Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vw pořád má tendenci vařit 1.9 TD už nevím co

Od: patricius* odpovědí: 27 změna:

Zdravím všechny mechaniky i kutily.

Problém je že motor při větší zátěži nebo svižnejší jízdě se více zahřívá až na 100- 110c

Trvá již delší dobu...Opatření: Výměna těsnění pod hlavou,hlava pod RTG ok,výměna termostatu(termostat vyzkoušen zda je opravdu funkční),vodní pumpa ok...rozebraná ,vyčištěná,přetěsněná,Nový drážkový řemen...dostatečně napnutý,Chladič...vyčišten proláchnutý a natlakovaný...takže taky ok...nové víčko expanzní nádoby.Čidlo teploty ok,spínač ventilátoru ok(mám i na přímo)

Auto topí výborně...voda se nikam neztrácí .Tak se ptám jak vyřešit můj problém.Díky za každou zkušenost a radu.

 

 

27 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x

Když se hřeje jen při vyšším výkonu, tak by to mohly být špatně seřízené vstřiky.

patricius*
hodnocení

ÁÁÁÁ žeby konečně nějaký řešení.Co poradíš...Je fakt že vstřiky jsem dával jiný,ale z důvodu multikárového zvuku.A změna žádná co se týče teploty.

 

axlik*
hodnocení

0x

A 100 - 110C je nějaká špatná hodnota? Dobře, mělo by to být 90, ale dokud to není 120 - 130 tak se nic tak hroznýho neděje :)

kutiltim*

100 - 110C je v pododě teplota?Ted když je venku okolo nuly?:D:D asi vtip né?bych chtěl vidět co bys měl v motoru při peplotě 130C Vodu asi ne:) Ta už by tam nebyla ani při 120C no ale parní stroj je nádherná věc;)

 

hodnocení

0x
avatar kejmilos

ja osobně bych to asi neřešil,pokud auto vyloženě nevyvře a jen ukazuje zvyšenou teplotu a vše dle popisu je OK *nevi*otazkou je jestli ta teplota je opravdu takova jak ukazuje tachoš...nicnémě to není první dízl s tímto problemem,už sem jich pár viděl s timto zapeklitym problemen*nevi*...jezdi stale a v pohodě

doplněno 28.02.12 19:47:

patricius...co je to za vůz?Jen pro zajimavost,zkušenot...

axlik*

Ono by to vřít nemělo do těch 130 se spravnou chlad. směsí a tlakem..

patricius*
hodnocení

Vw Vento 1.9 TD 55KW

 

patricius*
hodnocení

Drží tona 90c v pohodě.Ale když mu dám napít tak to vyleze na 100-110 ventilátor to uchladí.Ale při venkovní teplotě -5/+5 se mi to zdá jako extrém.Co potom ve +30c.Chladící kapalinu jsem měnil a to namíchanou přímo od výrobce.

axlik*

Aha, v létě ste s tím nejel..Tak to potom problém možná bude..

 

hodnocení

0x
avatar dabel

možná blbě ukazuje budík na teplotu projel bych to pak vzal digi teploměr a skusil změřit teplotu na motoru třeba na hlavici termostatu a uvidíš takhle mi kecal fafoun na palubce 110 a digi teploměr 85 doladoval sem to patřičným odporem :)

patricius*
hodnocení

Omlouvám se zapoměl jsem dodat že jsem vodu měřil digi teploměrem co mám na multimetru a když potencák na palubce ukazoval 110 tak já jsem naměřil 112c.

hujer123*

Já bych zkusil ještě vyměnit termostat za nějakou starou šunku, kterou bych ještě "upravil" aby zůstal trvale otevřený a zkusil bych, co to udělá. Jestli se neohřeje, bude problém v termostatu, jestli se ohřeje, může být někde přicpaný v motoru. Ty jsi první majitel? Jaká tam byla chladící směs před výměnou víš? Když je motor takhle horký, je horký i chladič na vstupu a telý na výstupu?

 

isover
hodnocení

0x

nemaš před chladičem zapomenuty koberec*haha*kolega takhle koupil auto,prodejce na koberec zapoměl a nikomu nic neřekl a kolega začal jezdit a jakmile se oteplilo začal vařit...pomalu opravil skoro vše jako ty a když došlo na chladič tak bylo jasné*haha*(jak tohle pišu tak se směju jak cip)

patricius*
hodnocení

dobrá připomínka,ale nejsem trubka a nemám na čele napsáno jitrnice *smich*

axlik*

Též mě to napadlo, ale řek sem si že po tolika opravách by si toho už musel někdo všimnout :D

 

hodnocení

0x
avatar kejmilos

předpokladame že tam maš chladič jaky tam ma být...

 

hodnocení

0x
avatar dabel

tak bude přicpanej chladič skusit jinej nebo neni možný že by se v zátěži protáčela kapku řemenice na vodní pumpě?

erikch*

Trošku jiný úhel pohledu-psal si 1.9 TD,čili někde třeba až rok 91,92-je taky bohužel dost dobře možný,že někdo někdy trošku prděl na údržbu,pravidelnou výměnu kapaliny atd. no a jsou za ty roky přicpaný kanálky...Pokud je vše o.k.-pumpa,termostat,chladič(dokonce i topí),bude problémnejkspíš tento-uvnitř motoru se prostě vytvoří překážky hladkého průtoku,tím se průtok sníží,zmenší se i rychlost proudění(tím roste teplota) a je to přesně tenhle výsledek...

dobry pohled..někdy ty motory sou zevnitř dobře zasrané,ale to by se určitě ukazalo v kapalině*nevi*...mastnota či jine nečistoty atd

patricius*
hodnocení

Jinou možnost asi už nevidím.Kolega se zmniňoval o špatně seštelovaných vstřikách.Existuje nějaký přípravek na pročištění popřípadě odstranění vodního kamene?Kámen to bude prevít.

...tohle sem jednou řešil i u 1,9TD 306stky a bylo to v chladiči,ale píše že je poho...tak nic nezbyva jen věřit,že existuji věci mezi nebem a zemi*andel*fakt nevim

 

patricius*
hodnocení

Chlapy pokud jste dobře četly,tak jsem psal že chladič je vyčištěný,propláchnutý a natlakovaný propřípadnou dirku..(Original) ..Drážkový řemen nový a dostatečně napnutý.

Dvě vrtule to uchladí,ale neřeší daný problém.

to že je vyčištěný a propláchnutý neznamená že neni přicpaný :)

 

blackflamesiczi*

jinak rtg mnohdy neukaze vsechno, tohle jsem pred x lety resil na 2,5tds chladic jinej (16500) tesneni jine pumpa jina vodu to nezralo a ve finale praslinka v hlave kterou rtg co se delal ihned po sundani hlavy neodhalil , a delalo to jen na dalce kdyz sly otacky v tahu pres 3000 otacek.

doplněno 28.02.12 22:24:

jeste detail je system pod tlakem? tesni vicko nadobky?

Že je chladič propláchnutý, nic neznamená, myslím, že před tebou tam někdo jezdil na obyčejnou vodu a chladič je přicpaný vodním kamenem. Zkusil bych půjčit si jiný chladič a zkusit to s dobrým chladičem.

 

jirkamatapat*
hodnocení

0x

Při teplotě,kterou uvádíš někde zastav a velmi opatrně sundej víčko expanzky(POZOR HROZÍ OPAŘENÍ). Jestliže z expanzky nepůjde vysloveně pára,je vše vpořádku. V tomto případě vyměń teploměr.

 

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]