Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Použití bezpečnostních pásů

Od: spajk* odpovědí: 20 změna:

Platil jsem pokutu za nepoužití pásů-x peněz.Pak jsem si nechal udělat výpis z bodového hodnocení řidiče a místo 2 bodů za pásy mi odečetly 3 body,kde a jak se bránit? Pavel

 

 

20 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

cobrak*
hodnocení

5x

Jak se bránit? Jednoduše: poutat se. Není to kvůli tomu, aby Vás český stát obéral při nepřipoutání o peníze na pokutách, ale jde tu o to, že zůstanete žít. MOhl bych Vám vyprávět, co se stane s člověkem, když není připoutaný (z neurologie). Tam jsme měli malé děti, které vyletěly čelním sklem! A dost často se stávalo, že po několika měsících přišel lékař a řekl rodičům: ,,Vaše Anička už NIKDY nebude chodit." A Anička měla celý život před sebou, protože jí bylo pět let. Matka přišla jen dosmrtně o hybnost ruky a otec o oko, ale Anička se už nikdy nepostaví na nohy. A jestli máte Airbagy, tak ty Vás prostě zabijou a této situace se nedožijete. Takže to si přečtěte, co Vám na to řešení, kam jít a jak se bránit odpoví ostatní a poslechtěne mě prosím Vás. Není to vážně hezký pocit potom. Jsem chlap jako hora a kolikrát jsem měl slzy v očích. Děláte to pro sebe. Omlouvám se, jestli jsem to řekl drsně, ale je to tak a život drsný je...

kdokoliv*

A já jsem zase viděl zuhelnatělého člověka, který měl přes sebe - ještě před tím, než se z něj stal popel do urny = PÁS, který ho pro jistotu spolu s airbegem nepustil aby si náhodou nemohl zachránit život, tím, že by vystoupil nebo vypadl = tato varianta je z mého pohledu mnohem horší. A když spadne auto do vody = to je polykání andělíčků, než zjistí, že se do něj už žádný andělíček nevejde. A když takového polykače andělíčků náhodou přivedou k životu, tak ten jeho výraz v bdělém kómatu, to je také úžasný výsledek . Každý má své zkušenosti a ty by měli být pro každého tím rozhodujícím kritériem pro použití toho nuceného připoutávání.

solenza*

Nejhorší jsou nová auta, kde když se nepřipoutáte, neustále na Vás něco pípá a bliká. Přitom při couvání být připoutaný nikdo nemusí. Dále jsou místa, kde je nebezpečné se poutat. Například při jízdě po ledě. Dokonce v Kanadě mají doporučení, že když se jede po jezeře, tak se lidé nemají poutat, aby v případě prolomení ledu mohli auto rychle opustit.

tr

Zdravím, já jsem jednoznačně pro poutání. Mám už reflex z autoškoly, takže se ještě snad nestalo, že bych jel bez. Co se týká, kritických situací, tak pás může někdy bránit, ale proč si nedát do auta kladívko s nožem na pásy? Co se týká přejezdu ledu, tak to u nás moc nehrozí a navíc řidič může být potrestán, ale třeba v té kanadě mnohdy jezdí i s otevřenými dveřmi a poslouchají co se děje.

A když auto s člověkem náhodou spadne do vody, tak nejdříve se člověk zabývá pásem a čeká, až se auto naplní vodou. Stejně hned nejde otevřít, tlak vody to nedovolí, leda skze okno, ale boční.

solenza*

Tak já se taky vždy poutám, když jedu po silnici. Ještě se mi nestalo, že bych se zapomenul připoutat. Prostě to dělám automaticky. Je pravda, že některé smrtelné nehody možná zavinily pásy, že lidé než se dostali třeba z hořícího auta, nebo se z nějakých důvodů nedokázali odpoutat, tak je možné, že kdyby nebyli připoutaní, že by přežili. Ale těchto případů je skutečně minimum. Většinou pásy pomohou a zmírní zdravotní následky po nehodě.

jimmyfloyd*

asi tak já měl tohlecto deb.ní pípání po koupi auta mě to vydrželo asi 14 rozdělal jsem ten plast ja do něho vsouváme pás, propojil jsem kabílek a od té doby je pokoj, ale z důvodu toho že já nasednu do auta rozjíždím se a pak poutám, připoutám se vždycky ale málo kdy okamžitě.

když nemám ten pás tak na té sedačce jakoby vlaju nic mě tam nedrží, (pro ty rejpalové mám 85kg)

Statistiky jsou sice přesný souhrn nepřesných čísel.ALE v případě dopravních nehod jsou asi (v případech smrti určitě) docela přesné.Pokud si dáte práci a vyhledáte si tak zjistíte že případů kdy je záchráněn život bez použití pásu je tak jeden na sto tisíc zahráněných životů s pásem,možná je to ještě větší rozdíl.

