Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zimní pneu - do kdy je nechat?

Od: pneumatiky odpovědí: 37 změna:

Do kterého datumu musí být namontovány zimní pneumatiky? Děkuji

 

 

37 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

marcani*
hodnocení

2x

musí být pod 1.11. do 31.03.
a) se na pozemní komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, nebo
b) lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, že se na pozemní komunikaci během jízdy může vyskytovat souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, lze užít motorové vozidlo kategorie M nebo N 2) k jízdě v provozu na pozemních komunikacích pouze za podmínky použití zimních pneumatik, a to u motorových vozidel s maximální přípustnou hmotností nepřevyšující 3 500 kg na všech kolech a u motorových vozidel s maximální přípustnou hmotností převyšující 3 500 kg na všech kolech hnacích náprav s trvalým přenosem hnací síly. Zimní pneumatiky podle věty prvé musí mít hloubku dezénu hlavních dezénových drážek nebo zářezů nejméně 4 mm a u motorových vozidel o maximální přípustné hmotnosti převyšující 3 500 kg nejméně 6 mm.

 

palenka*
hodnocení

0x

Zimní pneu musíte mít od 1. listopadu do 31. března.

nu*

Nemusíte, pokud je slunečno a velmi teplo jako dnes:-P

solenza*

Já už jsem o víkendu přezouval na letní, protože u nás již neočekávám na silnici během jízdy souvislou vrstvu sněhu nebo ledu.

doplněno 08.03.12 11:11:

Ajj, tak zrovna dneska u nás nesněžily asi 4 cm sněhu a teplota je pod 0 a stále sněží. Na dnešek naštěstí nemám naplánovanou žádnou cestu.

to bylo ukvapene, zimni pneumatiky maji smysl do teploty +7C, rano, vecer a v noci je jeste chladno... nekdy i v poledne.
doplněno 07.03.12 19:57: ja se taky tesim na letni 18", ale zatim jsou zimni bezpecnejsi...

No jo, jenže dneska už zase teplo není.:(

 

nu*
hodnocení

0x

pokud nemáte se vzorkem větším než 4 mm, nechal bych je až do podzimu, pak snad už budou povinné a budete si muset koupit nové...

uz bylo dokazano, ze to neni zrovna 2x dobry napad... vyssi spotreba, delsi brzdna draha... aby se to nekomu nevyplatilo, ze chtel usetrit par stovek, ktere stejne propali v phm. par stovek v kontextu, ze prodlouzi zivotnost pneu z napr 5 let na 5,5 a mezitim mu tvrdnou letni v garazi misto toho, aby si je uzil dokud jsou v kondici.
nu*

nevím co bylo dokázáno, ale já mám dnes přední pneu 3,9 mm a zadní asi 3,5 mm, myslím tím zimní, tak je budu přezouvat klidně až v květnu, kdy budou mít 3 mm a 2,5 mm, nebo až v čevnu kdy budou mít 2,5 mm a 2 mm, a pak je hned vyhodím, protože pokud posranci schválí novelu že budou od 1.11.2012 do 31.03.2013 povinné zimní bez ohledu na počasí , budu stejně muset koupit na podzim nové...

O delší brzdné dráze v teplejším počasí silně pochybuji, zimní jsou měkčí a jsou proto přilnavější:-P

maslo je jeste mekci a presto klouze vic nez ztuzeny tuk... nepochybujte, ctete. nebudeme se hadat jak babky na trhu s domenkami, kdyz na to mame testy.
pokud tolik jezdite, ze je sjedete do kvetna, tak nic nenamitam, to je rozumny. taky je rozumny 4mm uz vyhazovat a nedockat se na mokru neprijemneho prekvapeni. jezdit az do 1.6mm je dost hazard... ale kdo chce kam, az se ucho utrhne. kazdeho vec, taky asi vic zalezi na zpusobu jizdy...;)
nu*

na rozdíl od pana Vladislava Husáka nejezdím po D1 187 km/h, protože nemám silné superbéčko jako on, ale jen 150, a to ty zimáky vydrží :-P

gumidek*

Tím, že jsou měkčí, tak gumují ve vedrech jak pras...e :D, pokud se jezdí trochu ostřeji. Proto se také rychle v létě sjedou a v krizové situaci nepomohou vůbec (smyk,prudké brždění). A pak ta spotřeba ... ale to je věc každého, pokud do mě někdo nevletí, že to nedobrzdil a nezničí mi zadek auta.

