Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
chystám se koupit vozidlo, r.v. 85 tedy již je možné získat veteránská čísla - tj. v praxi nízké povinné ručení a zbavení se ekodaně.
Chci se ale zeptat, jak to celé funguje. Nynější majitel má spz v depozitu, navrhuje abych vozidlo pojistil a on ho následně na mě odhlásí. V tom případě ale zaplatím povinné ručení dle objemu, což jde ale časem zrušit a poměrnou částku bych měl dostat zpět, nepletu-li se. Ovšem nevím jak postupovat v případě veteránské atestace. A lze takto přihlásit vozidlo, které budu mít na sebe pouze odhlášené?
Děkuji.
veteránská čísla jsou nesmysl, protože budete muset na sebe auto stejně regirtrovat aby jste ho mohl převést do registru historických vozidel, proto auto přihlašte na osobu ZRP a pak na sebe a jezděte na normálních značklách...nebo by musel do registru historických vozidel převést auto stávajícví majitel a tam pak přihlásíte auto na sebe za 800 bez ekodaně..úpojistka je fakt nižší ale jízdy se evidují či vykazují...
ok, díky, jak to tak vidím tak to bude fakt jednodušší přes nějakýho invalidu...
ale slyšel jsem něco o tom že od tohoto roku už to tak možné není, tak doufám že jsem slyšel špatně?
jeste minuly tyden to fungovalo , jestli jsi ze strakonicka tak ti jednoho dohodim dela to za 1000,-
jestli bych mohl poprosit o kontakt na toho invalidu ze strakonicka petr.chocny@seznam.cz díky
Vystavení veteránských SPZ
V současnosti platí v České republice Vyhláška č. 355/2006 Sb. o stanovení způsobu a podmínek registrace, provozu, způsobu a podmínek testování historických a sportovních vozidel, který umožňuje pohyb historických vozidel na pozemních komunikacích takřka bez omezení. Pokud se rozhodnete učinit z vašeho stroje historické vozidlo, musíte absolvovat klubovou a následně krajskou testaci, kterou vám zajistí klub, resp. klubová testační komise a krajská testační komise (tyto subjekty musí být nositelem národní autority FIVA).
Historické vozidlo (HV) pro účely těchto zásad je vozidlo, které:
a) je mechanicky poháněné silniční vozidlo, splňuje dobovou specifikaci dle FIVA _ vozidlo minimálně 30 let staré,
b) je v bezvadném technickém a optickém stavu (např. po renovaci), nebo je ve vzácně zachovalém, původním a historicky korektním stavu a je tak součástí našeho technického a kulturního dědictví.
to je pravda, ale krajská atestace se provádí každý rok, je to v podstatě technická prohlídka, a všechny jízdy se evidují...kdo chce jezdit často, může na normálních značkách
vzdyt to jestli jde o to levne pojisteni muze zustat na RZ normalnich a doplnit atestaci ze se jedna o vererana a platite male povinne ruceni bez ohledu na to jestli mate veteranske nebo normalni RZ.
shodneme se chpi snad tedy konečně, že veteránská čísla jsou jen pro fandy, co opravdu zajímají a chtějí dělat a mít doma veterána v super stavu, a nejde jim o nějaký ručení či stupidní poplatky pojišťovnám. Češi jsou národ "vych...ý", a kdyby to přinášelo nějaký prospěch, už by na tom všichni jezdili. Já za život viděl veteránských značek jen pár. Sám bych v budoucnu chtěl renovovat i přes to nechci veteránské znáčky právě kvůli omezení využití vozidla. I jawa pérák může jezdit na normálních značkách, tak si myslím, že pro auto z 80tych let je to omyl.
na veteránské značky můžete jezdit jen na avizované veteran akce % "! nelze vozidlo používat pro běžné denní používání a podnikání! to asi nevíte.
necha se i jinak jezdit a policie to akceptuje, jen dostat knihu (TP pro vetrose) je okolo 10 000,- legalne , nacerno jsem daval vic
nevím jak Vy ale já se snažím zákony doržovat. Auto z r85 může klidně jezdit na normálním SPZ, proč tedy veteránské.
doplněno 25.03.12 19:45:historické vozidlo: ja takové které je zapsáno v registru histor. vozidel a kterému byl vydán průkaz historického vozidla. Toto nelze provozovat ma poz. kom. za účelem podnikání a bežného denního užívání pro vlastní potřeby. "vyhláška a provozu na PK"to je vše
kamarád si přitáh červenou dunovku asi 74 rok výroby šlo to na veterán značky musel teda na tk a pak to dal známímu a ten mu to za 5000 vyřídil.
v učebnici autoškoly (cyrile pro Vás) je odkaz na vyhl. č.243/2001 Sb., o registraci vozidel, ve znění pozdějších předpisů. Čtu tedy přesně z knihy z r. 2011 pro "rejpaly". Sorry tazateli, že sem neporadil přímo s dotazem. M
doplněno 25.03.12 20:13:dále je tu z. č.56/2001 Sb., o podm.provozu na PK. dále vyhl. 341/2002 Sb. o schvalování tech.způsobilosti a tech. podmínkách provozu vozidel na PK a vyhl.302/2001 Sb.o technických prohlídkách a ME vozidel.
Když už čtete tak přesně z učebnic, tak jaký máte problém s vložením odkazu na konkrétní "§", kde je to přímo zakázáno?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.