Pro vše -byl jsem kdsi svědkem DN kdy díky blbovi na kluzku havarovalo pár aut ,v jednom z nich ( asi tranzit nebo podobné) zůstal viset NEZRANĚNÝ řidič v pásech nad cca 20 metrovou propastí!Po vyprostění pronesl že se prvně poutal!

blackflamesiczi*

u vetsiny tech aut to jde vyrusit opetovnym macnutim na odemceni pasu (to cervene) ale pouzivam jen kdyz popojizdim u dilny jinak bez pasu ani ranu, felda me udelala hezke modriny a nic moc . A hlavne pri nouzovem brzdeni me pas podrzi ze nelezim na volantu a porad muzu ridit z citem

jimmyfloyd*

jo nekteří lidi to pochopí až když je pozdě.

axlik*

Hezky řečeno..Ale lidi se stejně nepoučí..

 

hodnocení

4x

V dnešní době je provoz ve městech tak hustý a rychlost jízdy tak malá, že je zde povinné připoutání pásem zase jen obyčejná buzerace.

Rovněž denní svícení je pěkná blbost. Je zajímavé, že ekoteroristům nevadí, že se v automobilech vyrábějí MWh elektrické energie spalováním benzinu a nafty při malé účinnosti. Kotle o takové účinnosti by nedovolili vyrábět! V rozumných demokraciích už to zrušili.

Můžete mi prosím sdělit, která z těchto zemí není rozumná demokracie? Dánsko, Finsko, Francie, Itálie, Norsko, Polsko, Švédsko, Švýcarsko, Slovinsko.

solenza*

Třeba Německo.

hujer123*

Tam to brzy zavedou. Jednu výhodu to má - Když se začne stmívat prakticky všichni su nás svítí. Konkrátně v Německu svítí tak polovina a podle mé subjektivní statistiky světlé vozi svítí, z těch nesvítících je většina tmavých.

Zase jeden osobní zážitek z Německa. Jel jsem v dešti odpoledne, poměrně tma, Prostě jednoznačně na světla. Dojel jsem kamion a jel jsem za ním pěkných pár kilometrů. Pak se naskytla rovinka, Kouknu proti mě jedno auto, pak dlouhá mezera a další auto. Začnu předjíždět a když jsem vedle vlaku. Koukám, proti mě černý Golf bez světel. Tak na brzdy, zařadím se za ten náklaďák, magor proti mě, místo aby včas bliknul světlama, někde šmátral v palubce a pustil varovky. Docela jsem se zapotil.

Na dení svícení mám automatku, takže nezapomínám a tu trochu benzínu na zvýšení bezpečnosti rád obětuji.

stirecek*

Rozumná demokracie není česko. V době kdy se u nás zavádělo denní svícení, zbytek evropy už mělo dávno spočítané o kolik tun škodlivin přijdou, když denní svícení zruší.

hujer123*

Právě při těchto rychlostech má bezpečnostní pás největší účinnost.

Já mám ošklivý osobní zážitek, stalo se to mně, takže to nejsou žádné jedna paní povídala. Jeli jsme s manželkou v koloně asi 4 aut, já byl druhý, celkem svižně o něco víc, než je povoleno mimo obec. Když jsem na horizontu potkal kamion, objvil se maník, který jej předjížděl, auto předemnou jej ještě minulo, viděl jsem ho až když jel proti mně. jediná moje možnost byla ubrzdit co půjde a ven ze silnice. Za příkopem jsem ještě štrejchnul strom.

Auto s airbagy a předpínači pásů. Já byl připoutaný, manželka vedle mě nikoli. Náraz, bagy, prach, ticho - kouknu vedle sebe - manželka nikde, přední sklo v celku, boční taky, V šoku se ptám kde jsi? Jsi v pořádku? Nic. Kouknu dozadu a manželka na sedačce za mnou. Já měl jen modřiny od pásů, manželka hlávou urazila zpětné zrcátko a bag ji katapultoval dozado. Naštěstí to odnesla jen ranou od zrcátka do hlavy, takže se po chvilce vzpamatovala. Náraz byl tak silný, že z auta vyletěl asi šestiválec asi 15m ven, vzal sebou všechno před sebou včetně baterky, takže žádné jiskry.

Mimochodem maník který to všecno zpískal ani nezastavil a bez škrábnutí ujel.

Takže moje rada zní - POUTAT SE

 

Zase jsme u statistik.Z těch vyplývá že minimálně 75% DN se stane při rychlostech do 50km/hod! A další pro pás .Skočil byste z pátého patra jen tak na zemi? já teda ne ,Přibližně se počítá 50km/hod = pád z 5.patra!

A k dennímu svícení-kde a jak daleko a často jezdíte?Jsou situace kdy i za jasného letního dne přehlédnete díky stínům a a dalším okolnoste protijedoucí auto ale když svítí,tak nepřehlédnete!.

PS-mluvím na základě osobních skušeností ,s tím svícením.

 

buss
hodnocení

1x

Původně se mi svícení nelíbio, ale po mnoha zkušenostech na cestě jsem pro. ..tmavé auto v tmavém prostředí...

 

hodnocení

0x
avatar mikihans

§ 125c/1k) porušení povinnosti být za jízdy připoután bezpečnostním pásem nebo užít ochrannou přilbu

body: 3

a takto to platí od 1.8.2011 ;)

 

buss
hodnocení

0x

Tož aspoň je přes sebe přehodit...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]