Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak jezdit úsporně ve Favoritu

Od: tomeko odpovědí: 11 změna:

Dobrý den, dostal jsem Favorita, karburátor, 90. rok. Protože má už přes 120t. najetejch, spotřeba je celkem znát, i když se vše seřízeno dobře, málo kdy klesnu pod 9l/100km. Protože jsem řidič začátečník, chtěl bych poprosit o radu, jak jezdit co nejúsporněji. Občas to také rád trochu sešlápnu, ale dokážu jezdit i pomalu. Děkui za rady.

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

favoritklub*
hodnocení

4x

Ahoj,

hodně to záleží na stavu vozu... Bylo by vhodné vyměnit svíčky, kabely, rozdělovač, palec - tohle vše by mohlo mít vliv na výslednou spotřebu. Karburátor je třeba seřídit na emisích, seřídí ti bohatost dle přístroje.

Dále je vhodné dofouknout kola, sundat z vozu zbytečná přítlačná křídla, tuningové nárazníky, nosič či zahrádku. Nevoz zbytečné věci v autě... Basu piv, tunu nářadí...

Styl jízdy:

1) využívat volnoběh- Vyřazením na volnoběh auto spotřebuje méně benzinu, než při zařazeném rychlostním stupni, jelikož je palivo hnáno podtlakem. Vyřazovat doporučuji před vjezdem do obcí, k dojíždění k prudkým zatáčkám či k semaforům.

2) průjezd zatáčkou- Zatáčku projet s co největším poloměrem. "Říznutí" zatáčky znamená zvýšenou spotřebu, jelikož působí třecí a odstředivá síla, která auto zpomaluje

3) akcelerace- jezdi na 1.stupeň karburátoru. kde je jí konec poznáš tak, že budeš pomalu přidávat plyn a v bodě kdy ti auto začne více tahnout je již otevřena druhá komora. Při otevření druhé komory karburátoru dochází k vysokému obohacení, čímž rapidně stoupá spotřeba. Při jízdě v obci je vhodné co nejdříve zařadit co nejvyšší rychlostní stupeň, ale tak, aby motor neklepal. Hlavně nevytáčej nízké rychlostní stupně (1,2,3) . Jízda při stejné rychlosti na 3. rychlostní stupeň od 5.rs se liší v řádech litrů. Kopce se snaž vyjet na co nejvyšší rychlostní stupeň, nelze li to z důvodu výkonu, auto netrap, podřaď a pouze udržuj konstantní rychlost... Z hlediska spotřeby je úplně na prd honit to do kopce- vysoká spotřeba

4) Nezahřívej na místě- auto ani ve velkých mrazech nezahřívej na místě. Z hlediska spotřeby je rozumné aby si nastartoval a ihned vyjel - nespotřebovává se palivo bez užitku. Jízdou prohřeješ motor dříve než na volnoběžné otáčky.

5) udržuj rychlost, razantně nezrychluj a nejezdi více jak 90km/h. Spotřeba roste neúměrně s rychlostí

Jezdím ve Favoritu 1993, karbec, najeto 196000km a delší trasy jezdím cca za 6 - 6.6l/100km, krátké trasy (10km) v plném obsazení 7 - 7.4l/100km

To favoritklub - radíš dobře, pouze nevíš, co to znamená "říznout" zatáčku. Při tzv. říznutí zatáčky totiž vedeš vůz částečně po přímce, takže na něj právě nepůsobí žádné třecí a odstředivé síly! Jedinou závadu má tento způsob, a sice, že se dostáváš do protisměru, takže nesmí jet nikdo proti!

 

jabraka*
hodnocení

1x

Rady Favoritklubu jsou velmi užitečné.Jen bych si dovolil doplnit:

Uvědom si,že každé brždění znamená ztrátu energie,a ta se pak musí dodat při následujícím rozjezdu.To znamená,před křižovatkou,před kolonou,a dalšími brzdami v provozu uber a plynule zastavuj spíše setrvačností,předvídej.

JABRAKA

 

hodnocení

0x
avatar miramira

To je těžké, auto už je tak nastavené. Ale nafoukejte porádně/optimálně kola. Dále nejezděte krátké trasy, resp. jezděte spíše delší a nejezděte v zimě. Jinak fakt těžko radit.

tomeko
hodnocení

Spíš mi šlo o to, jestli vyřazovat rychlost, nebo tam rychlost raději nechat a takové základní chyby. Holt v autoškole jsem byl učenej na nejnovějších modelech aut, a Favorit je úplně o něčem jiným.

no pokud nevypnete motor s kopce tak jestli je rychlost zařazená nebo vyřazená je myslím u karbecáka jedno. U diseselu se při zařazené s kopce bez plynu nejde do motoru nafta u benzínu to je jinak.

u benzínu je to tak taky, ale až u stříkaček, u karburátorů ne. Dle mě (pokud nechceš zpomalovat) je nejlepší z kopce vyřadit a až pod kopcem zase zařadit, prošlápnout plyn na přibližné otáčky odpovídající rychlosti, pustit spojku a jet dál :) ve "stopětce" to tak dělám běžně. Když je kopec prudký, nechám tam kvalt. Spotřeba je stejné, ale rozdíl je v tom že při zařazení ztrácíš víc rychlost

 

jareek*
hodnocení

0x

Z kopce vyradit na volnobeh, pokud nechcete brzdit motorem. Udrzovat otacky koloem 2000, nepretacet. NEJEZDIT VIC JAK 250 km/h

*smich*

olinb

*bzum*nejezdit 250km/h? Favoritem? To si děláš srandu? To nejsou potom využitý střední a vysoký otáčky a na ty "nízké" ničíš zbytečně na klikovce šály...

olinb

DODATEK: samozřejmě ftip...

 

wheee345
hodnocení

0x

Ja nejvic usetrim kdyz nejezdim zbytecne. Kratke trasy do rekneme kilaku se daji ujit pesky a jeste clovek neco udela pro svoje zdravi. Potraviny muzu koupit z obchodaku do ktereho dojdu pesky aneb jezdil do vetsiho obchodaku 5 kilaku. Jinak pokud jezdite po meste, pak 9 litru neni nijak sokujici spotreba, tolik mam na mem slabem aute z r. 2008.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]