Nejste přihlášen/a.
Zdravim, jelikoz jsme byl v praze 100km od domu a naprasknula se mi hadice u meho TDI 66kW 1Z, tak jsme chvilku jel bez vody, pote dolil destilku z pumpy a pak pokracoval v jizde domu snazil sem se hlidat teplotu dle budiku a v ty praze jsem proste popojizdet musel, to sem se nevyhnul nicemu tam ale nikdy mi teplota nevylezla do cerveneho nebo pres 110 . Chapu ze i tohle je moc, ale jaka je pravdepodobnost ze odejde tesneni, praskne hlava? Hadici jsem koupil. Vymenil. Fridex vymenim at vidim zda se dostane olej do vody a nebo obracene. Od te cesty mi patrne neco malo z oleje ubylo, dale ve fridexu co jsem mel namichanej z hodne destiky tak mi tam utvorilo mensi flek jako kdyz se rozjele nafta do louze ale fakt uplne minimum to tam v expanzni nadobe jde videt verim tom ze asi tesneni bude foukle. Ale to ted nejzistim. Doleju olej, vymenim fridex ja jsem tam rychle nalil uplne nejakej jinej co jsem mel doma jen aby auto nezamrzlo a dostal jsem to do okruhu chladice motoru, tak snad bude ok.Moje otazka zní pokud budu dolejvat olej, fridex a hlidat to kolik najedu stím špatným těsněním tak? Jde mi o to že musím se dostat každý den z bodu A do bodu B domu a víc bych stím nejezdil. Pokud nebudu moc. Mam jiz celej motor na vymenu a jen se mi to ted proste delat nechce ale zas nechci tenhle jeste vic znicit tim ze stim poletim znova do prahy nebo neco podobnyho. To co stim chci najezdit jsou jen couracky ve meste. Diky
Pokud tam nebyla voda, tak čidlo teploty nemá podle čeho měřit teplotu, takže hlídat a čekat na to , že bude stoupat teplota na "budíku" je zbytečné...
a ja měl za to, že se motor zadře popřípadě přidře
to jde zjistit pootočením řemenici
co se těsnění týče... myslím že to není takový problém vyměnit ho popřípadě srovnat hlavu
no jenže je problem v tom že naft se dost pomalu zahřívá... a pokud to bylo jen 400m a lechtal jsi jen plyn tak bych se toho vubec nebal.. to benzin se začne škvařit okamžitě...ale taky něco snese.. takže pokud to nezačně dělat bordel což předpokladam že ne tak se neni čeho bát...
doplněno 09.12.12 12:29:jo a ještě jeedem neší detajl... motor se nechladí pouze kapalinou...
Vím co motor chladí,vzduch, olej rotujici se motorem ktery je ochlazovan vzduchem a chladici kapalinou.
Zdravim, taky bych to po 400 metrech nevidel tak černe.Hlidat olej a vodu pro jistotu a klid duše.Naftaka pokud jezdis couračky ani neprohřeješ tudis pokud už by fouklo tesneni tak se to nemusi ani projevit.Ted mam na dilne golfa s fouklim tesnenim (benzin).Odesel mu termostat a jezdil vesele dal plus to nekolikrat uvaril.Najel cca 500 km.Uvidim az sundam hlavu jak to dopadlo ).
Doplň si všechny kapaliny,teda vlastně jen oil a chladicí kapalinu a sleduj-zda některé neubývají,či nepřibývají! Mohlo by být vícero věcí resp.následků-tlakovat do vody (jdou vidět bublinky v chladiči,tvrdnou hadice extrémně,až vyhazuje vodu ven!),může jít olej do vody nebo voda do oilu atd...Osobně jsem s prasklou hlavou na s.ibiza 1,7D jezdil více jak rok (nakonec ten sajrajt zacpal chladič a přestalo chladit,tak poté následovalo vyčistění chladiče a výměna hlavy) a na P405 jsem jezdil skoro rok s fouklým těsněním-stačilo jen hlídat hladinu vody!
zaleží jak moc to tlakuje... někdy se to nevyplaci protože muže někde něco jebnout dalšího... je dost namáhaná chladici soustava.. ale je pravda že se s tim da v pohodě jezdit... za předpokladu že to nehulí jak dymovnice nebo nevali voda do oleje.. to by nemuselo byt moc zdravé pro motor.. benzinak je na to o dost haklivější...
Nevím jak to myslíš,ale moje skušenost byla taková,že to tlakovalo do vody (skrz to asi šlo do prodeje no a já ho koupil),ale stačilo jen hlídat množství vody-v normě-vytlačilo ven a drželo se pak na určité mezi,na spodní hranici.Pak jsem nechal udělat hlavu-srovnat otlakovat,nové těsnění,ventily atd.500ktěsnění a fouklo těsnění tak,že jen po nalití soustavy vodou a při startu všechnu vyházelo!Když tlakuje do vody.Je několik možností jak to povolí-voda do oilu kde není tlak,kde je jde olej do vody,atd.Pokud tlakuje tak vždy splodiny hoření do vody a nic dalšího by "jebnout nemělo,teda pkd víčko chladiče je OK (má přetlak ventil,takž pokud je větší tlak než má být,jde voda a tlak ven víčkem!
Tak lidi, hadice opravena. Ted ale problem takový fridex, olej dolit do hranic maximum. Auto nekouri bile, zrejme nepribejva voda do oleje co jsem to kontroloval a ani do fridexu. Hadice netlakujou vse na pohled v poradku. Auto jsem mel pouze stat na miste tak 30 minut, az 60 minut na volnobeh bezet pri odklizeni snehu. Ale auto netopí, furt vlazny vzduch muze to bejt tim ze jsem se stim jeste neprojel a nejel nekam dal? Dle budiku uz ale za tu dobu auto se dostalo az na 90C takze v poradku. Zjistil jsem ze mi za tu dobu stani taky se nezapla sahara. Muze to byt tim ze to proste nebylo tak zahraty jak by melo jizdou? Jeste to zkusim projet a uvidim co to udela. Zatim se ptam do predu. Dekuji za odpovedi vsem co sem psali, napisou
Tak jsem auto projel a začalo topit, fridex razantne zmizel, tak nejspíš asi bylo zavzdušněný topení nebo jak se tomu řika tak uvidím až najedu pár km co to udělá s olejem a fridexem, doufam že to bude v pořadku. Jinak hadice netlakujou vše ok, nikde nic nekape okolo motoru čisto.
Všem děkuji!
Chci ještě jednou všem poděkovat co mi sem přidali odpověd a pomohli, auto je na tom aktualně tak že sem vše vyměnil kde to teklo, hadice byla prodřena nevim jak ale asi od sponky nechapajic. Fridex, olej dolit. Ted mohu jen sledovat co kde bude mizet ale zatím nikde nic a najeto již 150 km auto topí a chová se normalně, jede tak jak by mělo. Zatím vše dobré Děkuji
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.