Ford focus rychlejší zahřátí

Od: Datum: 09.12.12 00:22 odpovědí: 6 změna: 09.12.12 11:30

potřebuju poradit, co dát před chladič, aby se rychleji zahřál motor?

stačí jen kus kartonu? ;)

mám focus 2002 tddi...


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: laybor*
Datum: 09.12.12 00:26

Tak bud papundekl - tvrdý papír z krabice ,nebo tvrdý alobal - vše dáš na chladič ze předu , ale zakryj jen 3/4 chladiče , to stačí na rychlejší zahřátí.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ar*
Datum: 09.12.12 01:22

Zakrývat chladič kvůli rychlejšímu zahřátí nepomůže. Termostat propustí kapalinu do velkého okruhu až po zahřátí motoru na provozní teplotu. Do té doby přes chladič voda necirkuluje.

Dečka se tam dává aby nekolísala tolik teplota při cirkulaci přes velký okruh, ale jak jsem psal to je až po otevření termostatu.

Nevím jak dlouho trvá než se vám motor ohřeje a jestli to není spíše vadný termostat, který otevírá brzo, ale dečka vám takto nepomůže.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: weka®
Datum: 09.12.12 04:25

prostě je to diesel a ty se pomaleji zahřívají...

u předešlého auta, benziňáku, jsem to tak řešil, tím kartonem, a nebyl problém...v autě bylo rychleji teplo, takže něco to do sebe mělo...

a navíc se prodávají zimní clony, tak k čemu by asi ty timní clony byly?,

aby tam nenafukal sníh?:-D

Od: ar*
Datum: 09.12.12 10:27

Proč se dává dečka, jsem už psal v první odpovědi, ale ještě jednou. Po ohřátí motoru na provozní teplotu, otevře termostat a pustí kapalinu do velkého okruhu. Vodní pumpa si "nasaje" ledovou vodu z chladiče a teplota motoru prudce klesne a termostat znovu zavře. Než se stačí směs v motoru ohřát, v chladiči její teplot zase hodně klesne a je zase ledová. Pak zase termostat otevře a celé se to opakuje a to motoru neprospívá. Takře se sněhm to nesouvisí. Kdyby jste pamatoval třeba staré Octávie tak tam byla přímo roleta, která se nechala na zimu dle potřeby zatáhnout. Na rychlejší ohřítí motoru a nějakým zacpávánim platí akorát tak u Tatry a Pragy V3S atd., každý kdo byl řidič na vijně a nebo prostě jen zná ví proč.

Rozhodně vám,ale nebudu vyvracet vaší teorii z předešlého benziňáku. Jen pro úplnost, kdyby se vám třeba pak stalo, že se bude auto v létě přhřívat, očistěte chladič od rozmočeného kartonu, který zůstal v "voštinách". Vám na rychleší ohřátí pomuže akorát, kdyý nebudete pouštět topení dokud se motor neohřeje. Já mám ale dojem, že vám nejde ai tak o motor, ale aby to dříve topilo, tam jedině předehřeh.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.12.12 10:38

já dal do mřížky mirelon at netáhne ten ledový vzduch na motor... a bylo to znát.. motor se ohříval o trochu rychleji.. pak jsem chtěl zkusit jet jen na vnitřní okruh dokud se motor nezahřeje , jestli to nebude mít učinek ale mam nefunkční tlačítko vnitřního okruhu tak to musim dat dokupy...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.12.12 11:30

Je to,jak píše ar.Nemá význam chladič jakkoli zakrývat,stejně se tam chladicí kapalina dostane až po otevření termostatu.Tatra má chlazení vzduchem a nezávislé naftové topení,takže tam byla možnost otočit klapku směrem na motor a ten se ohřál od toho nezávislého topení.

Vám doporučuju taky nezávislé topení,dnes se dá celkem rychle integrovat do chladicí soustavy,ale stojí tuším cca kolem 15.000kč.Nebo to vyměňte za Ford Galaxy,tam už je sériově:)

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.