Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kia Ceed vs. Hyundai i30 vs. Škoda Octávia II

Od: jerryk2 odpovědí: 30 změna:

Zdravím,

vybírám starší auto na přestavbu na LPG. V modelech mám jasno jen neznám ceny náhradních dílů. Dotazoval jsem se
např. na katalyzátor na Hyundai i30 a stojí bezmála s DPH cca 40tis. Kč origo. Neorigo jsem nikde nenašel. Octávia I.
má špatné brzdy, nárazové testy a špatně sedí v zatáčkách. Na LPG mám najeto na Fordu Focus přes 100tkm
a potřebuji obměnit za mladší. Focus II nemá použitelný motor 1,6 - špatně zpřevodované (moc točí) a 1,8 strašně poruchové dál už
nejde kvůli spotřebě uvažovat. Záruku už neřeším zvolené auto bude mít najeto ke 150tkm.

Vše budou benzíny 1,4-1,6 Hyundai i Kia, Octávia II 1,6 75kW

Co doporučíte:

1. Ceny ND (katalyzátor, rozvody, vodní pumpa, výfukové potrubí, brzdové kotouče).

2. Bezpečnost (přední, boční, hlavové airbagy), crash testy

3. Komfort a jízdní vlastnosti

 

 

30 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

nu*
hodnocení

1x

Když máš ve výběru aut jasno, tak si kup to co jsi vybral, nechápu proč sem píšeš...A když je nejlepší forďák, tak si poříď forďáka...:-P

 

blackflamesiczi*
hodnocení

0x

sice octavie nesnasim, ale kde jste prisel na to ze spatne sedi a na horsi brzdy? jinak nevim co resite pri prestavbe na LPG obsah motoru? ja se 4,0 jezdim za 14 litru, lpg ma rasi vetsi motory a z 2,0 kdyz budete jezdit za 10 litru tak to mate jako z naftou za 4 litry (ceny se muzou lisit podle mista ja beru ceny u nas)

jerryk2
hodnocení

Jezdím s Focusem I 1,6 lpg a na spotřebu ideál. Optimalizuji náklady platím za all risk pojistku se sklem i připojištěním havarijka 5200 Kč a proto i menší objem a levnější díly :).

Vyšší objemy jsou můj sen, ale na to nemám. Octáviu I. v benzínu máme doma a je to nesrovnatelně jiné svezení. Komplet nové brzdy a stejně nebrzdí jako forďák. V zatáčkách se musí jemně - prostě to auto znám a po jízdních stránkách nic moc.

Octáviu II 1,8 tsi máme v práci, ale jezdím jen na místě spolujezdce - prostě mazec, ale tvrdý sedačky hm...řeším kompromis - pro přestavbu je vhodná 1,6 atmosféra.

 

hodnocení

0x
avatar jenyk

No nevím, podle mě je na Octavii II 75 KW nějak málo. V 1. Octavii mám 85 KW a to beru jako minimum, ve 2. Octavii 103 KW a to už je podstatně lepší. Souhlasím s názorem, že objem ničím nenahradíš.

jerryk2
hodnocení

Částečně souhlas, ale držte se těch mých bodů. Ve výběru aut mám jasno. Trhat asfalt nebudu :)

Nejde ani tak o trhání asfaltu jako o pohodu při jízdě. Tvůj výběr bych malinko upravil na dvoulitra Octavii II. V plynu by to mohlo být pohodový.

jerryk2
hodnocení

Je to atmosféra o žádné nevím. TSI či FSI nejdou přestavět na lpg. Nebo né aspoň za normální peníz.

blackflamesiczi*

tak to vam kecaly , ja to nedavno resil na svem exy kam jsem chtel narvat kompresor a polsky lpg s si tim poradi bez problemu a cena je o cca 500,- vyssi oproti atmosfere pouze pevnejsi umisteni vstrikovacu a to jen pro jistotu neni nutnost. Jinak asi bych sel dej vama do te vybrane octavie uz kvuly plynarum a naslednemu servisu, jinak cena dilu je +- stejna u obou aut tzn veskere dily jsou za palici kdyz neberete jen brzdy a podobne

 

jerryk2
hodnocení

Potřebuju pomoct zjistit ceny náhradních dílů. Chci, aby auto bylo i trochu bezpečný...jinak bych šel do Fábie I. však né htp. V tom mám jasno je pro mé potřeby malá, proto jezdím forďákem :)

 

axlik*
hodnocení

0x

Aha, máte zajímavý výběr vskutku...