blackflamesiczi*

vyssi spotrebu na zimakach nepozoruji vubec, a to jsem je nazul 10,2011 a cekam ze v kvetnu je vyhodim. Jinak na exy pouzivam meke m+s celorocne (offroad pneu jine oznaceni ani nemaji) a na tech spalkach zastavim auto na +- stejne draze jako manzelka na letnakach

jimmyfloyd*

já už měl taky cukání na výměnu ale nejsem vojta tak jsem si vykutálel letní ven naházel do kufru zajel s nima do pneu servisu je přeběhnout na vyvažovačce a ejhle vobě co jsem měl ve předu byli potřeba dovyvážit , pak jsem si je asi 2 hodiny drbal do úplného čista a zpátky jsem je pak nakulil do garáže.

totiž mám zimní sadu novou nebo spíše podzimní , a taky už chci navlíknout liťáky ale rozum ještě zavelil a nechám to tak na konec března nejdřív

hop®

Nejdříve jste nechal vyvážit a pak očistil od bordelu? Asi bych zvolil opačný postup, abych po očištění nemusel znova vyvažovat... *nevi*

jimmyfloyd*

umyté byli vapkou na podzim , bordel od destiček myslim

blackflamesiczi*

ja prave loni na jare tak dlouho objednaval 18" gumy na alu za napadl snih a byly vanoce*smich*

Tak tak.Už několik let jezdím nostop na zimácích a v pohodě.Nové do 4mm jen v zimě a poté jdou na léto a od 4mm mi při nájezdu cca deset tisíc vydrží dvě sezony (letní sezony než jdou do sběráku)

 

buss
hodnocení

0x

Ono jsou furt úseky, kde jsou značky o povinném použití zimních pneu, takže tam narazit na neukecatelného policistu...
V minulosti jsem to s letními řešil tak, že jsem volal na PO a ptal se, jaká je tam situace, zda lze projet..

jimmyfloyd*
no a hlavně kozukám z okna a je bílo a sněží... :D, :-D

 

terrrynka*
hodnocení

0x

Povinnost mít zimní pneu je do konce března, ale někteří známý už přezouvají teď. U nás není po sněhu ani památky a je pěkně teploučko :). Já osobně počkám asi na začátek dubna, ale záleží jak seženu volné místo v pneuservisu, což mi připomíná, že už bych si měla nějaké obvolat...

přezouval jsem před 2 dny, ráno je 6°C, odpoledne 15°C. Vadilo mi, že se mi protáčela kola, když předjíždím... nechtěl jsem zimní zlikvidovat.

terrynko, pokud jste z okolí Jaroměře, klidně o víkendu přezuji...

terrrynka*

od Jaroměře nee, jižní morava :)

 

buss
hodnocení

0x

To je tak na vrácení řidičáku... nevědomost prý hříchu nečiní

 

hodnocení

0x

Už jsem to nevydržel a po víkendu přezul na letní. Auto se valí úplně lehčeji a je to jiná jízda! Letos by se dala až na několik dnů klidně zima přežít na letních pneu.

Docela mě pobavilo, jak policajti přisuzují snížený počet dopravních nehod letos v zimě oproti zimě 2010 -11 povinnosti mít zimní pneu. Vždyť byly stále holomrazy a silnice byly suché! A ty chudáky, co ukazují v TV, jak nabourali a zabili se, stejně zimní pneu nezachránily :)) A nakonec jijm byly houby platné i ty zapnuté bezpečnostní pásy:))

Toníku, zdravím, alespoň vidíš, ja kse statisky dá využít různě,...

