Nejste přihlášen/a.
Dobry den, mam v planu si koupit skodu fabii, jde mi o spotrebu. Proto se ptam jestli je velky rozdil mezi obsahem 1.2 a 1.4. Co by jste si koupili? diky za odpovedi
Rodiče měli Roomster tříválec - hlučnej motor, při 100 otáčky kolem 4 tisíc, spotřebu měli tuším kolem 6,8 na sto. na dálnici při 120 a víc tam lezly celkem zajímavý čísla nad 10 litrů
Teď si koupili Roomster s 1,2 TSI a můžu říct, že jsem z toho motoru celkem nadšenej - chová se pomalu jako naše SDI - na 100 točí motor něco přes 2000 otáček, proti tříválci je xkrát tišší, spotřeba je taky nižší, než s třívalcem - co mi bylo řečeno, tak po sednutí motoru by neměl být problém motat se kolem 5,5 litru.
nevím jak po technický stránce, co turbo (ne)obnáší za problémy, ale TSI je pro mě hodně sympatickej motor.
Podle SPOTŘEBY se auto vybírat nedá, protože to s malou spotřebou VŽDY v něčem jiném zaostává, zpravidla ve výkonu, a dva lidé s stejným autem dosahují úplně jiné spotřeby, protže každý kezdí JINAK...když chcete nejmenší a nejslabší motor, tak si kupte fabii Junior s litrovým motorem a 12" koly, na nákupy to stačí, občaws se ještě dá sehnat
Pokud budete jezdit každý den z Plzně do Prahy, po D5, zjistíte že Fabia nestačí, a u Loděnic v kopci ani ten 1.4 16 ventil nedělá zátraky, i když ve sriovnání s játépéčkem táhne lépe, respektiove pokud do kopce netáhne, tak alespoň nezpomaluje... takže pkud uvažujete tak, že benzin bude brzy za 40 Kč a proto chcete auto s malou spotřebou, kupte si něco jiného než Fabia, klidně nové Picanto 1.1 nebo 3-válcové naftové Polo 1.2, budete ( možná) jezdit za 4 litry...Tato auta jsou ale 2-3x dražší než ojetá Fabia...
určitě 1.4! pokud budeš po 1.2 chtít trochu výkonu nebo jízdu po dálnici, půjde spotřeba šíleně nahoru, protože ten motor budeš strašně honit a ani tolik nevydrží. 1.4 je ve Fabiích dobrej, spolehlivej motor
bohužel dnešní "ekotrend" snižování objemu(downsizing) kvůli plnění emis.limitů je vykoupen materiálovým "ošizováním" )snížení hmotnosti=menší spotřeba=menší emise),jenže mechanika,technologie atd.mají určité meze a dříve nebo později se to projeví-pokud nemá co odvádět teplo,přenášet rázy a další-něco to odnese (a filtr za pár set to nebude)...Zkrátka jinými slovy-kvůli klidu a spolehlivosti bych volil 1.4(je známou pravdou,že objem ničím nenahradíš) ,mimoto v posledním vydání SM Diesel speciál je poměrně dost fundovaných článků s podobnou tematikou(a podobnými závěry) a překvapující je zjištění,že malé motory(testovány 1.2 TSI) mají při dálničních rychlostech reálně větší emise než auto bez katu r.v.1990 (testován Mercedes W124),o deklarovaných spotřebách nemluvě-to je známá věc(metodika emisí je podobně "laboratorní",takže nereálná)...
Jo jo, naprostá pravda, objem ničím nenahradíš. Mám v octávu dvoulitr benzín a jede jak z praku. Měl jsem možnost jet Octávem s 1.6 a děkuju nechci. Takže do Fábie je 1.4 naprostý minimum, jistě by byla lepší 1.6.
moje rec a motor zacina u 6 valcu a osobne bych chtel vudet novy motor za najetym 500 000 km a nic neresit , nedavno jsem mel na dilne staryho mercedesa (piano) o stavu km toho moc nevim (odhad je kolem 1 000 000) na tacho bylo 600 000km ale asi byl uz parkrat stocenej a slapal jako hodinky, nebo si vem stary tranzity z 90 nahoru servis zadnej a jezdi porad a nové vydrzi tak 300 000km a jdou do kytek a motorech v crafteru radsi nic nerikam ve srovnani z LT ty jezdi do te doby nez se rozpadla kastle a nikdy zadnej problem
Jezdit s 1.2 se dá i za 5 litrů - šetřílci tak jezdí ale pak se diví že při najetí 30 tis km mění někdy i celý motor,zázrak z Mladé Boleslavi má totiž víc nedostatků než si dokážete představit - podpalování výfukových ventilů,zadřené ventily ve vodítkách z pilin z katalyzátoru,atd.,kdo tento motor nevytáčí tak daleko nedojede,kdo vytáčí (firmy - bez problémů najeto 300 000km - vytáčí - vyšší spotřeba, není problém, ) šetřílek co jen lechtá plyn se pak diví že má zakarbonovaný celý motor
Já jsem si před rokem koupil nový Hyundai i20 1,2 a jezdím s průměrnou spotřebou 5,3l. Když jezdím po dálnici, tak mám spotřebu kolem 5,8l. Za ten rok co ji mám, jsem větší spotřebu než 6,1l neměl.