Proč jednou chcete octavii což je samoosobě celkem velký auto a pak chcete fabii s tím že vám stačí malý? :D

Potom, proč se vůbec díváte na korejce hyundai a kiu? Co jsem viděl tak provedení těchto vozů už jen vzhledově je naprosto odbyté, nechci ani vědět jak moc odbyté je to konstrukčně...!

Na LPG si jde přestavit i dvoulitr s tím, že zvládne spapat tak 8l což je k ceně plynu pořád pěkný... Známej tak jezdí s alfou romeo 2.0 ;)

A potom..Proč se ptáte na cenu katalyzátoru proboha? :D Katalyzátor má zhruba polovinu životnosti motoru a rozhodně ho na autě nebudete měnit..A s LPG na emise stejně projdete tak co... Proč rozvody a vodní pumpa? Kupte auto se servisní knížkou a nemusíte je měnit..

Spíš bych se zajímal o ceny brzd, tlumičů a čepů kvůli naším silnicím apod.

Jestli vám tak hrozně jde o komfort a bezpečnost, kupte si BMW, mercedes, audi nebo třeba stíhačku, ale od vámi vyjmenovaných značek toho moc neočekávejte :D :)

doplněno 20.02.12 01:37:

Ceny ND si zjistěte na www.elit.cz nebo na autokelly ;)

nu*

Já myslím že je to nějaký provokatér, který dostal od korejců za úkol propagovat jeich auta, nejdou teď moc na odbyt:-P

 

stirecek*
hodnocení

0x

Je fakt, že s oktávkou si člověk nic moc neužije, není to hravé a zábavné auto jako ford a sám si rozdíl porovnáš. Ani ty tvrdé sedačky nejsou nijak dokonalé, navíc kiu nebo hyundai koupíš za stejné peníze mladší v daleko lepším stavu a už nějakou dobu neplatí, že jsou nekvalitní, to je jen blábol, tyto automobilky mají z velké většiny stejné dodavatele dílů. Jestli se ale díváš na cenu servisu, cenu dílů, cenu pojištění, vem si forda s motorem 1,6tdci, budeš mít dobrou pojistku, spotřebu kolem pěti pěti a půl litru, i když na to budeš šlapat a vyjde tě to nastejno nebo i levněj, než když budeš investovat do plynu. Ceny dílů má ford za babku. A to vše s bezvadným podvozkem a tudíž i bezpečností. Ten kdo nikdy ve fordu neseděl ti bude dál oktávku nutit, budeš v tom jezdit ty, tak se řiď dle svého úsudku, pokud se v autě necítíš dobře, nepřispívá to ani bezpečnosti

no nevim jestli tadle motorizace je štastná volba co čtu tak problémů dost a ne zrovna levný *zed*
dieselpower.cz/...

stirecek*

Jedno turbo se točí v celé diskuzi...*smich*...na několik milionů motorů, navíc s beztak stočeným tacháčem?*smich* Mrkni na německé fórum, tam tyhle motory považují za jedny z nejlepších, běžně 240tis km vydrží i dpf, který má údajně životnost poloviční. Když se podíváš na oktávky, každá třetí má turbo kaput po šedesáti tisících...

solenza*

...Když se podíváš na oktávky, každá třetí má turbo kaput po šedesáti tisících. Za to si ale lidi můžou sami. To je způsobeno špatným stylem jízdy. Každý motor s turbem je dobré po dojetí minutu až dvě nechat běžet na volnoběh, aby se ohladilo turbo. Ale spousta lidí jede naplno až do cíle, pak zastaví, hned chcípne motor a diví se, že má přidřené turbo po 60 tis. Nebo proč často praskají hlavy motoru. Když se v zimě nastartuje vymrzlý motor, tak se musí zahřát plynulou jízdou a né na plný výkon při přeběhovýcvh otáčkách. Za spoustu závad si lidé mohou skutečně sami a to kvůli špatnému stylu jízdy. Jenže si to nikdo nepřizná. :)

stirecek*

S tím naprosto souhlasím, ono turbu nesvědčí ani městský provoz a benzínové turba jsou u některých modelů ještě elektricky roztáčené po vypnutí motoru než ochladnou, protože teploty jsou u benzínu vyšší a turbo náchylnější. V práci jsme měli oktávku s třistatisíci a měla už páté turbo. Soused měl oktávku 2,0tdi čtyři roky stará, cca 55tis na tacho a začalo mu pískat, odchytil to včas, nicméně repas hřídelky bez dph necelých 11tis kč, auto opečovával víc než svoje děti, pokud bylo špinavé, nikam nejel, dal do toho dost peněz, okna, izolace do dveří, nová maska, laděný výfuk, rádio za 25tis atd atd a s lítostí ji dal pryč. Nyní má 2,0hdi a je spokojený.

