrát vytánout relátko. Ty nové typy na nožové pojistky tak poruchové nejsou a někdy ani to proletování nepotřebují. Taky mám tuto pojistkovku s modelu 1993 (nožové), akorát jsem ji musel přehodit s tou starou (mám 1990ku).

dreamer1966*
hodnocení

Ahoj,tak to byl ten kabel k pojistkové skříňce. Syn měnil vybitou baterii za novou a při výměně úplně vytáhl šroub ze svorky,takže kabel s očkem který vede k pojistkové skříni,úplně odpojil.Taková banalita,ale mne to nenapadlo,ani jsem si toho nevšiml.Nějak mi nedošlo,že na + pólu je ještě tento kabel. Díky za odpovědi, měj se,ahoj

gumidek*
13.04.12 09:51

 

jarda3*
hodnocení

0x

Taky casto upadl zemnici pasek mezi motorem a karoserii.

dreamer1966*
hodnocení

Díky a ten zemnící pásek má vliv na veškeré spotřebiče? Tzn.,že nejde nic?

většinou spotřebiče dou ale netočí startér

ta nabitá baterie měřilsi jí? mrkni na přívod k pojistkovce a změř jestli je tam 12V ,skus pohejbat relátkama a konektorama ,mrkni na cívku startéru zda zní neupad kablík či nejni schnilej,a koukni i na spínačku změř zda de do ní 12V

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]