Nejste přihlášen/a.
Dobrý večer,chtěla jsem se zeptat...dávala jsem měnit ložisko na pravém kole u fábie.Ale co se nestalo.Prý jak automechanik dotahoval kolo,tak mu praskl nějaký kloub,co je připevněn ke kolu šroubem.
Myslíte,že je to možné ,aby se to stalo jen tak?Říkal mi,že prý to muselo být načnutý a že můžu být ráda,že se mi to nestalo někde na cestě a že mi to neprasklo.
Tak nevím co si mám myslet.Kdybych trrvala na tom,že to je jeho vina,tak by to měl zaplatit ne?
Takhle mě příjde oprava dráž,než jsem čekala.Prosím poraďte,jak se mám zachovat.Děkuji a přeji hezký večer.
asi bych to moc nehrotil ty co dělaj do oprav ví že se to stane i nejskušenějšímu z nich slušnej homokloub se dá sehnat od 1000kč do 1600kč to neni zas taková rána a navíc je to spotřební věc která odchází
skuste se nejdřív nák domluvit
Děkuji za odpověď Vám všem a přeji hezký večer,musím se už rozloučit.Jelikož to nestihl včas,tu opravu auta,musím jet autobusem a tudíž dříve vstávat do práce.
to jo-akorát jer trošku blbý přístup mechanika-jakože já nic-to už bylo...kdyby na rovinu-hele to a to,jedeme třeba napůl-tak fajn stalo se...
to bude jinak u fábií je občas problém tu poloosu dostat ven z takže se to vytáhne komplet ven a šup s tím pod lis různě se do toho buší a nahřejvá se to autogenem a tady bych viděl příčinu prostě se to stane
ještě sem nezažil aby při utahování prask homokloub a to na to beru i metrovou rouru
jsem automechanikem v autodílně 7 let praskl tam homokinetický kloub a řeknu vám to narovinu při utahování se mi nikdy nestalo aby praskl je to kravina to spíš do toho bušil nahřejval to autogenem atd :D vem si sebou nějakého přitele a řekněte mu ať si hraje na chytrýho já bych mu rekl narovinu at si trhne nohou kdyz to zničil nereknu kdyby to byla např výfuková spona při výměně části výfuku ta se v 90% vždy utrhne zálezitost 40kč ale kyneťák aby praskl to jsem jeste nevidel
vono u fábií je někdy problém dostat ten kloub s těhlice už sem zažil že to nezmákl ani 30 tunový lis a ted nedávno sem to doloval ze santa fé a ani 5OT lis co maj kamarádi na dílně pro nákladáky to nedal tak se z bazoše sehnala komplet jiná těhlice .
takže jestli se do toho řeže,nahřejvá se to atd tak pak to rupne tomu věřím a už věřim že rupne i v závitu ale tam když se dobře kouknete na foto vejš je vada materiálu zcela jasně vidět
je jedno zda u Fabie,či něčeho jiného-koncepčně jsou předky víceméně shodné(McPherson)-takže bych spíš dal na neschopnost mechanika si poradit s povolením,dotažením-poněvadž "přerazit" onen kloub vyžaduje pomalu cílené úsilí o to ho přerazit-to spíš povolí něco jiného(matice poloosy-ta je v tom upevnění "nejslabším" článkem pomyslného řetězu)-prostě bych se hádal-mimoto pokud by byl kloub načatý,jak říká,slyšela byste čím dál hlasitější cvakání...nedá se to přeslechnout...
to je pádný argument(i kdyř bude to s ním asi dohadování)-v kostce hučí jen ložisko(a) a cvaká poloosa...Pokud necvakala-byla o.k.-žádná "načatá"-toje prostě blbost a zkouší to na vás...Držím palce-budte asertivní-pokud nebude chtít věc napravit-nic neplatte a jednoduše případně zavolejte hlídku PČR-mechanik vám nesmí zadržovat váš majetek proti vaší vůli...Jednoduše mu sdělte,at to prostě do ,já nevím,dvou tří dnů opraví-pak se s ním srovnáte za ložisko a práci-ale ne za poloosu-a než zaplatíte-vemte si někoho s sebou,aby jste auto řádně projela a zkontrolovala...Pokud to nebude chtít takhle řešit,fajn-PČR volejte ihned na místě...
