Nejste přihlášen/a.
Dobrý den.
Chci se zeptat na radu, jak je to v případě, kdy má vozovka 3 pruhy a jak je to s přednostmi... Uvedu příklad: Dálnice o 3 pruzích, jedno vozidlo jede v pruhu úplně vlevo, druhé vozidlo jede úplně vpravo, obě vozidla dají blinkr a chtějí jet do prostředního pruhu. Kdo má přednost?
při koloně aut samozřejmě ano, to souhlasím, ale pokud vedle sebe jedou dvě auta souběžně a pruhy se sbíhají do jednoho tak, že není ani jeden ukončen, tak platí přednost zprava, viz zakruta.cz/...
V zadání chybí jeden podstatný údaj: zda se jedná o komunikaci v obci nebo mimo obec. Oba případy mají různá řešení. ![]()
já bych řekl že mají stejná, protože v případě mimo obec ten nalevo předjíždí, takže je tam jen navíc že nesmí předjížděného ani omezit. Jinak přednost je stená
Říkat samozřejmě můžete co chcete, ale v zákoně je to dáno naprosto jednoznačně, navíc se zde o žádnou "přednost" nejdná.
a že byste to tedy aspoň objasnil?
doplněno 17.02.12 22:40:Na pozemní komunikaci o třech jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy smí řidič přejíždět z levého jízdního pruhu do středního jízdního pruhu jen tehdy, neohrozí-¬li řidiče přejíždějícího do středního jízdního pruhu z pravého jízdního pruhu; obdobně se postupuje při přejíždění z levých jízdních pruhů do středních jízdních pruhů na pozemní komunikaci o čtyřech a více jízdních pruzích vyznačených na vozovce.
Zjednodušeně to prostě platí tak, že nikdy nesmíte ohrozit řidiče jedoucího v pravém pruhu, případně přejíždějícího z pravého do prostředního
Omlouvám se, jedná se o zákon 361/2000 Sb. v platném znění. Jinak předpokládám, že se jedná o základní dokument, který by měl každý držitel řidičského oprávnění znát. Pokud však nejste držitelem tohoto oprávnění, velice rád Vám poskytnu tel. kontakt a klidně vám budu každý den jednotlivé kapitoly předčítat. Nemohu však zaručit, že danému textu rovněž porozumíte, to je již na Vás. ![]()
Jsem držitelem řidičského oprávnění, neznám doslova zákony, ale dost dobře vím, kdy a kdo má přednost, koho nesmím omezit nebo ohrozit. A celou dobu píšu, že "přednost" má ten, kdo je v pravém pruhu, což je pravda, tak nevím, o čem Vy tady pořád diskutujete.
doplněno 17.02.12 22:49:Otázka zněla jednoznačně, kdo má přednost. Na to jsem správně odpověděl.
Na dálnici nemáte jezdit vlevo, pokud je pravý pruh volný.Máte jezdit vpravo. Pokud je tam "pomalý" pruh a vy jedete v tom rychlejším,a pomalý pruh "končí", a řidič jedoucí v pomalejším pruhu dává včas znamení o změně směru jízdy, musí mu řidič jedoucí v rychlejším pruhu umožnit zařadit se. I kdyby měl snížit rychlost.
Jezdí se vpravo. Ale souhlasím s tím, že na dálnicích jezdí množství idiotů, přejíždějících zleva doprava a zpět, a to i bezdůvodně.
Na dálnici jezdím v levo,protože pravý pruh je vymlácený a auto i srdce pláče.Jedu 150 a když vidím že někdo jede rychleji,tak ho hned pustím.Tedy nikomu nezavazím.Jak si všímám dělá to většina řidičů.Což je dobře.Ono už je z velké dálky vidět,že jedou jodovky.5-6 zasebou.Odpálí a je dlouho pokoj.
To je v naprostém pořádku, také jezdím po D1 vlevo a alespoň stopadesátkou, ale zákon nepočítá s tím že bude dálnice celá léta vymlácená a že si řidiči začnou vymýšlet vlastní pravidla. I tak platí, že pokud jedu já vlevo 150 a ten v pravém pruhu 130, pokud on včas zapně blinkry, aby mohl odbožit do levého pruhu a objet levým pruhem kamion, jedoucí 90, mám mu umožnit zařadit se, a to i za cenu, že zpomalím.
Bohužel to dodržuje jen málokdo a denně jsme svědky situací, kdy auta jedoucí podle pravidel v pravém pruhu kvůli kamionůn a dodávkám musí neustále přibrzďovat, protože piloti v tom levém nezpomalí a neumožní jim provést manévr. Tak se často i z těch slušných stávají na dálnicích piloti, kteří se snaží držet krok s ostatními.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.