Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nestartuje felicie

Od: qweer odpovědí: 46 změna:

Ahoj. Mam takovy problem... Odečla mi spinaci jednotka ve spinaci skřince.-Felisie 1,3-1997-Uplne se sekla a nešel ani otoči kliček. Stalo se to za jizdy ..na palubce vyskočil vykřičník! a motor zhasnul. Tak jsem koupil novou namontoval..Po otočeni se klasicky rožnou kontrolky. sepne čerpadlo paliva. a ješte nejake relatko. Ale motor nic...Na spinaci skřince je nasazen kroužkovy imobilizer ( to maj asi všechny feldy )... Tak nevim co ztím... Nemohl se imobilizer nějak vynulovat při tom nahlem přerušení za jizdy?

Poradte prosim...*dril*

 

 

46 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

pepino82*
hodnocení

0x

imobilizér by se měl spárovat s klíčkem nebo jste použil stárý čtecí kroužek?

 

qweer
hodnocení

Klič i kroužek imobilizeru je puvodní.

erikch*

imobáč "dovolí" jakoby na pár vteřin nastartovat(samotný obvod imobáče přerušuje přívod paliva)-tady bude problém asi v zapojení těch konektorů za spínačkou-jsou jedním obvodem baterie,spínačka,startér...projedte a v klidu zkontrolujte onu kabeláž za spínačkou(pokud není spínačka nová,může být problém i v ní-kontakty)

rrr*

jak klič imobilizeru,podstatny je klič do spin.skřinky v něm jetištěny spoj ktery dava impuls do jednotku imobilizeru,přes čteci kroužek pokud neni imobilizer nastaveny na novy klič tak tto nemuže jet!

on kupoval jen elektrickou část spínačky :)

rrr*

jj ja jsem to blbě přečetl

 

qweer
hodnocení

Spinaci konektor je nový. Zapojil jsem to stejne jak to bylo. Na konektor 15/dvojitý-dva černé na konektor 50-žlutý na konektor30/dvojitý -dva červené a na konektor 16-bily

Nestartuje felicie
rrr*

něco tam maš přehozene,tady pišou že na 16 je nasunut konektor červ.kabelu od kontrolky rezervy paliva,ještě pohledam

rrr*

opišu ti to jak to je v opravarenske knižce a poper se s tim sam.: na zadni straně jednotky elektrickych kontaktu jsou konektory k připojeni kabelaže svorky 30a15 maji konektory dvojite svorky P,60a50 konektory jednoduche.Na svorku 15 jsou připojeny vodiče černe k zapalovaci civce a releove desce,na svorku 50žluty vodič ke spouštěči motoru a černy vodič k releove desce,30ma připojen černy vodič k releove desce a červeny pro tlumena světla,na svorku 16 je nasunut konektor červeneho kabelu od kontrolky rezervy paliva,o bilem tu neni ani zminka

rrr*

podle toho jak to tu pišou a podle toho tveho obr.to vypada že ta bila dvoulinka neni origo

erny*
Mám problém se žlutým dratkem ve spínací skříňce Felda 1.6
Vede ke startéru a ukazuje mi 5V místo aby ukazovalo 12 V.
Nevíte kde je zadrhel
Dikes chlapci za řadu předem

 

rrr*

ja tu vidim rozdil na 30 černy a červeny červeny ma něco s tlumenyma světlama zkus jestli to s tim tvym zapojenim sviti,

 

hodnocení

0x
avatar dabel

pokud by to bylo immo motor by chytl a vzápětí zhasl pokud ti po otočení klíčku do polohy start nesepne startér tak sis přehodil kabel ve spínačce pořádně to prohlídni.pokud startér točí a nechytá skus ještě náhradní klíč pokud ho máš

rrr*

motor by nechytil jen by tam byla jako by snaha chytnout,ja nechapu jak to ma s tim kličem jak ho muže mit puvodni když měnil spinačku to ho navařil?