moc bych se tomu nedivil , kdyz jsem jeste delal v servisu skody tak u jednickovech fabii se parkrat stalo ze neslo pooloosa vubec vyndat z loziska jak byla zarezla , nepomohlo nic autogen lis proste bez sance , takze novej senkl komplet a kdyz to bylo v zaruce tak se to poslalo do mlade boleslavy a vzdy to zaplatily
doplněno 26.03.12 21:19: jinak pokud ma zakazkove listy delane jako ja a pani si odveze auto a nezaplati tak ji v blizke dobe navstivi exekutor
Dnes dělá mechanika kdekdo, už jsem tady psal jak jsem byl kdysi v AUTO TUKAS Praha se starým passatem s hliníkovou přední nápravou, místní odorník mi měnil manžetu přední poloosy tak, asi rtak, že na prvky hliníkové přední nápravy mlátil velkým kladivem, doma jsem v hliníku našel zářezy a vymlácené plošky po kladivu...ochranný plech brzdového kotouče má šrouby, které ten odborník nedotáhl a po 50 km jízdy při zatáčení bylo slyšet pískání a vrzání, prostě v nějké poloze uvolěný šroub dřel o brzdová kotouč...Že ta hlinková náptava má na konci prvků čepy kterým se mlácením moc nepomůže, je asi každému jasné...
Když Vám sem napíšu cenu opravy s DPH, tak se posadíte na zadek...Doufám že ten idot tam už nedělá...
ti kluci se to někde naučit musí, a nejlepší je to na klientech kteří jejich omyly zapastí, někdy s radostí...už jsme několkrát slyšel hostorku z jednoho SČ servisu, jak místní odborník montoval střešní okno, tak šikovně, že si obkreslit fixou vnější obrys okna na střěchu golfa a vyříznul to flexou...pak paníé přesvědčoval, že se to její okno na golfa nehodí protože je moc malé atd, a dal jí tam za přípatek okno co by bylo dost velké i na dodávku...a paní byal ještě ráda...atd...
tak nějak to bude i s tím odborným sundáváním ložiska...
najkonec můžete být jště ráda že "mechanik" zjistil další závadu a včas jí odstanil...
Z toho si nic nedělejte, to já jsem si koupil kompletní sadu náhradních prachovek do zadní kotoučové brzdy a byl jsem u toho, když mi můj garážista jednu novou prachovku při montáži protrhl šroubovákem. Ani se moc neomlouval, jen konstatoval to protržení. Tak jsem mu podal druhou, kterou jsem si myslel, že budu mít na druhé kolo. Víc už jich tam nebylo a sada stála 200,- Kč )
jinak jeste doplnim to ze i kdyby byl mechanik totalni hovado co videl auto poprve muze me nekdo vysvetlit jak by svoji nesikovnosti utrhl kloub? Nejak si to neumim v postupu demontaze predstavit
doplněno 27.03.12 17:12:jinak zrovna ted resim na bmw 3 nepovolitelnej sroub na klice a zatim bez sance a to uz jsem vyzkousel vse autogen, dusík, paku, pneumatickou pistoly na nakladaky a stale nic
u oplů sem viděl frajery to dělat tak že daly ořech páku opřely to o zem vytáhli pojistku ze zapalování a šli startovat -brnknout do startéru a šlo to
to se dela normalne ja to zatim delat nemusel protoze vzdy to pistole povolila , ale u me ani tohle nepomohlo ani s rozjezdem ze jsem to neoprel o zem ale nechal obehnout a narazit do zeme. A bez vyndani sroubu se nehnu a motor ven se me nechce
Tak už je autíčko doma,za výměnu ložiska i toho kloubu jsem platila za práci 500,-.Takže si myslím,že si hoch akorát přidělal práci.Jo a nový kloub mě přišel na 700,-.Jsem ráda,že už mám autí spravený,vyzvedával ho syn,takže jsme nic neřešili.Hezký večer a díky za odpovědi...
s tou cinou je to vsude , znamej si rozjel kseft z firmou co vyrabi dily na BMW (origo) cast se vyrobi tady zabali se do beden a posle do ciny tam se udela zbytek a posle zpet, a on jim dodava ty bedny
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.