 

jerryk2
hodnocení

0x

Zdravím ve spolek,

vidím, že diskuze se rozjela. Nesouhlasím s dieslem...jsou s tím samé problémy, můj mechož šrotuje pravidelně starší diesláky, protože oprava=jejich ceně. Stačí když odejde čerpadlo...ale to je jiná diskuze :)

Na díly z druhovýroby jsem se už díval, jenže na kiu i hyundai moc nejsou tak mě zajímala zkušenost zdejších.

Katalyzátor je zrovna věc, která mě u plynu zajímá. Stačí když se zacpou benzínový vstřiky a máme pomalu zaděláno na katík.

Forďák je zábavný auto, proto ho taky mám :). Ale nástupce budu volit z jiné ligy za tím si stojím. Na plyn ho musím příliš hýčkat.

Korejcům nefandím, ale líbí se mi jejich design. Je to škodovka v bledě modrým, jen lépe vybavená :).

Morálně a technicky starší vs. novější korejec toť otázka. Kdyby mi nešlo o bezpečnost jdu do octávky I a nic neřeším - ale byl bych tam kde teď.

stirecek*

"stačí když odjede čerpadlo"...promiň, ale tomu se musím smát, dřív jsem to slyšel v každé hospodě. Obvolej nějaké diesel servisy, kolik těch čerpadel a vstřiků po roce 2006 opravili - budou je počítat na prstech jedné ruky. Tohle jako argument rozhodně neberu. Ale je to samozřejmě tvoje věc, jen jedno platí - pro montáž lpg by měl být motor po mechanické stránce bezchybný, jinak se ti montáž lpg může v součtu pěkně prodražit a když si spočítáš náklady na zařízení, dvojí emise, každých deset tis kontrola+revize a po deseti letech další nádrž, levněj stejně jezdit nebudeš. Nehledě na to, že od letoška je zavedená spotřební daň na lpg,cng a bude postupně každoročně narůstat, takže plyn bude růst o něco rychlej než kapalné paliva.

blackflamesiczi*

cerpadla a vstriky na tto me prty jedne ruky nestaci a to je jen vyndavam a posilam do sobeslavy. Pro montaz lpg je to ze to ma najeto 150 000 nepodstatne, neni problem to dat i do motoru co maji 300 000 a vys a jsou to fordi. A o tom ze se kazdych 10 000 km dela revize a kontrola to slysim poprve . A levneji jezdit bude kdyz me 4,0 vychazi stejne nebo o trochu lepe nez 2,0 tdci

doplněno 20.02.12 16:10:

nemyslel jste spise kontrolu po 3 000km od montaze ktera je zdarma a je spise preventivni aby se kouklo jak to funguje?

 

jerryk2
hodnocení

0x

Tak pánové právě jsem zjistil, že katalyzátor

Hyundai i30 - cca 40 000 Kč.

Kia Ceed - 9 000 Kč.

Teď mi řekněte jestli v tom nevidíte rozdíl :)!

Lpg se zvedne možná od r. 2015 o tom vím.

erikch*

i přes snahu státu "přibrzdit" rozmach alternativních pohonů(tedy hlavně LPG a CNG),z kterých má stát daleko menší příjem než spotřební daní na benzínu a naftě,to je plácání do vody-jelikož zásadním a mezinárodně smluvně ošetřeným faktem je,že pokud je palivo i topivem(což splnuje jak zemní,tak ropný plyn)-nelze na něj uvalit víc jak x procent spotřební dan...A to i kdyby se tady MF a Kalousek (případně kterýkoli jiný ministr financí)stavěli třeba na hlavu-prostě nemůžou,a to ani v roce 2015...

A jinak k otázce-korejci šli hodně nahoru(neřešil bych zrovna pro srovnání ceny katalyzátorů-dá se problém s katem jednou za životnost auta řešit univerzálem,repas apod.)-hodně směrodatný údaj je nabízená záruka-jestliže si koupím třeba tříleté auto-je sakra rozdíl jestli je pořád v záruce nebo ne-právě třeba turbo na koncernech VW po jenom dvouleté záruce...A že by diesel servis v Soběslavi neměl do čeho píchnout-to rozhodně ne(naopak-stačí se zeptat za jak dlouho opraví čerpadlo-naotočku to rozhodně nebude)

jimmyfloyd*

proč tady řešíte katalizátor? to mě příjde hodně na hlavu...

