Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

volnobezne otacky

Od: michelin* odpovědí: 13 změna:
zdravim, prosim o pomoc mam favorit karburator 93r. Mam nizke otacky 500/1min a i mene a chcipa mi to. Otacky byly vysoke mel jsem presponovane lanko plynu ae to uz je uvolnene ae ted zas mam nizke a nevim jak je zvisit. Zjistil jsem ze pod karbecem je sroubek kterek kdyz utahnu tak mi chcipne motor ale kdyz dost povolim tak otacky na horu nejdou a drzi se jen na 500 a motor ma tendenci chcipnou. Otazka zni. Jak zvisim volnobezne otacky? Takove veci mi delal tata pac tomu nerozumumim co se sam nenaucim a ten mi momentalne pomoci nemuze. Prosim poradte mi. Diky za rady. :)

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jareek*
hodnocení

1x

Nevim tedy konkretne, jak je to u Favorita, ale u vsech starsich aut to je tak, ze tam kde je pripojene lanko ke karburatoru, tak tam je vzdycky sroubek, kterym se da pridat plyn pro volnobeh. Zkus to pohledat, nekde tam musi byt, mozna je kousek dal, primo na karburatoru. Dej vedet jestli si to nasel

gumidek*

Ten šroubek, který je schovaný v tunýlku těsně u spodku příruby karbu, je bohatost směsi na volnoběh. Tím se nešroubuje a nyní máte bohatost rozhašenou (špatné starty,spotřeba,černé svíčky). Seřízení volnoběhu se provádí u zahřátého motoru, kdy je sytič vypnut a o stupňovitou vačku se šroub neopírá (je to šroub s bílou čepičkou (tím v žádném případě netočit. Pak je tam šroub na volnoběh, který hledáte. Jak jde lankou od plynu do toho držáku, tak vedle je hodně dlouhý šroub s jemným závitem a tím se reguluje volnoběh. Nastavte 850ot/min. Ještě Vám najdu obrázek.

doplněno 10.03.12 17:58:

Základní bohatos směsi se nastavuje na plné 3 otáčky od úplného zašroubování a zbytek doladí na emisích. Tady je ten šroub volnoběhu a musí se seřizovat na teplém motoru, jinak se díky sytiči nedotýká vačky a točit jím je v tomto okamžiku zbytečné.

volnobezne otacky

měl bych stejný dotaz, ale na Škodu 105. Sice na voloběch nechcípá, ale otáčky jsou strašně nízké. Když jsem se díval na šroub na nastavení volnoběhu, neměl žádný vliv. Zkoušel jsem ho vyšroubovat a myslím že na něm chybí nějaké těsnění, je to jen holý šroub. To stejné u nastavení bohatosti směsi. Jedná se o karburátor EDSR. Otázkou je tedy, jestli není někde gumička spadená a zaseklá (při posvícení do díry nebyla vidět), nebo kde sehnat funkční šrouby

gumidek*

Rád bych ti poradil, ale vyznám se jen v Lekru a Pierburgu na Favorita. EDSR jsem nikdy neměl v ruce. Na škoda panda je popis čištění EDSR, tak by ti to možná pomohlo. Zásadní vliv má na otáčky sladění bohatosti a volnoběhu. Možná je směs moc chudá, netuším. *nevi*

doplněno 10.03.12 18:37:

díly:

shop.autopotreby.cz/...

doplněno 10.03.12 18:43:

skoda.panda.cz/...

