Nejste přihlášen/a.
Dobrý den chtěl bych se poptat na problém. Vlastním škodu forman a nějak se mi hádal motor. Zjistil jsem že předstih není tak jak by mněl bít. Když jsem ho chtěl za chodu motoru nastavit tak jsem zjistil že probíjí rozdělovač. Nevím jestli je to normální nebo mám nějaký problém. Prosím o radu jak tuto závadu odstranit po případě jestli je to normální. Každá rada dobrá, všem předem děkuji
Jaký Forman? S karburátorem (do 1993) nebo se vstřikováním (od 1993)?
Pokud je tam karburátor, tak se předstih nastavuje napřed na vypnutém motoru (nastaví se základní poloha) a pak se doladí na spuštěném motoru.
Základní poloha je ta, když je zářez na řemenici směrem na stupnici na čárku 0 (stupnice je naproti na bloku motoru). Podmínkou je ještě 1. píst v horní úvrati (při spletení motor nic nedělá a nechytne - dojde k otočení o 180°, protože řemenice udělá dvě otáčky). Píst v horní úvrati se pozná podle střídání ventilů. Když se na ventily kouknete, tak pochopíte, který zrovna saje a který vyfukuje. Je dobré sundat víko ventilů a vyheverovat pravé přední kolo, pak zařadit 4 nebo 5 rychlost a otáčet si tím kolem v luftě a díky zařazené rychlosti si budete točit motorem. Po nastavení základní polohy se spustí motor a čeká se na vypnutí sytiče (musí být ohřátý a mít 850 ot/min). Pak se opět povolí svěrný šroub na rozdělovači (jeho komínku) a tělem rozdělovače se otáčí a zároveň se stroboskopickou lampou bliká na stupnici (díky setrvačnosti oka, zářez zdánlivě stojí a při otáčení rozdělovačem se posunuje po stupnici).
Pro motory 135 s nastavuje 2° a pro 136 se nastavuje 5°. Zároveň se odpojí hadice od podtlakové regulace a hadička se ucpe.
Pokud se jedná o motor se vstřikováním, tak se nastaví jen základní poloha 0°. Na řemenici se musí krýt zářez se značkou na stupnici 0° a na rozdělovači musí ukazovat palec zářez na zářez + 1. píst musí zrovna pálit (v horní úvrati, kdy je v kompresi vysunut úplně nahoře). Zase pozor na otočení o 180°, pak motor nenastartujete (stačí, aby řemenice udělala jednu otáčku).
Pokud není stroboskopická lampa, tak to jde i s doutnavkou, ale musí se to dělat v úplné tmě v noci a doutnavka musí ležet přímo na stupnici, jinak nic neuvidíte. Taky je dobré ten zářez na řemenici zvýraznit bílou barvou (křída,lak).
Pokud je rozvodový řeťez moc vytahaný, tak předstih hodně lítá po stupnici a nikdy nepůjde seřídit přesně. Vytahaný řetěz se pozná i při vymontování celého rozdělovače i s komínkem od bloku motoru a strčením prstu do díry. Pak se snaží prstem ten řetěz nadzvednout s ozubeného kolečka rozvodu. Nový řetěz je napnutý jak struna a nejde s ním nijak hnout. Starý ve vysokých otáčkách chrastí, atd...
Ještě najdu obr.
doplněno 11.03.12 15:42:Jo a víčko a palec vyčistit v tech benzínu a kartáčkem na zuby čistit. Pokud je potřeba nové, tak jedinně české Hannhar Morkovice (ve znaku mají "hm"). A točit rozdělovačem pro přesnost holou rukou, sikovkama bych ho nikdy nežvejkal a neničil. Pokud není mokrý a je čistý, tak nic neudělá.
doplněno 11.03.12 15:50:Zdroj: René Cedrych
doplněno 11.03.12 15:52:lampa:
Probíjející víčko rozdělovače problém je. Nedej na rady typu"to je normální" a víčko vyměň za nové.
naprostej souhlas vicko neprobiji a ani nesmi , je proslehle vymenit. Predstihu jsem delal za behu hodne a nikdy to neprobijelo jinak bych se toho nikdy nedotkl, kdyz dostanu ranu od svicky tak jsem cervenej jeste pul dne
doplněno 11.03.12 21:59:to je jako kdyby probijel prodluzovak, skrz rozdelovac prou jen vede nic vic
doplněno 11.03.12 21:59:samozrejme pokud to nedelate za mokra ci v mycce
Je to normální,protože je to zvykem vysokého napětí,mimoto se předstih nenastavuje za chodu,ale podle značek na řemenici nebo podle zalisované kuličky na setrvačníku.Viz návod k použití vozidla.
doplněno 11.03.12 15:43:Stačí se podívat potmě do motorového prostoru,jak tam řádí blesky.
Probíjení těchto prvků na vysokém napětí - dotyk víčka rozdělovače a kabelů ke svíčkám je zcela normální a běžný jev. Pri seřizování předstihu pootáčením rozdělovače při chodu motoru je dobré mít rukavice suché případně to dělat i holou rukou ale musí být opravdu sucho. Pak to nic nedělá. Provádět tehdy, když se dotyčný nedotýká karoserie při pootáčení rozdělovačem.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.