Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, potřeboval bych radu - jaké ojeté auto pro rodinu a na každodení ježdění? Požadované parametry: nízká spotřeba (asi tedy naftový motor), cena max do 100tis. (+/-), kvalita - ne renault, citroen, dacia, aj, kombi, najeto do 250Tkm, rok výroby 2000 + . Uvítám postřehy k jendnotlivým modelům a motorizacím, a naco si dát bacha.
doplněno 25.03.12 21:47:Dobře, takže můžu Vaše odpověďi chápad že francouzi a jejich poruchovost je už přežitek? Měl jsem před 13lety Renoalta a byla to nejhorší zkušenost co jsem měl ( před tím jsem měl 6 aut, z toho 2 stekného výrobce).
Tím žes vyškrtl nejlepší auta, ne renault, citroen, dacia, aj, kombi, zbyla opravdu jen ta škodofka,takže není co řešit.
Já mám Ford Galaxy. Je to naprosto shodné se Seatem Alhambra a WV Sharan. Nemůžu si to vynachválit. Je li potřeba, je k mání 7 míst, má to integrované děcké sedačky takže mi odpadá starost se sedačkama (to ale není standartní výbava), když sedadla vyhodím (práce na 2 minuty) tak z toho je náklaďák ve které odvezu vše co potřebuju (stavím, takže toho převážím dost... docela mě baví pohledy lidí jak koukají u Baumaxu kolik toho do kufru narvu... když jsem kupoval izolaci tak se šel prodavač podívat jak to naložím, protože nevěřil, že to tam vejde). Super výbava, a spotřeba... jářku 6,5 l nafty, po městě do 7 v zimě do 8. A navíc... mám rád když sedím vysoko a mám tak lepší přehled o provozu... a partnerka si zase nemůže vynachválit, jak dobře se dávají děcka do sedáků, když jsou tak vysoko. Jen kdybych si jej kupoval znovu, už bych volil pohon 4x4.
doplněno 25.03.12 21:10:Asi bych měl ještě dodat, že to kromě znaku na kapotě nemá s Fordem nic společného... je to plnohodnotný Wolksvagen.
nedavno jsem ho videl na prodej najeto 750 000 (opravdu ) majitel vietnamec a auto porad fungovalo , udajne na nem novej majitel stahl tachac a prodal o trochu draz jinak bylo asi za 70 000,-
Motory od fordu zřejmě opravdu vydrží dost bratr má na mondeu 250 000km a jede jak švýcarský hodinky, známej koupil starý scorpio který má přes půl milionu a taky pěkně jede, až na to, že mu upadl výfuk :D
ja si nemuzu stezovat na svoje 4,0 ohv a sohc v exe nesmrtelny motory , jedno sohc ma nejeto pres 500 000km a slape jako hodinky , motor v mondeu co jsem mel 2,0L tak vydrzel po prodeji fungovat bez servisu a brutalnim zachazeni par let , pak se rozpadla kastle po par nehodach a motor je ted v upravenej fieste na amatersky zavody do vrchu
Dobrý večer,
já měl Ford Galaxy skoro 6 let,před měsícem jsem ho prodal,už toho začínám litovat je to opravdu prostorné auto,odvezl jsem v něm všechno.Spotřeba velmi příznivá,mimo město jsem se dostal i pod 6 litrů nafty.Měl byste se vejít s Vámi požadovanými parametry,jen bych volil v případě nafty motor 81kW,případně 96kW.Já měl 66kW,pokud je auto naložené,už je to dost na hranici.
Jak bylo psáno výše,naprosto stejná alternativa ke Galaxy je VW Sharan nebo Seat Alhambra.
Za tu cenu koupíš slušného focuse v naftě. Se spotřebou se vlezeš v pohodě kolem pěti pětiapůl litru. Obsah 1,8 spadá do nižší kategorie pojištění. Ceny náhradních dílů jsou levné, auto celkově spolehlivé, navíc s nejlepšími jízdními vlastostmi ve své třídě.
