Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Desmodromicky rozvod

Od: dawidececk® odpovědí: 8 změna:
avatar dawidececk
mohl by mi nekdo vysvětlit po lopatě jak to funguje? :/

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ahasver4*
hodnocení

2x

desmomania.wz.cz/...

Tady je to i s obrázky...Jinak budete muset počkat na nějakého specialistu...:)

doplněno 29.03.12 00:25:

Nemáte zač,jsem moc rád,že to helflo...*ua*

hodnocení

přesně neco takového jsem potřeboval.. :) diky +1 :)

 

hujer123*
hodnocení

1x

Základní vlastností tohoto systému rozvodu spalovacích motorů je, že zavírání ventilu nezpůsobuje pružina (jako u OHV, OHC, SV), ale vačka. Pružina může ovládat ventil do určitých otáček, pak už nestíhá. proto se u vysokootáčkových motorů používá desmodromicky rozvod, někdy označovaný jako nucený rozvod.

 

petschke*
hodnocení

0x

Dobrý den,tak vám to tu krásně popsali pánové.Chtěl jsem jen dodat že vlastním motocykl Ducati 999 a že ten rozvod je nádherná věc.Musel jsem si sundat víka jen tak abych viděl jak to funguje.Mám typ desmoquattro a dávám předepsaný olej a rozvody necvakají a ten motor se ve špičkách točí kolem 15000ot/min.

 

hodnocení

0x

Desmodromické rozvody jsou takové u kterých se ventily otevírají i zavírají nuceně. Využívá se to ( je to nutností) u vysokootáčkových motorů. Normální rozvod se zavíráním ventilů pružinou by nemusel při vysokých otáčkách stihnout zavírat ventily , což by znamenalo potkání-se ventilu s pístem a destrukci motoru. miro

 

bono*
hodnocení

0x

V podstatě tu bylo vše vysvětleno. Na závěr jen drobnost, že většinou tyto vysokootáčkové motory brzo končí totální destrukcí, tj materiál ventilu, vačky nevydrží namáhání, celé se to potká a rozšmelcuje na hadry, někdy i s úrazem jezdce odletujícími střepinami.Osobně bych se o tomto rozvodu bavil pouze teoreticky.

erikch*

bono-vysokootáčkové motory si nemůže dovolit vyrábět kdekdo-vyjímkou jsou právě italové a japonci-a to jak motot,tak auto...bylo by to na dlouho,ale třeba u aut pro ilustraci -to co dokázali technici Hondy na konci 80.let u nepřeplnované (atmosfery) motoru 1.6 (160 koní) ,a to točil asi 8700 rpm/m o tom si i dnes může většina výrobců motorů nechat jen zdát...A samozřejmě ten motor držel,a "nerozšmelcoval se" jak píšeš(to se v tom spíš někteří přizabili)...o motocyklech nemluvě...

blackflamesiczi*

jen doplnim podle nemeckeho autoklubu zadnej vtec od hondy nikdy nepadnul ( berou servisovane auta)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]