řeště radši

kotouče,destičky,spojkové sady, různé filtry,čepy,ramena,silentbloky,rozvoďáky

pokud jste takovej punťa,tak řešte věci které se časem opotřebují, ale to jsou desetitisíce km co to bude potřeba takže bych se VŮBEC na tohle neohlížel,

blackflamesiczi*

loni na podzim jsem chtel jedno cerpadlo rychle opravit a rekly me ze fronta je hodne dlouha a to same v Hale v praze

stirecek*

Takže ověřeno - domácnosti jsou od daně z plynu osvobozené, takže jedině svou vlastní čerpačku, plničku;)

Co se týká těch čerpadel a vstřikovačů, diesel servisy živí hlavně ty starší motory. Od roku 2006 a výš je kvalita o hodně dál a je to jen malé procento ve srovnání s těmi staršími. Diesel servisy to přiznávají, nebýt starších motorů, nemají práci - viz autodiesel. Samozřejmě do toho nepočítám PD jednotky z let 05-08 od koncernu, ty jsou špatné už z výroby.

a co se týká revizí plynu, tak jsou doporučovány po každých deset tis km, viz svět motorů - několik stran čtení. Ne každému se plyn vyplatí, měl by být dobrý mechanický stav motoru, bez ohledu na ujeté km. Znám několik lidí, kterým se plyn až tak nevyplatil, kamarádka má plyn ve felicii, jezdila za 11, pak jí to seřídili, něco ji to stálo, ale jezdila pak za deset, neprošla ale emisemi, tak znova platit seřízení, v zimě do práce někdy ani nedojede, někdy to musí odtlačit z křižovatky, ještě do toho čerpá benzín na poskakování po městě a neustále do toho investuje, loni nádrž z nějakýma serepetičkama, seřízením a emisemi znova kolem 11tis kč a kufr nepoužitelný.

blackflamesiczi*

tak to asi nema sekvenci, kdyz uz mela prolitlou nadrz a tech 11 litru je totalni nesmysl asi naprd udelane, jinak bych chtel videt nadrz za 11000,- to je nejaka specialni? za 80L jsem platil 4700,- pred slevou a montaz je gratis . A neni problem namontovat sekvenci do feldy kompletne novou za 15 000,- a to na tom mam uz zisk takze nechat za nadrz 11000,- je nesmysl to by musela bejt ze zlata. Jinak sekvenci seridim za 30 minut a nemusim ani otevrit kapotu jen pres notas.

A co se týka těch čerpadel tak mam trochu jine zkusenosti.

stirecek*

Ty možná máš nádrž za pětku, servis ji prodá za sedmičku, teď tam dostala nějaký nový filtr, nový ventil, tři dny se jí v tom vrtali, pak ji vrátili od emisí a suma sumárum 10800Kč včetně daně. Byla z toho na mrtvicu, doklad měla v autě, schválně jsem se na to díval... a dodnes jí to špatně jede, ale už do toho nechce vrážet, vzdala to, pod desítku na sto se ale nedostane plus benál...

Ohledně těch čerpadel a vstřiků...až to najdu tak ti to ofotím, píše tam jak TAD Praha tak i Soběslav a jiní z dieselservisů a shodně dodávají, nebýt v česku tolik starých dotažených dieslů, tak nemají práci. Jsou zavalení jak píšeš, ale vše se jedná o čerpadla a vstřiky ze starších vozů, vstřikovače a čerpadla po roce výroby 2006 a vyšší jim projdou rukama zcela vyjímečně a to jen z toho důvodu, že třeba už mají velký nájezd, takže si myslím, že nějakých cca 3-4tis kč za opravu vstřikovče není nijak zázračná suma po ujetí čtvrt milionu km a ten kdo má diesel s tím počítá, protože pořád se to vyplatí. V práci jsme měli oktávky tří čtyřleté s nájezdem běžně 250-350tis, některá měla páté turbo, některá jen třetí, některá původní, ale u žádné z nich se neřešilo čerpadlo a ani jeden vstřikovač. Já jsem měl escorta 1,8D a takovéto problémy jsem taky neřešil a to měl třista tis na tacho, neměnil jsem ani žhavičky. Defakto krom rozvodů a jedné čepičky na přepad za pět korun jsem na motor nešáhnul. Takže věty typu může odejít čerpadlo na tryska mě nechávají chladným. Pokud člověk vyloženě nekoupí vrak a leje do toho co tam patří nemusí mít žádný problém.