 

qweer
hodnocení

Celou spinačku jsem neměnil...Vyměnil jsem jen tu elektro spinaci čast co je nakonci. Draty jsem zapojil jak byly ...Motor se ani neprotoči. jen najede čerpadlo a na posledni poloze kličku sepne nejake relatko ( nevim ktere)...

rrr*

čekej jdu pro chytrou knihu a mrknu na to zapojeni

 

hodnocení

0x
avatar dabel

to relé co cvakne je odlehčovací relé odpoj ze spínačky 50ku žlutý drát a pust don 12 V pokud se startér neozve je sním problém skontroluj konektor na cívce jestli neni vypadlý zoxidovaný ,ještě než ho vytáhneš ze spínačky připoj na něj proti kostře žárovkovou skoušečku a zastartuj žárovka musí svítit

 

qweer
hodnocení

Ješte je tu jedna věc... Jak mi odešla ta spinaci část tak na palubovce zustaly svítit kontrolky a dost dlouho...jestli se tam něco nepřehřalo a neodešlo?

rrr*

našel jsem tu i obr.maš to blbě zapojene!

stát by se nic nemělo ještě k tomu startu skontroluj kontakty a svorky baterie -jestli sou dobře nasazený utažený zda nejsou zoxidovaný :)

 

qweer
hodnocení

Tak jak to teda zapojit? Tak jak to je na te foto. tak je to origoš jak to bylo...

rrr*

napiš na maila přinejhoršim zajdu rozebrat spinačku cirin1@seznam.cz

qweer
hodnocení

Hmmm.to zrovna to mužu otahnout do servisu...

 

qweer
hodnocení

Diky...Tak zapojeno to mam dobře... Barvy+čisla -sedí.

rrr*

ZKUS JEŠTĚ STARTER NA KRATKO,MEZI TY DVA ŠROUBY CO JSOU NA CIVCA DEJ NA KRATKOU CHVILI ŠROUBOVAK NELEKNI SE JISKER A NEZAPOMEN TAM DAT NEUTRAL UVIDIŠ JESTLI TO STARTUJE ,POPŘ TO ZKUS SE ZAPLOU SP SKŘINKOU JESTLI TO CHYTNE

 

qweer
hodnocení

Motame se jen kolem te spinačky...Neni možne že odešlo třeba relatko nebo neco jinéého?Ze spinačky to jde kam?do řidici jednotky? na nějeke relatko? Jinak pojistky jsou všechny OK.

rrr*

KDYŽ NETOČI STARTER,?TEN JE POD PROUDEM POŘAD,ZE SPINAČKY POUŠTIŠ JEN PROUD NA CIVKU A NEJDE TO PŘES RELE ANI POJISTKU,A ZKOUŠEL JSI JESTLI NA TĚCH ČERV.KABELECH JE PROUD?

rrr*

ze spinačky to jde do jednotky imobilizeru ta vyhodnoti zda impuls je z kliče ktery k tomuto imobilizeru patři a pošle to dal do řidici jednotky atd.zkoušej ty nejednoduchši věci jestli to hazi iskru apod atd

qweer
hodnocení

Nevim jestli to hazi jiskru...Ale koukal jsem na starter a je na neho připojen plus přimo z baterky a pak tenky žlutý-co to je za drat?

gumidek*

Na startéru je spouštěč (spínací kotva), které vysune pastorek startéru a spojí ten tlustý + s motorem startéru (velký válec). Ten spouštěč se uvádí do činoti přivedením +12V do toho drátku na který se ptáš. Vede do spínačky na kontakt 50 do poslední polohy klíčku, kdy startuješ.

doplněno 02.04.12 20:52:

Takto to funguje *slunce* :


doplněno 02.04.12 20:54:

Pokud ho odpojíš, jak radí rrr a drátkem spojíš ten malý kontakt a + tak okamžitě startér točí motorem. Pozor na kvalt, ať tě Felina nepřejede *hi* .

