Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,budu dělat autoškolu a tak zatím trénuji na volném place.Jenom bych se chtěla zeptat jak mam couvat do kopce?To jediný mi nejde a vždy my to "chcípne".Děkuji za odpověd.
Řekl bych jako popředu. Stojím na brzdě a spojce. Zařadím zpátečku, pouštím spojku do bodu záběru a přešlápnu na plyn. Spojku nepouštět prudce. Dle kopce a typu auta přidat správné množství plynu. Ze začátku lze s ruční brzdou, ale doporučuji to zkoušet bez ní. U aut se systémem pro rozjezd do kopce máš asi 2 sekundy na to se v klidu rozjet.
Ok beru. Tento postup mi tady jednou někdo poradil, protože můj instruktor mě v autoškole zakazoval používat ruční brzdu, vyžadoval rozjíždění do prudkého kopce bez ručky, bez zbytečného vytáčení motoru a nesmělo to popojet ani o 1 cm dozadu. Dnes mu jsem za to nesmírně vděčen, ruční brzdu vůbec nepoužívám a je to paráda. Když vidím člověka, který se dostane v kopci do zácpy a vystresovaně musí po každém metru jízdy zastavit a zatáhnout ručku - je mi ho líto. Je to o citu. Někdo možná může namítat, že se víc ničí spojka, ale to už je na jiné téma.
doplněno 09.04.12 16:44:Z kopce přes ručku? To nechápu. Já tedy většinou pustím brzdový pedál.
Cože? Jak nedoporučuje? Kdysi se v autoškole učil rozjezd do kopce přes ruční brzdu, kdo to udělal u zkoušky jinak tak jej vyhodili. Dnes se v autoškole o jiném způsobu rozjezdu do kopce než přes nožní brzdu anio nezmiňují.
Samozřejmě, že přes ruční brzdu je to jednoduší a bezpečnější, ale dnes se to v autoškolách neučí, takže je to spíš obráceně
přes nožní brzdu se již dnes nedoporučuje...
co to je za nesmysl? Ruční brzdu při rozjezdu používám jen zcela výjimečně, třeba v terénu, při rozjezdu do stoupání přez 30 stupňů, (což na silnici těžko potkáte), nebo při vyjíždění z řady zaparkovaných aut v kopci, kdy si nemůžu dovolit ani minimální couvnutí.
S tímhle Vám těžko někdo poradí. Chce to cvik, takže trénovat, trénovat a trénovat (pokud máte s čím). Najděte si místo, kde nemůžete způsobit žádnou škodu (a kde nikomu nebude vadit, že nemáte řidičák) a cvičte. Napřed se to naučte s ruční brzdou, pak bez ní. Nic na tom není, ale musíte si na to přijít sama.
doplněno 09.04.12 18:34:V podstatě je to stejné, jako na rovině, jen musíte přidat víc plynu. Ale zase né moc. Prostě tak akorát. A musíte si správně načasovat puštění brzdy, pouštění spojky a přidávání plynu. To se teoreticky vysvětlit nedá, to se musí nacvičit.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.