To je sice pravda, ALE: 7 lidí neodvezeš, materiál na chatu taky ne, kočár bez skládání taky ne... a tak bych mohl pokračovat. Je to na pánovi, co od auta chce a na co ho bude používat. Já když se o autě rozhodoval, tak mi kámoš řek... půjčím ti na půl dne mou Alhambru a uvidíš sám... po čtvrt hodině jízdy jsem měl naprosto jasno. Stačí zajít do bazaru a svést se z autem a o pocitech máme jasno hned.
Octan- jenže on chce auto pro rodinu, ne pro školku. Pochybuju, že v dnešní době někdo bude mít pět dětí. Já ve svém focusu vozil cokoliv kdekoliv, nebyl problém naložit pět set kilo briket. Vlezlo by se víc, ale váhově jsem i tak byl nadoraz. Samozřejmě malá dodávka má své specifika, ale když se chce tatínek povozit sám, lepší podvozek, řízení, řazení, odezvu nikde jinde nenajde. Kdyby ale chtěl auto na chatu, stavbu, zahradu, pak s tebou souhlasím. Sám těď mám pětimístné MPVčko a do nízkého auta bych již nešel. Splňuje všechny moje požadavky, ale kdo má malé mimi a potřebuje kočárek, tak kvůli prostoru v kufru je lepší kombík anebo sedmimístné mpv.
Maťo,začals pěkně ,ale ten konec,je opravdu blbej,mám Rencka a to co píšeš je blbost.U Škodofky jsem měl oloupaný a popraskaný, za dva roky přední panel a u Rencka po 12letech stáří nepoznáš ani náhodou.
Ha to je dobrá otázka,co člověk to názor.Já po zkušenostech od PSA (P-405GRD Break,BX14RE a Xantia 1,8i16V) nešel do jiného než opět do PSA (rodinné )C-5 nebo C6 or P-407 break.Kvalita dnešních je +- stejná,spíše záleží na předchozích majitelích jak se o autí starali nebo nestarali.Lepší je "voňavka" s mnoha km než auto s měnším nájezdem ale neopečovávané!
Především nekoupit první co vidím a hlavně prodejci nevěřit "je po důchodci" proto tak malý nájezd atd.Pokud se rozhodnete pro koncern,tak pořádně prověřte jsou nejrozšířenější a tím i s nejvíce padělanými idnetifikátory,doklady ,stáčená tacha atd!
kamarádovi nějak nechladila xara picasso. Tak zajel do servisu, že muto teda opraví, nakonec mu vyměnili značnou část nebo i celý přední chladič, byť nebyl nijak starý ani děravý. Nechal tam tuším 15t. Tím netvrdím, že to je standardní. Myslím si, že u škodovek díky rozšířenosti i oblibě se prostě shánejí o něco líp díly. MJ. jezdil jsem se škoda fabia 1.9 Sdi před několika nemálo lety, mělo dobrou spotřebu, zvažte které auto spotřebuje nafty do nebo rovno 5L.
doplněno 26.03.12 20:40:... mj. možná zvláštní názor, ale já tvrdím, že frantíci mají relativně dobrá auta, akorát to neumějí dokonale postavit pro typische cechise taknkodromy (obvykle je spíše zažitý název nazev silnice/dálnice) a český zimy, což bývají dva extrémy na těchto vozech podepisující se.
po japonsku je to samajama, já jsem měl
Pak jsem koupil předváděčku Renault R21 2.1 TD - a to bylo fakt drsný! ve 60Tkm odešel celý motor!, po výměně, odešla převodovka a fakt už jsem toho měl dost,...těď mám feldu v dieslu, rezne-to ano, ale to je tak všechno - jede za 5l!, opravy za celých 340Tkm - pouze běžné - rozvodáky, pneu oleje, teďka tedy před 100Tkm spojka, ale jinak až tedy na pravý kulový čep NIC NIC NIC! No a teď už je to 13let starý ale jede!
