Nejste přihlášen/a.
Zdravím vás,
potřeboval bych radu. Vlastnil jsem vozidlo Ford Escort, ke kterému jsem měl veškeré doklady. Nicméně ve Velkém Technickém Průkazu bylo vozidlo tzv v polopřevodu (odhlášeno na mě z původního majitele). Vozidlo jsem prodal s tím, že kupující si odvezl vůz i Velký Techničák, a přihlášení na sebe si zařídí sám. Je to 10 dnů, a telefonát. Požádání o odstoupení od smlouvy a vrácení peněz. Důvodem je, že vozidlo neprojde evidenční kontrolou z důvodu chybějícího VIN na karoserii. Při prodeji jsme VIN kontrolovali podle štítku v motorovém prostoru, a podle štítku za oknem. Nyní je stav takový, že kupující tvrdí, že prahy a podlaha vozu byly shnilé, proto je vyřízl a navařil nové díly. Nicméně na jednom z vyříznutých kusů byl původně zmíněný a potřebný VIN kód, dle kupujícího také shnilý a nečitelný. Otázka zní, co teď? Mám povinnost přijmout odstoupení od smlouvy? Není tento zásah kupujícího do vozidla znehodnocením, a tedy by nepředal vozidlo v původním stavu? V případě sporu, jak dokážu, že tu podlahu s VIN kódem uřízl kupující, a nebylo to takhle již v době prodeje? Nedovedu si představit, co bych s tím vozidlem dělal, pokud je to pravda, že bez VINu, který kupující odstranil, nelze vozidlo přihlásit.
Děkuji za odpovědi
Pokud máte ve smlouvě uvedeno, že si kupující pohraje s identifikátoty a pak Vám vrátí auto které už nikdo nidky nepřihlásí, tak musíte vrátit peníze a technicky nezpůsobilé auto si převzít zpět...Pokud to ve smlouvě není uvedeno, pošlete ho do pr***le...
VIN se á vyrazit náhrandí technologií, pokud se provádí oprava shnilých částí, ale vše se musí předtím řádně zdokumentovat, pokud kupující přesvědčí někoho na STK aby mu dal kladný protokol z EK, auto na sebe přihlásí a pak požádá úřad o obnovu VIN náhradní technologií, požádat může jen ten kdo je registrván jako vlastník auta, u auta v polopřevodu se ro řešit nedá..
Závěr: Kupující měl na sebe auto přihlásit, a pak požádat o vydání rozhodnutí o obnovu VIN v soucislsoti s výměnou podstatné části karoserie...Vše by se zdokumentovalo, bu%d na STK, v autoservisum nebo úředně, shnilé plechy by se vyměnili, ta část s poškozeným VIN by se vyřízla, založila do spisu auita a na nověš navařené plecha ba se vyrazila náhradní techniologií, a nakonec by se vše zapsalo do dokladů...
Teď lze auto zlegalizovat jen po provedení tzv: "bezpečné identifikace" kterou musí zastřešit výrobce...ale jen když bude chtít , a pokud bude, bude to stát pěkných pár tisíc...Takže opakuji, pošlete ho do p****e
Děkuji velice za vyčerpávající odpověď. Zřejmě to tedy bude chtít řešit soudně, co jsem tak pochopil z telefonátu.
Ještě bych měl jeden dotaz. Ať už nový majitel s vozidle udělá cokoliv, momentálně jsem jako poslední ve Velkém Techničáku veden já, byť jen je vůz na mě odhlášen. Budu tedy muset platit povinné ručení, nebo jakkoliv tohle řešit s ČKP? Na Magistrátu mi bylo řečeno, že jsem jako poslední ve VTP uveden já, tudíž pokud nebude zaplacená pojistka, bude vymáhána po mně. Nový majitel si vůz zřejmě již pojistil, ovšem obávám se okamžiku, kdy pojistku zruší.
Pokud si nový majitel auto pojistitl, dostal se do "seznamu" ČKP, tedy do jejich databáz které nemusí nijak souviset s registrem vozidel a pojistka bude "vymáhána " po něm... Pokud Vás ČKP obešle, klidně ji sdělte osobní údaje nového majitele, ať si to s ním vyřídí...