Minochodem, lekr na bohatosti malé gumové guferko má (šroub holí není), EDSR by to měl možná mít též

díky, mrknu jinam :) protože můžu s oběma šrouby točit jak chci a žádná změna... a může se špatně nastavená bohatost směsi volnoběhu projevit na zvýšené spotřebě za jízdy? V létě jsem totiž jezdil průměrně za 10/100 a to mi přijde u 105 opravdu dost... a nemůžu říct že bych ji nějak moc hnal

gumidek*

Je tam podtlak, a tak se palivo strhává nejen s difuzorů, ale i s volnoběžného kanálu, a pokud je moc otevřený tou bohatostí na volnoběh, tak z něj teče benálu moc a rychle vyprazdnuje plovákovku. Pozná se to na černých svíčkách.

svíčky černé jsou, ovšem nevím jak dlouho tam už byly. zkusím je očistit a dát zpátky, po čase se uvidí :)

gumidek*

Skontroluj si i vzdálenost elektrody svíček. Nejlepší je výměna za nové a správné. Spotřeba klesne a výkon se zase zvedne. Já je čistím acetonem nebo benzínovým čističem a kartáčkem na zuby. Ocelový kartáček poškrábe glazuru izolátoru svíčky a více se tam usazuje karbon.

 

buss
hodnocení

0x

Bývává tam zarážka, kterou se to šteluje. Ale chce to mít volný bowden, aby se nezadrhával.

michelin*
hodnocení

zdravim, chtel bych podekovat za rychlou pomoc. Volnobeh uz mam serizen a jsem rad ze jsem se to naucil sam. :) Akorat ted budu mit asi rozhazenou bohatost smesi. :(
michelim
hodnocení

jeste mam dotaz, za kolik asi se daji sehnat a kde paraboly na favorita? Chci si tam dat 100w žarovky. Ja vim technickou neprojdu ae to je jen detajl. Kdyz tam necham ty puvodni plastovi tak za rok ani ne mi ty paraboly odejdou a muzu schanet nove. Pak jsem videl casto na silnici auta s modrymi potkavacimi svetly ma to homologaci? Chtel bych to taky. Ja jsem sehnal 55w s modrym nadechem od osramu svitej perfektne ae ta modra neni skoro videt. Poradite mi? Nejake typy rady. Omlouvam se za cestinu.
gumidek*

Favorit plastové nemá. Parabola je kovová v chromové úpravě a vepředu je sklo a ne průhledný polykarbonát (ten mají až Octávie 1). Ty modré zeslabují světelný tok (ty tmavší více). Navíc se jim loupají ty stříbrné čepičky. Nejlepší jsou od osramu klasické H4 55/60W. Všimni si, že časem se to vlákno jakoby speče a drobí (dá se to porovnat s tím druhým vláknem (dálkovým). Pokud jsou obě vlákna pěkná, tak svítí jak ďas.

Problém bude spíš ve staré parabole a špatnému seřízení světel. Začal bych koupí nových H4, pak seřízením a pak až případně výměnou nových lamp. Je potřeba shánět jen Autopal nebo Hella. Jiné jsou na prd.

100W neunese pojistkovka,relé,vodiče,patice H4 a nestihne dobíjet alternátor. Opravdu to nedělej. Pokud je pojistkovka ještě starší typ s válečkovými pojistkami (favority do 1991), tak se vypálí celá.

Doporučuji spíše dozapojit přední mlhovky (je tam většinou příprava, takže stačí relé,spínač,mlhovky) a případně dodělat přídavná dálková světla do masky (prodávají se i s ní).

Pokud máš Fa do r.v. 1991, tak je dobré předělat pojistkovku na nožové pojistky s Fa 1993-1994 (dle škoda.panda.cz), sám jsem to podle nich dělal, protože mám 1990 a případně vyměnit alternátor za 70A s Felicie (je potřeba sehnat řemenici s FA 1992 černou 60mm - ta zelená 70mm bude na volnoběh pomalá. Někde jsem to tady rozepisoval.

Takže na 100W bych raději zapoměl, pokud si nechceš zničit elektroinstalaci nebo vyhořet.

gumidek*

S bohatostí se dá experimentovat (já tam měl dlouho nastavené 2 otáčky a motor občas třepnul a zase vrněl dál na volnoběh), spotřeba byla 8l/100km. Teď mi trochu přidali na EM a mám je správné.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]