Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, letos v lednu jsme od ČKP obdrželi výzvu k zaplacení nepojištěného období 15.-.31.8.2011.
dne 13.8.2011 jsme Českou Pojišťovnu zažádali o ukončení smlouvy o povinném ručení ke dni 31.8.2011. Dopis byl doručen 15.8.2011 a pojišťovna k tomu dni smlouvu ukončila a vůbec nevzala v potaz, že má smlouvu ukončit k požadovnému 31.8.2011. Posílali jsme to tam včas, aby nedošlo k žádnému prodlení po prodeji. Dopis o ukončení pojištění jsme neobdrželi, takže jsme nemohli vědět, že pojišťovna ukončila povinné ručení dřív.
v zákoně se píše:Zánik pojištění odpovědnosti z provozu vozidla v souvislosti se změnou vlastnictví vozidla
Podle § 12 odst. 1 písm. a) Zákona zaniká povinné ručení dnem, kdy pojistník (příp. jeho dědic, právní nástupce nebo vlastník vozidla, je-li osobou odlišnou od pojistníka) oznámil pojistiteli změnu vlastnictví vozidla. Rozhodujícím datem pro zánik povinného ručení je v tomto případě den, kdy došlo k oznámení změny vlastníka vozidla pojistiteli, nikoliv datum skutečné změny vlastníka.
Mají tedy pravdu oni? Z logiky věci vyplývá, že výše uvedený paragraf by měl platit spíše pokud rušíme povinné ručení ZPĚTNĚ - ne, pokud žádám předem, aby k určitému datu provedli zrušení smlouvy. Přijde mi, že si tady pojišťovny opravdu dělají, co se jim hodí a lidi jen platí a platí.
Můžete poradit?Máte někdo podobnou zkušenost?
Děkuji
Co by jste chtěla poradit? na co se vlastně ptáte? Měla jste 15 dní nepojištěné auto? Pak by jste měla zaplatit...Nechápu proč nejdete na pobočku pojišťovny a nepožadujete vysvětlení...
Pojišťovna se hájí právě tím, že ukončili smlouvu ke dni doručení, požadavek na ukončení ke konci měsíce je nazajímá, nejsou ochotni se nijak dohodnout a tvrdí, že ukončení smlouvy poslali obyčejným dopisem.
Já nečetl podmínky Vaší pojistné smlouvy, ani nemám v ruce písemnost, kterou jste poslala pojišťovně, já bych tyto věci ředšil na přepážce a ne poštou, pokud si myslíte že byl porušen zákon ze strany pojišťovny, a že ČKP po Vás požaduje sankční poplatek protiprávně, a že pojistná smlouvy trvala až do konce měsíce, oslovte právníka...Představte si co by se stalo kdyby jste jezdila týden po ukončení smlouvy nepojištěnám autem, jakože jste asi jezdila, a došlo by k dopravní nehode zaviněné Váma, se škodou například 15 milionů...To není legrace
Upozorňuji Vás že ČKP bud epeníze přadovat a když nezapaltíte dá vše soudu a celková čsátka s enavýší o úroky a o odměnu advokáta, počítejte cca o 10 tisíc víc, plus nálady soudu...
Ale popkud jset v právu, to samé můžete u soueu požadovat Vy po ČKP, pokud vyhrajete, áš právník bude dobře zapacen z peěnz ČKP...
Tady nevyřešíte nic, zkušensoti máme všichni, a většinou ty špatné...sem do poradny píší chudí lidé kteří nemají peníze na právníky, ti bohatí to bez problémů platí nwebo to předávají svým advokátům
Povinné ručení se neruší zpětně, ale nejdříve k datu kdy byl oznámen příslušný důvod, a zákon také umožňuje ukončit smlouvu dohodou, ke konci m+ěsíce jak jste požadovala Vy.
Proč pojišťovna neakceptovala Vaší žádost nechápu, vysvětlení je na nich, předpokládám že si s táím někdo nedal práci...prostě když klient odchází, je nezajímavý, když Vás lákají, tak se úředníci můžou přetrhnout, jen aby někdo z nich dostal provizi z uzavřené smlouvy...
Na Vašem místě, pokud bych si yslel že mám peravsdu bych t tak neenchal a řešil bych to postupěn na všech stupních pojieťovny, počínaje vedoucí pobočky a konče vrcholným managementem, je konkurence a hlasem klientlů se musí naslouchat...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.