Nejste přihlášen/a.
Aktuálně řeším dilema, jestli k autu koupit nové gumy či raději zvolit protektory. Budu vděčný za každou radu.
Na Vaši otázku je odpověď velmi snadná, protože nové gumy pro vozidlo jsou základem jistoty oproti protektorům u kterých nikdo neví jakou mají historii. Protektory používat - tak jen na přívěsný vozík. Z mého pohledu používání protektorů na vozidle určitě nemá nikdo zapotřebí, když jsou ceny jen o pár stovek jakože výhodnější.
Tak je určitě velký rozdíl koupit za 899,- Kč celoplošný protektor nebo za 1399,- Kč nový plášť, vzhledem k romu že cca po 4 letech se vlastnosti pryže výrazně mění, a vzhledme k tomu že protektor mohl předtím než byl obnoven 10 let stát na slunci v létě-zimě, volil bych alespoň na přední nápravu nové pneu, a to bych si zkontroloval datum výroby...lidé na to často vůbec nedbají a kupují si staré zatvrdlé pneu...ty ať si strčí prodejce za klobouk..je pravdou že nové pneu a jejich vlasnosti poznají především motorkáři, zeptejte se jich jak se jim jezdí na 10 let starých gumách, motorkářem nemyslím tím dědu s babetou s pneu z kárky
ja protektory nekupuji protoze pomer cena a najete kilometry jsou jednoznacne ve prospech novych pneumatik, jeden zakaznik jezdi protektory a za tu dobu co ja mam na mondeu dunlop sp winter spotr (loni jsem zapomel dat letní) on sjel 2 protektory a na offech mam Coopery za 4000,- kus a zivotnost je pres 60 000km a protektory v tom rozmeru stoji 3000,- a nevydrzi ani polovinu
Řekl bych,že aktuálně řešíte dilema s cenou. Buss výše píše,že kdysi se na protektorech jezdilo houfně.Má pravdu,jenže za prvé,nové gumy nebyly,za druhé těm škopkům ze kterých se skládal celorepublikový vozový park,to bylo jedno.Nebyly dálnice,nebylo tolik aut. Osobně bych si na auto protektor nedal už i z toho důvodu,jak zde zaznělo,že neznáte historii té pneumatiky.
Tak já jsem v loni také koupil 2 letní protektory za 599 a dal je na přední nápravu. Když jsem je vyzuté porovnal s novými pneumatikami, tak byly výrazně těžší, než nové pneumatiky. Takže to, co se ušetřilo, se zase projede na vyšší spotřebě kvůli větší celkové hmotnosti kol. Poté se mi podařilo ve výprodeji sehnat Debicy Passio 2 za 650 Kč jednu. Opět jsem kupoval 2. Takže vepředu mám 2 protektory a vzadu nové Debicy. Co se mi ale stalo, v jednom protektoru se již vloni asi po v měsících provozu (asi po 4 tis. km) začaly objevovat na bočnici pneumatiky trhlinky ale pouze na jedné straně. Takže tato nová vrstva se ke staré pneumatice moc nepřilepila a protektor si pracuje vůči pneumatice. Naštěstí jsou tyhle trhlinky jen v oblasti reklamních polepů. Kdyby tenkrát byly nové pneumatiky ve výprodeji tak bych za 599 protektory asi nekoupil. Jinak na nových Debicách mám najeto od víkendu asi 450 km a zatím jsem s nimi spokojený. O víkendu jsem zimní Debicy Frigo uložil a již jezdím na letních. Jinak ješte dodám, že používám pneumatiky v rozměru 165/70R13. Co se týká životnosti, tak co jsem zatím naměřil, tak protektory vydrží jen o málo míň, než nová pneumatika. Žádný dramatický rozdíl. Příští rok asi budu měnit 2 zimní. Pokud ano, budu volit zase na 80% Debicy.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.