 

blackflamesiczi*

ne ja ji prodavam za 4700 me ten litr na ni staci , filtr je okolo 100-300 a seridit obyc lpg na to staci 6 imbus protoze tam nic nastavovat nejde. Bejt ji tak zmeni servis za nekoo kdo tomu alespon trochu rozumi protoze kdyz vezmu podoblen obsah ( neblizsi co ma nekdo v okoli) tak vezmu zigula co ma kamos (fanda do ziglu) tak ten jezdi za 11-12 ale opravdu tomu dupe, ja ho nehodnal s 200 konovym kupe (zatacky a mam strachh) a pak vezmu manzelky exe coz je 4,0 a jezdi za 14 litru takze je nesmysl aby 1,3nebo1,6 jezdila za 10-11 litru

Jinak cena 3-4 tisice e tak za staryho escorta vysokotlaky jsem platil okolo 15 a výše

stirecek*

Má obsah 1,3 ale už se nevídáme, tak nevím jak jezdí.Podobné problémy měl kamarád, dokud jezdil denně do práce 75+75km tak se to dalo, ale potom si našel práci poblíž a plyn mu byl spíš na obtíž. Kilomterový nájezd nebyl takový, aby se mu náklady zaplatily, revize a dvojí emise byly další náklady navíc, nádrž měl v kufru, takže otrava, nepohodlné tankování...nyní má hdi a jen si brouká.

Ty 3-4tisíce kč jsem myslel běžnou cenu, za které dnes diesel servisy opravují vstřikovače/kus.

 

jerryk2
hodnocení

Nevím co se kdo naváží do plynu! Je to pohon, který lidem co ví se vyplatí. Najel jsem na plynu víc jak 100tkm a hlídám benzínový vstřikovače, dostatečné množství benzínu v nádrži kvůli čerpadlu, nechávám jednou za 30tkm seřídit ventily (resp. zkontrolovat) a jezdím jak normální člověk. Na plynu se mi zaplatila půlka auta, resp. co jsem ušetřil šlo do údržby a mám šperka, kterého v rodině předám dál.

Takovej rozdíl v ceně katalyzátoru - musel bych být naprosto šílenej zdejší diskutér s iq tykve, abych tuhle věc v rozdílu za 30tis. Kč neřešil. Po 150tkm je katík zralej na výměnu nebo si brzo o ni řekne.

Když už tady pánové kritizují tak ať také přemýšlí tím co nosí na krku. Rozvody brzdy atd. jsem hodil do placu a nikdo k tomu nic takže tak.

blackflamesiczi*

zrovna dnes jsem kecal z kamosem co ma expeditiona 5,4 V8 triton jezdi na e85 (prestavba) lpg nechtel kvuly prostoru pouziva to jako dodavku a predtim mel passata v komiku 2,0tdi a u passata jezdil za 5kč/km a z expeditionem 4,5 kč/km a ja z lpg jeste levneji s o 500kg lehcim autem. Jinak do kilometru je zapocitana spotreba a servis povinne proste kompletni naklady deleno ujete km ne jen to co ukazuje palubak

JInak dnes jsem jel pomalu z mondeem tdci za nejakech 6,0 litru a manzelka me tlacila z narvanym exem a za mene nez ja z naftou. A hanit lpg jen kvuly 1000,- rocne za vyssi naklady na servis je smesne. Jen skoda ze do sveho exe (mam jich vice) nemuzu dat lpg kvuly tomu ze z nej delam promo na prestavby na E85 kdyz je tak oblibene. Jinak take me fascinuji povery o tom ze auta hori bouchaji a podobne, na offroadech jsem videl mraky deravejch nadrzi na benzin ale prorazenou nadrz na plyn jeste ne a to mely ryhy od kamenu a podobne. Jinak LPG a netsina plynu chytne jen v urcitem pomeru vzduchu a plynu +-6% a toho dosahnout kdyz unika neni snad ani mozne, na dcery aute ze smesovace kapal plyn kousek od svicek a nic to neudelalo a to to ujelo 200km od predchoziho majitele ke me domu*frajer*

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]