Bohuzel mam financni strop cca 80 000kč. Už me nebavi jezdit do prace hromadnou dopravou, proto chci spolehlive auto s dobrou spotrebou. dekuji
NU -tys v žádném jiném voze nejel a furt chválíš vůz dlouhý 3.7 metru - vtom si mrtvý po první ráně
Co treba tohle? Ted jsem to nasel. annonce.cz/...
Dodavam - hledam spolehlive s nizkou spotrebou kolem 6l/100km.
To Hory. A co Fába-ta je snad větší než Yaris?Ten ,co se týká bezpečnosti je na tom trochu líp než Fába.I když se tvrdí,že Fába má nejlepší jízdní vlastnosti v dané třídě (mazi malými auty)
Co se tvrdí je jedna věc ,ale v testech Svět Motorů ve srovnání této malé třídy zvítězila Mazda 3
martinhajek-hodnocení spolehlivosti Fabie mne vcelku pobavilo-stačí se podívat do relativně objektivních statistik třeba TUV(německých,čili potažmo hodnotící své "dítko")-jak pak si Fabie ve srovnání ostatní konkurence vede...?! Každopádně přední příčky rozhodně neokupuje,takže to asi nebude zas tak horký,že...?!?
jenze to hodnoceni je zavadejici , vem si u fabie 1,4 zavady co se resily v zaruce svazek pod ridici jednotkou hnil, tesneni po hlavou na denim poradku , kombinace klapka rj a lista , snimac uhlu volantu a loziska v dobe kdy tam byly ty prasteny plechovy matky, a jeste vlastne prevodovky . Pokud se tohle vyresilo v zaruce tak ted uz je to pomerne spolehlive auto. Alespon ty co servisuji tak zatim u vetsiny jen spotrebni material.
Spolehlive auto asi neexistuje zadne je to jen o cene dilu a u me i o tom kolik me stoji kilometr jizdy a ne jen spotrebe.
doplněno 03.04.12 20:46:jinak pro pobaveni jednou jsem na skode oct kterou pan reklamoval ze tam neco smrdi nasel mys primacklou jednotkou bagu u radicky , nevim jestli to ve fabrice dotahuje masina nebo jak se to stalo ale byla tam rozmackana a prisroubovana
Já bych asi bral 1,4,ve fobii jsou dvoje 1,4...1,4MPi,klasické škodovácké OHV,klidně doporučím,akorát je třeba dávat trochu pozor na těsnění pod hlavou,na tom pokud se pokazí rozhodně nešetřit,na tohle ty motory trpí,ale jinak jsou to držáky bez velkých investic,druhá 1,4 je VW,16 ventilová taky dobrý motor není třeba se toho dle mě bát
1,2 HTP je nevím moc zkušeností s tím nemám,ale má to dle mě víc problémů než ty 1,4ky,hlavně když se podtáčí tak je to úplně katastrofa,při normální jízdě taky vydrží,ale bral bych radši 1,4
Spotřeba u těch 1,4 se pohybuje kolem 6-7 litrů při klasické jízdě,u toho HTP taky tak,ale rozdíl mezi tím je,že když to HTP má trochu jet,tak spotřeba leze do hodně pozoruhodných čísel,s tou 1,4MPi jsem se nedostal ani při vyšším tempu nad 8 litrů,což se o HTP nedá říct
Ono čím nižší obsah,tím víc aby to jelo tak se na ten motůrek musí šlapat,čímž roste spotřeba,a velice rychle také opotřebení,u vyších obsahů,které nemají s autem tolik práce,se nemusejí tolik vytáčet a šlapat na ně,tím pádem paradoxně nižší spotřeba a nižší opotřebení...objem prostě nenahradíš,ani přes ekoteroristické řeči dnešních výrobců-kolik třeba může vydržet oturbený třívalcový litráček naladěný na 80kw,myslím že víc než 100 000 těžko
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.