já měl toho samýho citrona 91ku kupovaný ojetý a nemohu si to vynachválit pohodlný rychlý houby to žralo jen sem měl po 4 letech problémy s hydraulikou když šel s domu měl nejmín půl melounu na tachometru a dal sem ho za 95 tisíc do áček na tachu bylo ovšem setsakramentsky mín
Škodovka pro rodinu není vhodná volba...! Na zadních sedadlech je málo místa pro nohy...
...Doporučil bych FORD Focus C-MAX (2007) -> máme ho a 9o% spokojenost na svoji třídu. Motor 1.6 TDCi s 80kW / 1.8 TDCi 85kW, ale turbodmychadlo mu dodává švih ,auto jede jako splašený. Motor si nemůžu vynachválit. Převodovka je taky dobrá 5-ti kvalt. Problém je jen s elektronickou brzdou > kdo s ní má zkušenosti tak ví. Místa vzadu je dost a kufr je dostatečně velký. V autě se sedí "vysoko", takže je přehled, jen přez sloupky u předního skla občas není vidět. Taky osvětlení není špatné, ale mohlo by na cestu svítit lépe. V zimě problémy nejsou,ale nejde to srovnávat třeba s 4x4 (SUBARU)
FORD Forus S-MAX (2007) Větší než S-ková verze a taky slušně táhne...
Mazda 5 (2006) -> Nízký podvozek a v zimě je problém vyjet před barák.
C-max 1,6tdci rok 08 80kw mám a nemůžu si ho vynachválit. Prostorově je daleko lepší než kombi a motor jede jako z praku, zároveň je úsporný. Hlavně se do toho dobře leze! Ručku mám naštěstí mechanickou, ta se hodí zvláště v zimě, navíc nevisí jako ty elektrické. Motor 1,8tdci ale není dobrá volba, splňuje sice normu emisí euro4 bez filtru, takže je od spodu hodně přidušený a pod 1800ot je mrtvý. Musí se pořád řadit, navíc jedničkauje nutno vytočit hodně vysoko ke třem tisícům, aby to dvojka pobrala, jinak se motor ocitne v turbodíře a nejede. Na okrskách se musí řadit za každou zatáčkou, ten motor je vhodný jen na dálnici, kde se nedostane nízko s otáčkama, jinak je to neštěstí. jedna šestka tahá krásně odspodu, řadím jako v autobuse kolem 1500ot a motor se krásně točí až do nějakých 5200ot, tah neuvadá ani za hranicí maximálního výkonu ve 4000ot, takže rozsah použitelných otáček je opravdu velký na rozdíl 1,8tdci, kde je použitelné otáčkové pásmo malé, taky jedna osmička víc žere. Nový c-max už má šestikvalt, kvalty jsou pěkně odstupňované, ale norma euro 5 se na něm trochu podepsala, odspodu kolem volnoběhu trochu popadá dech a chce trošku víc točit, narozdíl od euro4...ve městě to člověk pozná, ale na okrskách už je ve svém živlu a podvozek...jak jinak bezchybný.
ja to rikam furt nafta patri do kamen a to mam naftaka a nemuzu na nem najit jedine + a dodnes lituji ze jsem si radsi nekoupil za ty same prachy 3,0 ST a mel bych klid.
i TY brebto...mohl bys vědět, že po faceliftu se spolu s ním změnil i algoritmus ovládání regenerace. Anebo jak je možné, že můj motor jezdí nepřetržitě 4roky po městě? Kdo se bojí, nesmí... však to znáš Nebo najdeš toho ještě víc? Těch aut/motorů jezdí miliony a ty sem hodíš dva špatné vstřiky. Když si najdeš tabulku spolehlivosti, nehledej je na konci, ale na začátku.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.