Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
i když bude těžké odhadnout závadu na motoru, přesto se pokusím zeptat.
Máme auto (škoda felicia 1.6 Mpi) už 15 let a je to cca 2 roky co nám začal blbnout motor. Při ubrání a přidání plynu vždy škubne motor, nejcitlivější to je na rychlostní stupeň 1 a zvyšováním rychlostních stupňů se citlivost zmenšuje. Už jsme s tím byli všude možně, ale nikdo nám přesně neřekl, co s tím je.
Nevíte někdo, co by s tím mohlo být?
Odkaz na auto:
Dobrý den.
Škubání motoru by mohlo být pravděpodobně způsoběno vadnou nebo chybně nastavenou spojkou.
Každopádně vám doporučuji navštivit servisního technika, který jistě ihned na přesnou závadu hnacího ústrojí příjde.
Pokud půjdete k soukromníkovi a ne do autorizovanému servisu, jistě se bude dát licitovat i o ceně případné opravy a nezaplatíte příliš mnoho za jednotlivé úkony, jako tomu je u servisu autorizovaného.
Pokud si chcete závadu odstranit svépomocí, jistě bych se do opravy nepoštěl s alespoň základními znalostmi převodovky daného modelu a zkušeností s konkrétní opravou.
V opačném případě by se mohlo stát, že místo jízdy v autě budete pouze sbírat kolečka a táhla po celé dílně!
S pozdravem
Hans S.
PS. mimochodem velmi pěkně zpracované promo video
doplněno 02.03.12 12:18:Doporučuji se obrátit na letité fandy těchto vozů. Zde se dozvíte více o veškerých problémech a řešeních k vašemu modelu.
Odkaz zde:
doplněno 02.03.12 12:21:Co se týče vašeho problému, mohla by to dělat i škrtící klapka na motoru.
Jistě by stálo za úvahu vyčistit ji následně nastavit na základní úroveň.
Nic se tím nezkazí, a pokud to nepomůže, tak se alespoň vyloučí jedna možná příčina závady
doplněno 02.03.12 12:38:Zvenčí se zanesená škrtící klapka projevuje:
- škubáním při rozjezdu, řazení, zapínání a vypínání klimatizace
- kolísání volnoběhu
- "hlcení"motoru při prudkém přidání plynu
Hlavně se to týká motorů s vícebodovým vstřikem, u motorů s jednobodem je vstřikovač umístěn poblíž skrtící klapky a benzín se stará o její přiměřené čištění. Nečistoty ve škrtící klapce nepocházejí zvenčí. Do sání je zpravidla vyveden systém recirckulace výfukových plynů (EGR). Dále do sání ústí odsávání olejových par z motoru. Oba tyto systémy jsou zdrojem černého lepkavého slizu vzniklého smísením oleje s karbonem. Usazuje se na stěnách tělesa škrtící klapky, v sacím potrubí a v kanálech hlavy válců. Dochází k zmenšení průřezu škrtící klapky a zhoršení průtoku skrze ni. Celá situace během provozu plíživě dospěje do okamžiku, kdy výkon motoru klesne natolik, že to řidič zaznamená. Někdy nečistoty dokonce brání škrtící klapce, aby se správně otáčela, což vede k chybové hlášce.
Zdravím,
abych upřesnil závadu, tak auto vždy škubne při velmi citlivém sundání nohy z plynu - úplně a vždy při opětovném velmi citlivém přidání plynu.
Je pravda, že s tou spojkou to může mít souvislost, protože jsme ji měnili a od té doby ten problém tak nějak pozorujeme.
Už jsme byli u autorizovaných servisů a žádny problém neshledali.
Jinak díky za rady
Kámen úrazu by mohl být buď ve spojce, pokud to není originál díl (dnes většinou běžné).
Pokud jste ale delší dobu jezdil se starou spojkou, tak při přechodu na novou se musí upravit i styl jízdy a řazení...vše je nyní tužší a přesnější. Může jít jen o zvyk.
Zdá-li se vám, že se přesto jedná o závadu, můžete požadovat revizi spojky v rámci záruky opravy. Záleží jen na tom, kolik času již od opravy uplynulo. a zda-li se ještě pohybujete v období záruky na práci příp. materiál.
PS. vyčištěním škrtící klapky se nic nezkazí a je toto doporučováno vždy s výměnou vzduchového filtru.
Při větších obtížích je nutná demontáž celého tělesa klapky a oboustranné šetrné vyčištění od zanesených nečistot na klapce.
Klapka by měla být shodná či obdobná viz. obrázek
Nejsem sice profík, ale z popisu mi to příjde spíše na převodovku než na spojku. Kluci z feliciaklub.cz by mohli mít nějaké nápady. Jestli jste s tím byl už všude možně, tak trochu nechápu, jakto, že nikdo nic nenašel. Jít s tím do autorizovaného centra mi taky přijde jako blbost, vzhledem ke stáří vozu by oprava mohla převyšovat jeho cenu.
Mám stejný problém. Včera jsem se vracel z práce a cca po 3km při rychlosti kolem 80km/h auto (1.6MPI) motor začal cukat,při přidání se dusilo.Vyřadil jsem na N a motor zhasnul,hned jsem nastartoval a zbytek cesty (5km) OK. Dnes ráno do práce stejná trasa a nic.Večer z práce a stejný problém, jak na potvoru,na stejném místě,ale asi po půl minutě poskakování se to srovnalo. Před týdnem jsem nabral plnou nádrž na Benzině,od té doby jsem projel půlku nádrže.Nejdříve mě napadla voda v palivu,tak jsem na jiné pumpě nádrž doplnil,aby se to promíchalo.Uvidím zítra. Svíčky měněné před 27000km,rozdělovač +palec + kabely minulý rok v létě se zapal. cívkou.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.