Nejste přihlášen/a.
Dobrý den. Chystám se pořídit přívěsný vozík. Je nějaký praktický rozdíl v jízdních vlastnostech, u kol 10", nebo 13"? Váhám mezi vozíky, jde mi o cenu a tak nevím jestli třeba vozíky s 10" neskáčou? Nebo proč se dodávají velikosti 10" a 13"? Díky předem za zkušenosti. Stačí mi malá konstrukční rychlost a zatížení do 100 kg.
Jezdil jsem s běžnými hobby vozíky jak na 13 tak na 10 kových kolech. Rozdíl, zda tam máte 10 nebo 13 nikdo nepozná.
Rozdíl je jen v ceně těch 10 pneu. Většinou Sava a stojí nesmysl(asi 1.000,-), ostatně stejně jako bantamy ze socialistických Jachtsportů 4,00x8 (cca.700,-)Mitaska zneužívá monopolu. Vozík hopsá jak koza jen tomu, kdo má v nenaloženém stavu nafoukáno jako s nákladem. Pokud máte fouknuto 2-2,5 baru, pak to hopsá pekelně. Prázdný vozík může v klidu jezdit s tlakem 0,8-1,2 baru. Pak tolik nehopsá. Jenže lidi jsou líní furt upouštět a znovu foukat...no, tak hopsá... Malý bantamy se foukají dle výrobce 2,25 bar. Ale prázdný tolik nehopsá jen pokud tam je 1bar. Mín nedoporučuji, protože má duši a mohla by se posunout a urvat ventilek.Taky většina lidí tam má furt ty starý snad ještě původní pneu, které strašně ztvrdnou a bočnice je jako kámen. Jo a 10ky maji max tlak 4,25, tak na 6 baru by to asi dlouho neprežily
Pavelzprahy - neberu Vám Váš názor, ale mám naprosto odlišné zkušenosti. Mám malý vozík na bantamech, celou dobu jej foukám na předepsané 2bary. Vzhledem k tomu, že je odpružen motocyklovými pružícími jednotkami známými třeba z ČZ175, Jawa350 a pod neexistuje, že by odskakoval ze stopy. Pak mám i velký vozík na náprvě Knott, taky není problém. Ani ten nepodhušťuji. Chápu však, že různé domobastly se nechovají tak mravně, kolikrát je potkávám na silnicích.
Rozdíl samozřejmě je,volil bych každopádně spíš 13 kola,ty 10 budou skákat víc. I když už dnešních vozíků je to skoro jedno,tam je jediné odpružení silentbloky a při prázdném to opravdu moc nefunguje a skáče to jak nadmutá koza. Když budeš vozík používat na občasné dovežení něčeho ne moc těžkého,tak klidně 10. Pokud s ním budeš jezdit více,volil bych určitě 13.
Konstrukční rychlost tě zachvilku začne štvát,pokud na to bude 80. Mě to taky příšerně štve. Chtěl jsem u svého vozíku KPN 250S s 13 koly zvednout rychlost,šel jsem do zkušebny,a jelikož nejsou od nápravy žádné papíry,i když je to tovární vozík,tak to prý prostě nejde. Přitom ten vozík v pohodě zvládne jakoukoliv rychlost,je odpružený a tlumený a na rozdíl od těch dnešních opravdu sedí i prázdný...prostě byrokracie,tady u nás jsem odsouzený k porušování pravidel,protože 80 s tím bezdůvodně jezdit a brzdit provoz vážně nebudu,případně v cizině to bude pěkná pruda a asi z toho budu pěkně naštvanej
malá konstrukční rychlost nestačí, připalaťet si pár tisícovek a kupte si vozík an větších kolech, s nápravou a konstrukcí schválenou pro rychlost 100km/h...Samozřejěm že na našich silnicích malá kolečka kopírují naše nerovnosti, vetší kola překlenou menčí trhliny a díry a rozdíl je při jízdě znát
10" nebrat nestabilni vyssi otacky kola vetsi spotreba gumy a lozisek, mam na podvalu 13" a spokojenej oproti 10" je stabilni do 130km/h a ne ze v kolejich dela bordel i v 80km/h jako ten na 10"
doplněno 03.03.12 22:04:a jeslti budete nejaky kupovat z plachtou at je hlavne sundavaci a nebo at jde inteligentne otevrit aby sel vzduch skrz kdyz jedete prazdnej, predevcirem jsem mel pujcenou malou karu do 750 kde konstrukce byla origo zavarena a plachta byla vepredu tak zadelana ze to bylo na tyden nez bych ji sundal a jel jsem z prazdnou 100km a auto zralo a jelo stejne jako kdyz jsem za nim vezl octavii na podvalu
Jen přidám svou zkušenost. Pokud Vám stačí nižší nosnost a preferujete jízdní vlastnosti, poohlédněte se po bazarech po vozíku Sportjacht LPB 207P. Rodiče ho kupovali v roce 1983, projezdili jsme s ním tisíce km. Proč ho doporučuji? Protože je to lehký vozík, který neovlivňuje příliš spotřebu auta ani jeho jízdní vlastnosti. Tahali jsme jej za Trabantem, pak za Š100, já jej tahal za Feldou, nyní za Mondeem. Neskáče ani prázdný - to z toho důvodu, že je odpružený motocyklovými ,,tlumiči´´ - prostě má ty pružící jednotky, co měly kultovní Jawy 350. Nevýhodou je nižší nosnost (myslím 280 kg?) Ty už se ale nedělají, dnes používají pružící gumové elementy, ale toto odpružení nemá tlumič a skáče.
