Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
máme škodovku 120. Moc ji nevyužíváme, spíš se nám hodí na dovoz materiálu na přestavbu domku apod, což teď opět začíná být aktuální.
Není garážovaná, je pouze pod přístřeškem. Baterie je nabitá a v pořádku, voda nám v chladiči přes zimu nezmrzla..., ale je problém auto nastartovat. Nidyk nejde napoprvé, vždy se chvíli snaží a po chvíli motor naskočí. Ne tak bohužel teď. Auto se snaží, motor už už naskočit, ale nepodaří se.
Bohužel nemám možnost ani prostor na to, aby mě někdo roztáhnul. Co může být špatně? Co je potřeba zkontrolovat a dát do pořádku? Může to být třeba i palivem, které je tam od podzimu? (natural 95 + aditiva).
Díky za všechny rady.
Třeba voda v palivu? Funguje elektrika (hází jiskru?)
Po delším stání startuju škodu 105 způsobem - v motoru napumpovat AC pumpou benzín, 5x plošlápnu rychle plynový pedál (injektor stříkne benzín do karburátoru), vytáhnu sytič, vyšlápnu spojku a startuju. Pokud "lapá" tak ještě prošlapávám plyn.
Po zapnutí klíčku ý 0na 1 ti cvakne v motoru? Jestli ne, problém bude v elektromagnetickém odpojovači trysky voloběhu
Já bych jí zkusil stříknout trochu pod ,,fousy,,rovnou do karbecu...Co to udělá...
A jinak souhlas s tou vodou,po zimě je to normální...
To jsme taky jedou dělali, když nám nechtěla 105ka chytnout a pomohlo to. Ale musí se sundat filtrbox a stříkačkou tak max. 5 ml stříknout do karburátoru. Ale zase je tady nebezpečí moc bohaté směsi tzv. přechlastání a motor ani pak nedokáže chytit. Pokud by ale chytil a po chvíli zase chcípnul, tak je problém s dodávkou paliva takže zavodněný karubátor, popř. prasklá membrána v dopravním čerpadle na boku motoru či jiná závada. Akcelerační pumpička by po rychlém sešlápnutí plynu měla stříknout do karburátoru benzín. Je to taková zahnutá trubička a stříká benzín do difuzoru.
Nejpracnější a nejšetrnější spůsob je tento:
Vyšroubovat svíčky a trochu kápnout do všech válců dírou po svíšce pár kapek motorového oleje. Pak odmontovat karburátor (aby při startování podtlak nesál benzín a neuchlastal motor) a připojit nabitou baterii nejlépe cca víc jak 55Ah. Několikrát startovat, ať se motor pomalu roztočí a všude čerpadlem nahrne olej s vany a promaže se. Až zhasíná při startování kontrolka oleje, tak přestat, vložit očištěné svíčky a dát zpět karb. AC pumpou několikrát páčkou napumpovat palivo do karbu a měla by chytnout na drc. Pak ještě dodržet rituál ze sytičem, ale to už je na mě moc (mám totiž Favorita s LEKRem a tam je sytič zcela automatický).
zkus natvrdo benzín do karburátoru nebo lépe do sání. U traktoru to funguje a vzhledem k tomu že 120 je taky stará asi by to taky zbaštila.
Jiskra tak moc tekutou směs a tolik jí nezažehne. Je potřeba udělat emulzi (mlhu) a to umí jen horký motor a emulzní trubice v karbu přes difuzor. Spíše bude uchlastaná a bude dlouho trvat, než naskočí.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.