Jinak vědomá a záměrná manipulace s identifikátory vozidla je oceněna příslušným paragrafem zákona slušnou pokutou, takže kupujícímu sdělte aby si nastudoval platnou legislativu, dopustil se totiž přestupku a v případě že se pokusí vyvolat nějaký spor, může začít přemýslet o tom, kdo mu poskytně úvěr na případnou nezanedbatelnou pokutu...
Máme tu pokračování... Takže něco je vymyšleno ze strany kupujícího, přes známého na magistrátě, ovšem ne jejich, ale na mém (sousední okresy). Příští týden mají být tomuto člověku předány veškeré doklady (VTP, MTP, kopie kupní smlouvy, doklad z evidenční kontroly), a poté si mám JÁ přijít na magistrát pro rozhodnutí, zda-li bude možno nějakým způsobem vyrazit VIN náhradní technologií. Je mi divné už to, že kupující předá veškeré doklady známému na můj magistrát, ale pro rozhodnutí si mám přijít já (?). Můj dotaz tedy zní, když půjdu na ten magistrát, a bude možné rozhodnutí o vyražení VIN vydat, je nebezpečné podepsat např převzetí rozhodnutí, nebo převzít VTP? Nebralo by se to potom tak, že vůz přebírám zpět? Připomínám, že nechci kupujícímu působit problémy, a spolupracuji s ním aby se tato zapeklitá situace vyřešila ke spokojenosti všech.
Skoro jste trefil, 10 tisíc. Jsou to ale taky peníze, a představa, že bych dostal zpět auto, se kterým je momentálně problém s přihlášením, tím pádem do něj padnou další peníze, se mi tedy moc nelíbí.
Já myslím není co řešit-manipuloval s identifikátory-takže nemá jak dokázat že to auto je totéž co jste mu prodal!
(I když myslet znaméná h...o vědět!) Stalo so mi neco podobného,tak jsem je poslal někam, a ať pošlou doklady z5 a RZ a já ho zruším,když viděli že neustoupím,tak to poslali a zrušil jsem ho a hotovo.
no ale ke zrušení vozidla není třeba doklad o ekologické likvidaci? A jde vůbec zrušil auto, když je v registru vedeno v polopřevodu?
na vozidlo v polopřevdu nelze vydat žádné rozhodnutí, požádat musí ten kdo je registrován jako vlastník-provozovatel...Tak dobře, vy to na sebe přihlásíte, zaplatíte ekodaň, pak dostanete rozhodnutí a pak si necháte vyrazit VIN...pak to necháte zapsat do dokladů a pak uděláte odhlášku na kupujícího...Takhle kupující nebude platit ekodaň, tu zacvakáte vy, k tomu plus 800,- Kč za přihlášení + pár stokortun za vyražení VIN + 50,- Kč za zapsání změny...a to se vyplatí...
zdravím vás, k tomuto bych měl dotaz, kdo je registrován jako vlastník-provozovatel? Když je vozidlo momentálně v odhlášce na mě? Je to předchozí majitel, který je ve VTP veden jako poslední registrovaný vlastník?
Obávám se, že vozidlo na sebe nepřihlásím. Bez protokolu z evidenční kontroly to nejde, a evidenčkou auto neprojde, protože chybí VIN. Začarovaný kruh. Mimochodem, EKOdaň je již uhrazena, v tomto problém není...
to není začarovaný kruh-to je v tuhle chvíli ofiko neřešitelné...Vy byste měl správně provést druhou část odhlášky(doregistrace) a pak až lze něco řešit v registru,až od té chvíle bude existovat oprávbněná osoba(vy)-jenže bez VINu nevyřešíte stejně nic...Takže "milému" kupujícímu sdělte,že bohužel zásah do VINu vozidla je takovým zásadním problémem,že nelze dělat nic-neprojdete evidenčkou-vozidlo neplní podmínky registrace atd...-ačkoli Escort VII.řady už má druhé VINko na zadní příčce pod kobercem,takže by to i řešit šlo...,ale je to boj kupujícího...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.