Nejste přihlášen/a.
Co se stane, když autobaterii zapojím opačně než má být? Tzn. mínus kabel na plus pól a naopak.
Leda, že bys situaci řešil podle hesla: Co nejde silou, jde ještě větší silou.
Kontakty mají různý průměry a nepodaří se ti to.
Myslel jsem si to,ale nebyl jsem si 100% jistý. Přes zimu nejezdím, mám baterku doma a když jsem ji dneska dával do auta, tak jsem si nezapamatoval na jakou stranu byla otočená... Díky za odpověď.
na tom snad ani není co pokazit, i kdyby to šlo.
+ a - na baterce máte označené a - jde logicky na kostru, čehož si musíte všimnout, který kabel vede hned na karoserii.
Já jsem to dělal potmě v garáži, takže kabely jsem spíše jen tak nahmatal. A ta záměna mě napadla až doma. Ale tim líp, že to nejde...
Pokud bys ji zapojil opačně ,tak při následném pokus o start by ti mohla explodovat.Viděl jsem takhle explodovat dvě baterie na kompresoru (motor T-928,tatra V8)
Při opačném zapojení může explodovat hned. Diodový můstek v altérnátoru se stane vodivým díky opačné polaritě na diodách. Vznikne ihned zkrat a vyhoří můstek nebo exploduje baterka
odišla by aj riadiaca jednotka ,radio a všetko s polovodičmi ,lebo výrobca nepredpoklada ,že sa najde exot ,proti ktoremu treba elektroniku chranit pred takýmito hrubými pokusmi . Zkrat baterke by až tak velmi neublížil a určite by ste si všimli efektný oblúk ako pri zváraní .
Některá elektronika má u vstupu napájení vřazenou do serie polovodičovou diodu. V případě přepólování přístroj jen nefunguje. Jinak máš pravdu. Může odejít i ostatní, které ochranu nemá.
octavia a explorer to vydrzi i s pokusem o start , v servisu me to ucen co me pomahal prehdil na kabelech a pouze se zakourilo z elektriky a u exe jsem to zapojil spatne ja (predchizi majitel menil kabely u baterky a byla tam cervena na kostre a nejak jsem nad tim nepremyslel)
ty to vydrzely , ale byl to okamzik protoze on se toho lekl a pustil to, a u exe jedine co neslo byl navijak ale ten po nejake dobe kdyz jsem ho zkusil zase fungoval a tam jsem take jen cinknul o starter abych jen protocil motor kvuly natlakovani prevodovky (bez zapojeneho zapalovani)
doplněno 16.03.12 23:13:dopl: u te octavie nebyla zapojena baterie ale pres kleste startovaci zdroj
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.