Vypadá to takhle
Mám vozík z roku 1985.Značka SLP400.Pôvodne je tento vozík určený na prevoz včelých úľov.Kolesá sú 8 palcové.Ich výhodou je práve to že sa rýchlejšie spotrebúva guma-lebo pôvodný majiteľ s tým moc nejazdil a tak popraskané gumy dojazdievam ja.Inak nič.Bežné nerovnosti a diery treba prejsť výrazne pomalšie.Plave to v zákrutách keď je naložený.Vibrácie od 70 km/h.Menšia zaťažiteľnosť-hmotnostný index pneu je len na 270kg ,čo pri už len štandardných 13" pneu napr.z feldy (index T) je 462kg.Šírka dezénu 165 je rozdiel pri prejazde blatom- s 8" mám s naloženým vozíkom problém.Cena jednej 8" pneu je od 28 euro-porovnateľné s 13".Tie 13" je ako ojazdené alebo 4mm zimné možnosť zohnať aj zadarmo ak sa zadarí. Bral by som na tvojom mieste čím väčšie,tým lepšie.
Píšete "stačí mi malá konstrukční rychlost" tedy jinými slovy občas něco někam odvézt. Pak nevím, proč to řešíte. Větší kola = menší valivý odpor a lepší pocit z jízdy, protože větší kola se zpravidla "foukaji" na tlak kolem 2,5 Atm, zatímco malá kola dokonce až 6 Atm. Ale opravdu záleží více na jiných věcech a to je především rozložení nákladu. Když vidím jak mnozí narvou všechno "na kouli", protože se bojí, že vozík ztratí, tak to je mi opravdu líto jak vleku, tak auta. Vozík má být vyvážený tak, aby (dvouosý) nepotřeboval pomocné kolečko a jednoosý vykazoval nepatrnou váhu na kouli, takovou co hravě udržíte na jednom prstu (cca 20 kg). Psaných 50 nebo 100 kg na kouli je max. a ne stálá hmotnost.
Opicaku, možná byste měl situaci, kdy budete foukat bantamky na 6 atm natočit na video. Zaručeně pak ,,budete na Primě´´ buď v diváckých, nebo krimi zprávách. Mají totiž půlený disk, který se jsa nafoukán na na Vámi uvedený tlak zachová vcelku předpokládatelně...
Jakožto vlastník vozíku LPB 207P Vám mohu zodpovědně napsat, že se tyto kola
foukají na 2 atm.
@ promon
nikde nebyla řeč o bantamech. Já jsem měl na mysli kola, která se používají např. na ALKO nápravách a tam jsou to desetipalcová kola a foukají se na 6 atmosfér. Vozík na bantamech je tak akorát na pytel brambor, ten jsem skutečně neměl na mysli , páč ho ani za vozík nepovažuji.
Tak já nebudu řešit na kolik foukáte,ale tazatel dal dotaz 02.03.12 Nemyslím, že se stále ještě rozhoduje jestli 10" nebo 13"
Tři a půl roku ,to by byl opravdu váhavý střelec
Tak pokud pytlujete brambory do 280kg pytlů. tak před Vámi smekám. Taková je totiž nosnost toho, co nepovažujet za vozík.
Víte, ty vozíky na bantamech měly své opodstatnění za socíku, kdy běžné auto mělo tak 40 koní. Tam už bylo znát každé kilo zapřažené za auto.
Dnes už mám auto, které bez potíží utáhne i těžký podval s autem, přesto nejčastěj používám bantamák. A to proto, že nemám ambice převážet tuny materiálu, ale vozík využívám pro náklad, který do auta nevejde, nebo jej tam prostě nechci cpát, abych si nezavinil auto. Mám i vozík Vezeko s třímetrovou korbou na 13´ kolech, ale používám jej spíše vyjímečně.
Tím nechci tvrdit, že vozíkyna velkých kolech jsou horší. Prostě každý vozík má uplatnění a je na uživateli, aby se rozhodl co preferuje. Z hlediska jízdy v tom nevidím příliš rozdíl,
Ahoj.
Přiznám se, že jsem ty všechny litánie hore ani nečetl. Káru na velkých 13tkách kolech jsem si vybral pro jejich větší odolnost při průjezdu terénem a dírami vůbec. Po pravdě, jsou podstatně odolnější než ta malá i z důvodu, že tu káru do celkových 400kg dost přetěžuji. Jako bych o tomhle ani nepsal.
Tak ono nejde jen o kola,13 pneu toho unesou hodně,a když koupíš Cčkový pneu pro dodávky tak už u tý káry nemusíš nosnost pneumatik ani řešit. Jde ale i o to ostatní,jestli podobné přetížení vydrží náprava,její uložení a celkově konstrukce vozíku. Podobných nehod,rozlomených vozíků nebo utrhlých náprav z důvodu přetížení to by snad ani nešlo spočítat. Soused taky,na vozík do 400 kilo nechal nasypat po okraj písku,i s pěknou čepicí,prej to mělo 1200 kilo-samozřejmě už nedojel,na díře se náprava utrhla,kolo se zabořilo do podběhu a vytrhlo se,jak ten těžký vozík cukl s autem tak to skončilo ve škarpě a tažný napůl vyrvaný
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.