Nejste přihlášen/a.
Ahoj. Mam takovy problem... Odečla mi spinaci jednotka ve spinaci skřince.-Felisie 1,3-1997-Uplne se sekla a nešel ani otoči kliček. Stalo se to za jizdy ..na palubce vyskočil vykřičník! a motor zhasnul. Tak jsem koupil novou namontoval..Po otočeni se klasicky rožnou kontrolky. sepne čerpadlo paliva. a ješte nejake relatko. Ale motor nic...Na spinaci skřince je nasazen kroužkovy imobilizer ( to maj asi všechny feldy )... Tak nevim co ztím... Nemohl se imobilizer nějak vynulovat při tom nahlem přerušení za jizdy?
Poradte prosim...
imobáč "dovolí" jakoby na pár vteřin nastartovat(samotný obvod imobáče přerušuje přívod paliva)-tady bude problém asi v zapojení těch konektorů za spínačkou-jsou jedním obvodem baterie,spínačka,startér...projedte a v klidu zkontrolujte onu kabeláž za spínačkou(pokud není spínačka nová,může být problém i v ní-kontakty)
Spinaci konektor je nový. Zapojil jsem to stejne jak to bylo. Na konektor 15/dvojitý-dva černé na konektor 50-žlutý na konektor30/dvojitý -dva červené a na konektor 16-bily
něco tam maš přehozene,tady pišou že na 16 je nasunut konektor červ.kabelu od kontrolky rezervy paliva,ještě pohledam
opišu ti to jak to je v opravarenske knižce a poper se s tim sam.: na zadni straně jednotky elektrickych kontaktu jsou konektory k připojeni kabelaže svorky 30a15 maji konektory dvojite svorky P,60a50 konektory jednoduche.Na svorku 15 jsou připojeny vodiče černe k zapalovaci civce a releove desce,na svorku 50žluty vodič ke spouštěči motoru a černy vodič k releove desce,30ma připojen černy vodič k releove desce a červeny pro tlumena světla,na svorku 16 je nasunut konektor červeneho kabelu od kontrolky rezervy paliva,o bilem tu neni ani zminka
pokud by to bylo immo motor by chytl a vzápětí zhasl pokud ti po otočení klíčku do polohy start nesepne startér tak sis přehodil kabel ve spínačce pořádně to prohlídni.pokud startér točí a nechytá skus ještě náhradní klíč pokud ho máš
to relé co cvakne je odlehčovací relé odpoj ze spínačky 50ku žlutý drát a pust don 12 V pokud se startér neozve je sním problém skontroluj konektor na cívce jestli neni vypadlý zoxidovaný ,ještě než ho vytáhneš ze spínačky připoj na něj proti kostře žárovkovou skoušečku a zastartuj žárovka musí svítit
Motame se jen kolem te spinačky...Neni možne že odešlo třeba relatko nebo neco jinéého?Ze spinačky to jde kam?do řidici jednotky? na nějeke relatko? Jinak pojistky jsou všechny OK.
KDYŽ NETOČI STARTER,?TEN JE POD PROUDEM POŘAD,ZE SPINAČKY POUŠTIŠ JEN PROUD NA CIVKU A NEJDE TO PŘES RELE ANI POJISTKU,A ZKOUŠEL JSI JESTLI NA TĚCH ČERV.KABELECH JE PROUD?
ze spinačky to jde do jednotky imobilizeru ta vyhodnoti zda impuls je z kliče ktery k tomuto imobilizeru patři a pošle to dal do řidici jednotky atd.zkoušej ty nejednoduchši věci jestli to hazi iskru apod atd
Nevim jestli to hazi jiskru...Ale koukal jsem na starter a je na neho připojen plus přimo z baterky a pak tenky žlutý-co to je za drat?
Na startéru je spouštěč (spínací kotva), které vysune pastorek startéru a spojí ten tlustý + s motorem startéru (velký válec). Ten spouštěč se uvádí do činoti přivedením +12V do toho drátku na který se ptáš. Vede do spínačky na kontakt 50 do poslední polohy klíčku, kdy startuješ.
doplněno 02.04.12 20:52: Takto to funguje :
Pokud ho odpojíš, jak radí rrr a drátkem spojíš ten malý kontakt a + tak okamžitě startér točí motorem. Pozor na kvalt, ať tě Felina nepřejede .
Neměl! Do něj musíš přivést 12V jen pokud chceš startovat, tedy v poloze 2 (poslední poloha). Jinak na něm napětí není.
doplněno 02.04.12 21:15:Jinak ano, ten jde ze spínačky rovnou na startér (na jeho spouštěč). Kontak na spínačce v poslední poloze spojí hlavní + 30 baterky s tímto kontaktem (tak na něj pověsí +12V) a to přivede na startér. Po odpojení od spínačky je logicky bez napětí a je zakončen kostrou přes ten spouštěč startéru.
Je to jen špatně zapojené . Ten vykřičník je kontrolka selhání brzd a ve Favoritech a Feliciích indikuje jen nízký stav brzdové kapaliny (je tam ve víčku plovák s kontaktem). Na spínačce je proto, aby se při každém startováním ověřila funkce kontrolky, že svítí. Tedy startér a tato kontrolka je na poslední pozici klíčku (na této pozici jsou dva kontakty (ta pozice, která klade klíčku odpor a vrací ho o krok zpět). Startér má tuším kontakt 50 a ta kontrolka svůj vlastní kontakt na této poloze klíčku. Pak je tam pozice 1. která rozsvěcuje kontrolky mazání a dobíjení a všechno elektro po autě a je to kontakt 15. Hlavní kontakt do spínačky, čily + od baterky je značeno číslem 30.