Také zdravím, Milane, v hezkém předjaří. Ty už určitě ošetřuješ auto po zimě, já se chystám najet na nájezdy a vystříkat celý spodek tlakovou myčkou a pak opravit místa, kde vylezl rez. Jinak dopravní policajti si právě teď uřízli pěknou ostudu s tím Janouškem a mě štvou ty radary, co na mě blikají červeně, i když jedu pomalu:)) Není nějaký předpis, že se řidiči nesmějí zbytečně znervózňovat?

výtka
Upozornění od sys clayman 27. 03. 2012 14:10:41
drzte se prosim tematu nebo vnitrni posty, diky
fidonet*

ano předpis na zdržování je, ale co je bezdůvodné, je pouze na Tvem posouzení.. a 100% je vždy důvod jet pomaleji, ovšem ne 10 kilometrů, blokovat pruh a jen v 70khm třicítkou

 

456857
hodnocení

0x

Když je ještě dopravní značka zimní výbava i teď v dubnu umístěná na sloupku tak co? Musí být i zimní pneu! je fakt že za celou zimu mne nekontrolovali zimní pneu u nás na horách...

mdcr.cz/...

takže jen do 31.3. je platnost, ale ujištuji Vás, že i v zimě můžete za touto značkou jezdit na letních pneumatikách, ale za předpokladu, že...

frantisekpetru*

...za předpokladu, že Vás nechytí. (předpokládám, že to je to, co jste chtěl říct, že jo :))

Františku, bohužel, tak to není... jiný důvod musíte uvést. Napovím, něco s sebou musíte mít v kufru!

 

frantisekpetru*

Aha, máte na mysli sněhové řetězy...

Bingo, šikulka, ano, máte pravdu, za tuto značku můžete i v zimě na letních pneuškách, ale musíte mít řetězy...

 

nu*
hodnocení

0x

Brzy mi bude padesát, a celý život poslouchám kecy o tom, jak se zimné pneu ničí...je mi uz toho někdy špatně...no tak přezouvejte už v lednu, jen co vyleze sluníčko...budete mít ty gumy na 10-12 sezon, až ta pryž úplně zatvrdne...ale ušetříte...

Borcům jezdícím na univerzálních gumách to klouže i az holomrazu...stačí najet na dlažební kostky...

Jasně, když kvalitní zimní gumy přezuji za odlehčené čínské, je jasné že jsou lekhé jako pírko, vlastně celé auto...

No a argument, že někomu zimníé gumy prokluzují při předjíždění, ten dost dobře nechápu...Buď se autor chlubí svým "dokonalým" čidičským uměním, nebo autem...ale auto se 170 kW má dne kdekdo, a každému řidiči silnějšíého auta při předjíždění gumy neprokluzují.Protže to s autem umí.

jasně, že 170kW má kdekdo, dokonce i podstatně víc... ani řidič nemusí být bůh ví jaké eso, elektronika sníží výkon motoru, přibrzdí kola, která by chtěla proklouznout, takže k tomu nedojde... jen bliká kontrolka trakce. Možná tím básník chtěl jen říci, že letní pneu má za téměř letních podmínek (16°C) lepší trakci než zimní směs... taky často bývá letní pneu širší... opět lepší trakce.

A dost možná někdo klidně vyhodí 5-6mm zimní vzorek, který je už starý a tvrdý a raději koupí novou, která plní svou funkci. A taky možná ví, že na letní má menší spotřebu, takže se mu vyšší invetice vrátí za provozu... jo, někdo své kapesné propije v hodspodě (nic proti tomu) a někdo raději koupí lepší a nové pneu... každý má to své, nic proti ničemu. Netřeba silných slov nebo posměšků.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]