Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Polopřevod - vyřazení z evidence (veterán)

Od: specik* odpovědí: 13 změna:

Dobrý den,

Situace je taková: Auto je na ,,bílích SPZ s XX let propadlou STK, nyní je přehlášeno na mně (v polopřevodu). Pojistku platím. Technickou kontrolu (případně evidenční) není problém zajistit :)

Je možné ho nyní na úřadě odhlásit z registru vozidel s tím, že jde na veteránská čísla aniž bych ho na sebe musel normálně převést (z polopřevodu) = tím bych se vyhnul 10.000,- eko dani.

PS: nejde mi o to vyhnout se ekodani, ale vozidlo je po kompletní renovaci v původním stavu - ve větší hodnotě. Pojišťovna se na automobil nyní kouká jako na šrot.

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

kdokoliv*
hodnocení

0x

Nelze. Bez doregistrování nelze udělat žádný evidenční úkon. Vyřadit by mohl původní majitel na základě jiného využití vozidla už za tímto účelem a důvodem by bylo převedení do registrace veteránů. V tento okamžik ztratíte původní SPZtku. Záleží na tom, zda si chcete ponechat bílé spz - v tom případě budete muset doregistrovat na sebe a nadále platit běžné pojištění ale zde už na domluvě s pojišťovnou.

doplněno 09.03.12 09:58:
Je zde ještě jedna možnost jak neplatit eko daň a to je přepis přes osobu ZTP. - "nu "to zde popisuje = poradte.cz/...
specik*
hodnocení

ZTP osobu bohužel neznám..

Není možnost doregistrace a poté vyřazení z evidence? Bílé SPZ nechci, majitel je vyměnil za nové EU značky...

Schávlení veteránských čísel problém není... Ale nechci kvůli vyřazení z evidence zbytečně platit 10.000,- eko

doplněno 09.03.12 11:45:

Veteránská čísla chci kvůli pojišťovně, aby se na vozidlo dívala také jako na veterána.

nu*

10 tisí se platí při registraci auta které neplnéí žádnou noermu EURO

erikch*

nedávno byla celá procedura popsána tuším ve SM-každopádně se obratte na krajskou organizaci veteránů,je zapotřebí začít atestací komisí,která posoudí stav,originalitu bla bla bla a hlavně může vydat souhlasné stanovisko k převodu z registru do veteránského registru...Nepamatuju si přesný postup-ale lze to udělat i bez eko poplatku a tuším i v polopřevodu-on totiž veter.registr má podstatně jiné náležitosti a k zaregistrování můžete i kousek zcela bez dokladů(pouze s dokladem o nabytí třeba stodoly,kde celou dobu veterán stál pod slámou)...Takže začít někde v okolí u nějakého klubu veteránů(i bez ohledu na značku auta)-ti vám přesně poradí co a jak...

doplněno 09.03.12 17:23:

nu-vím moc dobře,že v "polopřevodu" neudělá nikdo nic,co se registru týče-ale právě jakoby převod do veteránského(a ještě registr sport.vozidel) je tou vyjímkou,kde to jde-aníž by se platil byť jen 800,-poplatek...Nevím podrobnosti-bohužel veterána nemám a nikdy jsem neměl,ale jde to...

nu*

ano, ale před registrací v registru histotických vozidel se musí vyřadit z regustru silničních vozidel, a o to musí někdo požádat, a k vyřazení auta v polopřevodu je nutná regitrace, a jsme na začátku:-P

gumidek*

...každopádně se obratte na krajskou organizaci veteránů,je zapotřebí začít atestací komisí,která posoudí stav,originalitu bla bla bla...zaujala mě Vaše odpověď :).

Chtěl bych se zeptat, jak je to stou originalitou? Chápu správně, že pokud mám Favorita 135L 1990 a mám v něm sedadla s akčního modelu 1994,originál kouřová světla autopal s 1994,půlku interiéru s 1993/4,...atd, tak se nikdy nebudu moct zaregistrovat na veteránské značky? Jak je to s tou originalitou. Jsou povolené jen př. díly ze všech Favoritů, nebo jen díly pro konkrétní model (ročník)? Díky :)

erikch*

co si tak pamatuju-je asi 6 kategorií veteránu-od zcela zachovalého originálu(třída A) až přes renovovaný,nebo třeba s užitými dobovými doplnky po postavenou repliku něčeho...Ale každopádně Fáčko 90 asi neklapne...

gumidek*

Naštěstí si veškeré vymontované díl schovávám, takže až nastane onen čas, tak ho zase dám do dobového stavu. Zatím mi dělá radost tak, jak je teď blížící se vzhledem posledním akčním modelům *frajer*. Dík

specik*
hodnocení

Zdravím, děkuji za odpověď - u veteránistů mam zjištěné, že stačí pouze klubová testace + potvrzení z STK (protože má platné doklady). Projde prý bez problémů. Jedná se o Fiat 500 Lusso 1969... Vše musí být originální, pokud možno ve vzhledu tak jak to vyjíždělo z linky. Jasně, že jsou povolené nové gumy (případně repliky dílů). Ale je např. nepřípusné aby na vozidle byla větší kola, čalounění a vlastně téměř cokoliv z jiného modelu.

Nevím jak ze začearovaného kruhu polopřevod - odhlášení z registru :) Bez 10.000,- jinak mám vše zajištěné.

specik*
hodnocení

Mohu se zeptat na zkratku SM :)

gumidek*

Svět motorů :)

nu*
10.03.12 09:32

sado maso*pusa*

gumidek*

Bohdalka si to SM taky dobře vyložila, ale nakonec byla spokojená *haha*


 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]