Četl jsi jak se mi to vše přidařilo? Nemuře tam být ještě neco? Zapojene to je dobře.proud do spinačky jde...
Četl, ale trochu jsem se ztratil. Správné zapojení je následující:
V 0. poloze klíčku se neděje nic, jen se odemče mechanicky volant
V 1. poloze se rozsvítí kontrolky mazání,dobíjení,ručka,popř airbag,abs,žhavení u nafty
V 2. poloze se na test rozsvítí kontrolka selhání brzd (vykřičník a spustí startér)
doplněno 02.04.12 20:59:ten kroužek je nasazen správně (imobilizéru), jestli není daleko a na klíček nedosáhne (myslím bezdrátově).
A co třeba, že je kouslej startér? To nikoho nenapadne? Teda nečetl jsem všechno dopodrobna jen v letu, tak nevim jeslti to někdo zmiňoval.
V zimě jsem měl podobnou nehodu. Napoprvé jsem v pohodě nastartoval, ale blbly mě kontrolky nesvítila kontrolka světel atak. tak jsem po pár desítkách metrů zastavil a vypl motor. Zapl jsem spínačku do polohy 1. abych skontroloval jeslti svítí světla, ty svítily a i kontrolka jela v pohodě. Ale když jsem se pokusil nastartoval nastalo uplný ticho jen cvaklo nějaký reléčko. Mám známýho ve škodováckým servisu a druhý den se na to mknul. Byl kouslej startér, ten jsme vyměnili, ale potom mým neustálým pokoušením startovat se po.. i spínačka tím, že se nechtěla vracet. Motor teda už startoval, jen jsem musel mechanicky ručně klíč vracet o krok zpět. Vyměnil mi tedy v servisu i kompletní spínačku i s novým klíčem.
doplněno 02.04.12 21:24:Dopním, že to bylo v největších mrazech.
No taky jsem zkoušel na startér poklepat a nepomohlo. I ten známej zkoušel co se dá, ale nic nepomohlo. Tedy opravdu jen až výměna startéru. A prostě byl to stejný scénář, kdy na posledním otočení klíče jen klapne relé a ticho. Startér na prázdno jel až ten novej a to tím, že se spínačka nevracela.
Jo, taky se mi to stalo v zimě, ale jinak. Startér po nastartování zasunul pastorek, ale neodpojil šťávu a naprázdno točil bez přestání i při vytažení klíčku. Stačilo na něj poklepat kladívkem (já měl tyč od zámku volantu a jejím koncem jsem do něj klepal , až odpojil kontakty sám vibracemi)
pochop že ten kroužek nema nic společneho se startovaanim,ty maš proud ve spinačce ale v poloze 3ho nepropojiš se žlutym kabelem od starteru,protože to maš špatně zapojene!na spin.jsou zapojena i tlumena světla fakt ti všechno funguje jak ma?kdyby byl špatny starter pořad by byl po otočeni do polhy 3odběr,zkus otočit a viditelně pujde poznat že kontrolky po otočeni do polohy 3 strati svitivost prostě se ztlumi
vyzkoušej ten starter jak jsem ti psal pokud pojede a ty jsi skalopevně přesvědčeny že jsi to zapojil spravně,běž reklamovat co jsi koupil,nebylo by to poprve,že co je nove musi fungovat!system těchto spinaček je stejny už od škody 100.krom vizaže,je to okruh nechraněny žadnou pojistkou ani relem
Jak píše rrr. Vyřaď (dej neutrál),zatáhni ručku,vytáhní klíček ze spínačky a otevři kapotu. Pak kouskem drátu spoj + od baterky (stačí na té matici spouštěče, kam vede ten tlustej drát) a ten žlutý drát odpoj a na ten kontakt po něm (ne na drátu, ale na startéru samozdřejmě) dej druhý konec viz obr. Startér naskočí a začne točit motorem, který nenastartuje (protože je vypnuté zapalování).
Teď máš jistotu, že startér je OK a chyba je stále ve spínačce (zapojení,vada výrobku).
doplněno 02.04.12 22:12:Pokud by to dělal imobilizér, tak startér točí, ale motor nenaskočí. Je to jako snažit se nastartovat bez kapky benzínu.
Ta porucha odstraněná! Zapojeno bylo dobře. ale starter KO. Jak odešel ten spinač startovaci skřinky..tak to asi seplo ty kontakty a starter se rozjel až se spalilo vinutí.. Dneska jsem tam namontoval jiný a bez problemu... Tak diky moc všem za rady...
Jen jedna věc by me zajímalo : jak dlouho vydrži ty uhliky v Starteru? kolik nalitano Km..?
Záleží, jak často se startuje. Někdo ráno nastartuje a pak ujede 300km a někdo jich najede až za měsíc a startuje třeba 100x, takže dle km se to hádat nedá. Něco kolem 150 000km by to mělo být.
Ten startér bych si ještě schoval. Mohl odejít jen spouštěč. Otestuje se to tak, že se zapojí přes startovací kabely na akumulátor a ty dvě matice se propojí silným drátem nebo tou svorkou od kabelů přímo na tu jednu matici k motoru startéru. Ve výsledku by se neměl vysunot a měl by točit naprázdno. Pak stačí jen vyměnit ten spouštěč viz obr výše a stratér opět šlape.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.