Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,chtěl bych se zeptat,jak vyměnit manžetu polosy na favoritu.Praskla ta u převodovky,na straně řidiče.Manžetu mám doma,i stahovací pásky,ale nikdy jsem manžetu neměnil,neměl jsem sundanou ani poloosu,chtěl bych to zkusit sám,i za cenu koupě nové poloosy.Potřeboval bych vědět,co kromě manžety a pásků ještě dokoupit,co se bude muset vyměnit,jako např.nějaká závlačka apod. a nějaký rozumný návod.Děkuji
až budeš mít sundanej venkovní kloub dostaneš se k manžetě u převodovky nebo vytáhneš celou poloosu a vyměníš si to na ponku
Díky.Stačí teda sundat kloub jen u těhlice,a manžetu protáhnu až k převodovce,nebo musí jít celá poloosa ven?V tom odkaze sundávaj celou poloosu.
Nic jiného teda kupovat k výměně nemusím?
poloosu sundavat nemusíš de to i bez toho osobně když už bych to měl sundaný vyměnil bych i manžetu na venkovnim kloubu ten bych vymyl a nacpal ho novou vazelínou budeš potřebovat golu tak metrovou lešenářskou rouru na páku pajcr hever stahovák na čep řízení manžety spony k uchycení manžet vazelínu šikovný ruce a trpělivost snad sem na nic nezapoměl
žádnou vazelínu ďáble, ale grafit...třeba renolit.
...
doplněno 19.02.12 12:24:MoS2
pokud to nacpeš jen grafitovou vazelínou tak ti ten kloub poděkuje grafitka časem tvrdne a to je pro kloub smrtící ja používám
Na co si dávej bacha jsou tři válečky na tom křížovém kloubu na straně převodovky. Po vytažení s těla kloubu na převodovce (s toho válce co vidíš i z venčí) vytáhneš vlastně poloosu a na konci bude mít malý trojramený kříž a na každém rameni bude jeden prsten (celkem tedy tři). Ze začátku ho drží hustý tuk a pak sklouzne a uvolní několik jehlových válečků (ložisek) a ty se nekontrolovaně rozsypou (pak je dobré všechny najít a opět vše složit, protože druhovýrobní kloub je na prd a odejde velmi rychle!). Takže tomu při vytahování zabraň třeba omotáním hadry (velmi čisté bez pouštění chlupů nebo punčochy).
Jde to i bez povolování té velké matice v náboji. Povolíš svěrný šroub čepu ramene na těhlici (ten šroub, který je jako u tlumiče, ale ten vespod budeš povolovat, tlumič necháš být). Teď máš díky tomu možnost chytit za kolo (těhlici - kolo sundáš k vůli váze a snažší manipulaci) a přitahovat si ho k sobě směrem ven. Takže uvolníš pásky manžety ustřižením a zatáhneš za kolo (nejlépe pomocník). Ty pak u kloubu chytneš vnitřní trojramený šroub (pomocník ti ho vlastně vytáhne) a zajistíš mu prstence. U konce poloosy uvolníš segerovku hodinářskými šroubováky a kříž stáhneš s tisícihranu polosy, pak stáhneš i manžetu, dáš novou a vše zase složíš + vyměníš tuk. Je na to speciální do kloubů (jiný je zlikviduje!) a dáš tam celý sáček a něco do manžety. Okraje manžety si nech čisté, ať ti těsní a neklouže.
Toť vše, ale pohodlnější je vytahovat poloosu celou. Pak musíš dokoupit novou matici (do r.v. 92 tu s límečkem a do konce výroby se používá samojistící - prostě tu samou,co tam byla a nové jistící kroužky na konci poloosy v převodovce a u kříže)
doplněno 18.02.12 21:55:Tady to ti pomůže a je to i s obrázky. Stahovací pásky jsou lepší ty s očkem a ne ty s můstkem na lisování - stažení. Páskami se dá i pořezat, tak bacha při utahování a utažené být musí.
doplněno 18.02.12 22:00:obrázek kloubu
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.