qweer
hodnocení

Tak ten tenky žlutý jde přimo ze spinačky? Tak po otočeni kličku bych na něm měl naměřit 12V?

gumidek*

Neměl! Do něj musíš přivést 12V jen pokud chceš startovat, tedy v poloze 2 (poslední poloha). Jinak na něm napětí není.

doplněno 02.04.12 21:15:

Jinak ano, ten jde ze spínačky rovnou na startér (na jeho spouštěč). Kontak na spínačce v poslední poloze spojí hlavní + 30 baterky s tímto kontaktem (tak na něj pověsí +12V) a to přivede na startér. Po odpojení od spínačky je logicky bez napětí a je zakončen kostrou přes ten spouštěč startéru.

rrr*

ten je ke spinačce!tam spinačka poušti proud do civky starteru,když tak ho odpoj od starteru udělej si takovy drat ktery dosahne k bat.a škrtni o plus na bat.a musi to startovat poku jo je to špatně zapojene

 

gumidek*
hodnocení

0x

Je to jen špatně zapojené ;). Ten vykřičník je kontrolka selhání brzd a ve Favoritech a Feliciích indikuje jen nízký stav brzdové kapaliny (je tam ve víčku plovák s kontaktem). Na spínačce je proto, aby se při každém startováním ověřila funkce kontrolky, že svítí. Tedy startér a tato kontrolka je na poslední pozici klíčku (na této pozici jsou dva kontakty (ta pozice, která klade klíčku odpor a vrací ho o krok zpět). Startér má tuším kontakt 50 a ta kontrolka svůj vlastní kontakt na této poloze klíčku. Pak je tam pozice 1. která rozsvěcuje kontrolky mazání a dobíjení a všechno elektro po autě a je to kontakt 15. Hlavní kontakt do spínačky, čily + od baterky je značeno číslem 30.

qweer
hodnocení

Četl jsi jak se mi to vše přidařilo? Nemuře tam být ještě neco? Zapojene to je dobře.proud do spinačky jde...

gumidek*

Četl, ale trochu jsem se ztratil. Správné zapojení je následující:

V 0. poloze klíčku se neděje nic, jen se odemče mechanicky volant

V 1. poloze se rozsvítí kontrolky mazání,dobíjení,ručka,popř airbag,abs,žhavení u nafty

V 2. poloze se na test rozsvítí kontrolka selhání brzd (vykřičník a spustí startér)

doplněno 02.04.12 20:59:

ten kroužek je nasazen správně (imobilizéru), jestli není daleko a na klíček nedosáhne (myslím bezdrátově).

edge*

A co třeba, že je kouslej startér? To nikoho nenapadne? Teda nečetl jsem všechno dopodrobna jen v letu, tak nevim jeslti to někdo zmiňoval.

V zimě jsem měl podobnou nehodu. Napoprvé jsem v pohodě nastartoval, ale blbly mě kontrolky nesvítila kontrolka světel atak. tak jsem po pár desítkách metrů zastavil a vypl motor. Zapl jsem spínačku do polohy 1. abych skontroloval jeslti svítí světla, ty svítily a i kontrolka jela v pohodě. Ale když jsem se pokusil nastartoval nastalo uplný ticho jen cvaklo nějaký reléčko. Mám známýho ve škodováckým servisu a druhý den se na to mknul. Byl kouslej startér, ten jsme vyměnili, ale potom mým neustálým pokoušením startovat se po.. i spínačka tím, že se nechtěla vracet. Motor teda už startoval, jen jsem musel mechanicky ručně klíč vracet o krok zpět. Vyměnil mi tedy v servisu i kompletní spínačku i s novým klíčem.

doplněno 02.04.12 21:24:

Dopním, že to bylo v největších mrazech.

