Nejste přihlášen/a.
Nevim tedy konkretne, jak je to u Favorita, ale u vsech starsich aut to je tak, ze tam kde je pripojene lanko ke karburatoru, tak tam je vzdycky sroubek, kterym se da pridat plyn pro volnobeh. Zkus to pohledat, nekde tam musi byt, mozna je kousek dal, primo na karburatoru. Dej vedet jestli si to nasel
Ten šroubek, který je schovaný v tunýlku těsně u spodku příruby karbu, je bohatost směsi na volnoběh. Tím se nešroubuje a nyní máte bohatost rozhašenou (špatné starty,spotřeba,černé svíčky). Seřízení volnoběhu se provádí u zahřátého motoru, kdy je sytič vypnut a o stupňovitou vačku se šroub neopírá (je to šroub s bílou čepičkou (tím v žádném případě netočit. Pak je tam šroub na volnoběh, který hledáte. Jak jde lankou od plynu do toho držáku, tak vedle je hodně dlouhý šroub s jemným závitem a tím se reguluje volnoběh. Nastavte 850ot/min. Ještě Vám najdu obrázek.
doplněno 10.03.12 17:58:Základní bohatos směsi se nastavuje na plné 3 otáčky od úplného zašroubování a zbytek doladí na emisích. Tady je ten šroub volnoběhu a musí se seřizovat na teplém motoru, jinak se díky sytiči nedotýká vačky a točit jím je v tomto okamžiku zbytečné.
měl bych stejný dotaz, ale na Škodu 105. Sice na voloběch nechcípá, ale otáčky jsou strašně nízké. Když jsem se díval na šroub na nastavení volnoběhu, neměl žádný vliv. Zkoušel jsem ho vyšroubovat a myslím že na něm chybí nějaké těsnění, je to jen holý šroub. To stejné u nastavení bohatosti směsi. Jedná se o karburátor EDSR. Otázkou je tedy, jestli není někde gumička spadená a zaseklá (při posvícení do díry nebyla vidět), nebo kde sehnat funkční šrouby
Rád bych ti poradil, ale vyznám se jen v Lekru a Pierburgu na Favorita. EDSR jsem nikdy neměl v ruce. Na škoda panda je popis čištění EDSR, tak by ti to možná pomohlo. Zásadní vliv má na otáčky sladění bohatosti a volnoběhu. Možná je směs moc chudá, netuším.
díly:
doplněno 10.03.12 18:43:Minochodem, lekr na bohatosti malé gumové guferko má (šroub holí není), EDSR by to měl možná mít též
díky, mrknu jinam protože můžu s oběma šrouby točit jak chci a žádná změna... a může se špatně nastavená bohatost směsi volnoběhu projevit na zvýšené spotřebě za jízdy? V létě jsem totiž jezdil průměrně za 10/100 a to mi přijde u 105 opravdu dost... a nemůžu říct že bych ji nějak moc hnal
Je tam podtlak, a tak se palivo strhává nejen s difuzorů, ale i s volnoběžného kanálu, a pokud je moc otevřený tou bohatostí na volnoběh, tak z něj teče benálu moc a rychle vyprazdnuje plovákovku. Pozná se to na černých svíčkách.
svíčky černé jsou, ovšem nevím jak dlouho tam už byly. zkusím je očistit a dát zpátky, po čase se uvidí
Favorit plastové nemá. Parabola je kovová v chromové úpravě a vepředu je sklo a ne průhledný polykarbonát (ten mají až Octávie 1). Ty modré zeslabují světelný tok (ty tmavší více). Navíc se jim loupají ty stříbrné čepičky. Nejlepší jsou od osramu klasické H4 55/60W. Všimni si, že časem se to vlákno jakoby speče a drobí (dá se to porovnat s tím druhým vláknem (dálkovým). Pokud jsou obě vlákna pěkná, tak svítí jak ďas.
Problém bude spíš ve staré parabole a špatnému seřízení světel. Začal bych koupí nových H4, pak seřízením a pak až případně výměnou nových lamp. Je potřeba shánět jen Autopal nebo Hella. Jiné jsou na prd.
100W neunese pojistkovka,relé,vodiče,patice H4 a nestihne dobíjet alternátor. Opravdu to nedělej. Pokud je pojistkovka ještě starší typ s válečkovými pojistkami (favority do 1991), tak se vypálí celá.
Doporučuji spíše dozapojit přední mlhovky (je tam většinou příprava, takže stačí relé,spínač,mlhovky) a případně dodělat přídavná dálková světla do masky (prodávají se i s ní).
Pokud máš Fa do r.v. 1991, tak je dobré předělat pojistkovku na nožové pojistky s Fa 1993-1994 (dle škoda.panda.cz), sám jsem to podle nich dělal, protože mám 1990 a případně vyměnit alternátor za 70A s Felicie (je potřeba sehnat řemenici s FA 1992 černou 60mm - ta zelená 70mm bude na volnoběh pomalá. Někde jsem to tady rozepisoval.
Takže na 100W bych raději zapoměl, pokud si nechceš zničit elektroinstalaci nebo vyhořet.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.