No taky jsem zkoušel na startér poklepat a nepomohlo. I ten známej zkoušel co se dá, ale nic nepomohlo. Tedy opravdu jen až výměna startéru. A prostě byl to stejný scénář, kdy na posledním otočení klíče jen klapne relé a ticho. Startér na prázdno jel až ten novej a to tím, že se spínačka nevracela.

gumidek*

Jo, taky se mi to stalo v zimě, ale jinak. Startér po nastartování zasunul pastorek, ale neodpojil šťávu a naprázdno točil bez přestání i při vytažení klíčku. Stačilo na něj poklepat kladívkem (já měl tyč od zámku volantu a jejím koncem jsem do něj klepal :), až odpojil kontakty sám vibracemi)

rrr*

pochop že ten kroužek nema nic společneho se startovaanim,ty maš proud ve spinačce ale v poloze 3ho nepropojiš se žlutym kabelem od starteru,protože to maš špatně zapojene!na spin.jsou zapojena i tlumena světla fakt ti všechno funguje jak ma?kdyby byl špatny starter pořad by byl po otočeni do polhy 3odběr,zkus otočit a viditelně pujde poznat že kontrolky po otočeni do polohy 3 strati svitivost prostě se ztlumi

rrr*

vyzkoušej ten starter jak jsem ti psal pokud pojede a ty jsi skalopevně přesvědčeny že jsi to zapojil spravně,běž reklamovat co jsi koupil,nebylo by to poprve,že co je nove musi fungovat!system těchto spinaček je stejny už od škody 100.krom vizaže,je to okruh nechraněny žadnou pojistkou ani relem

 

qweer
hodnocení

Zapojil jsem to jak to bylo...Tak asi špatně to není .

gumidek*

Jak píše rrr. Vyřaď (dej neutrál),zatáhni ručku,vytáhní klíček ze spínačky a otevři kapotu. Pak kouskem drátu spoj + od baterky (stačí na té matici spouštěče, kam vede ten tlustej drát) a ten žlutý drát odpoj a na ten kontakt po něm (ne na drátu, ale na startéru samozdřejmě) dej druhý konec viz obr. Startér naskočí a začne točit motorem, který nenastartuje (protože je vypnuté zapalování).

Teď máš jistotu, že startér je OK a chyba je stále ve spínačce (zapojení,vada výrobku).

doplněno 02.04.12 22:12:

Pokud by to dělal imobilizér, tak startér točí, ale motor nenaskočí. Je to jako snažit se nastartovat bez kapky benzínu.


Nestartuje felicie #2

 

qweer
hodnocení

Ta porucha odstraněná!*ua* Zapojeno bylo dobře. ale starter KO. Jak odešel ten spinač startovaci skřinky..tak to asi seplo ty kontakty a starter se rozjel až se spalilo vinutí.. Dneska jsem tam namontoval jiný a bez problemu... Tak diky moc všem za rady...

Jen jedna věc by me zajímalo : jak dlouho vydrži ty uhliky v Starteru? kolik nalitano Km..?

gumidek*

Záleží, jak často se startuje. Někdo ráno nastartuje a pak ujede 300km a někdo jich najede až za měsíc a startuje třeba 100x, takže dle km se to hádat nedá. Něco kolem 150 000km by to mělo být.:)

doplněno 03.04.12 20:30:

Ten startér bych si ještě schoval. Mohl odejít jen spouštěč. Otestuje se to tak, že se zapojí přes startovací kabely na akumulátor a ty dvě matice se propojí silným drátem nebo tou svorkou od kabelů přímo na tu jednu matici k motoru startéru. Ve výsledku by se neměl vysunot a měl by točit naprázdno. Pak stačí jen vyměnit ten spouštěč viz obr výše a stratér opět šlape.

edge*

Jakobych to neříkal, že ano*pivo*

A to jsem to věděl už po přečtení prvotní otázky, že bude KO startér, když jsem měl to stejný.

Jinak ten startér co jsem tam měl byl původní a Felicie měla 202 000 Km. Takže dá se říct, že nový ji přežije:-P Ikdyž to je nějaká čína.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]