Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
chtěl bych se poradit s někým kdo rozumím trošku elektrice. Nedobíjí mi alternátor, na baterii jsem naměřil přes 11V v nastartovaném stavu.
Chtěl bych se poradit co m ůže být špatné? Jak poznám zda je to altíkem nebo relátkem? Co bych měl naměřit na altíku na přívodních drátech? 12 střídavých? Kolik je na altíku celkem drátů? 2 vstupní a 2 výstupní?
Předem děkuji
Alternátor je točivý zdroj střídavého proudu,který se následně na integrovaných diodách usměrní a dobíjí elektrickou soustavu vozidla.Především akumulátor.Jeho provoz,tedy i výkon je řízen regulátorem,který dnes už bývá také integrovám,tedy je součástí bloku alternátoru.Regulátor řídí velikost proudu do rotoru a tím intenzitu buzení a zpětně indukci do statorového vinutí.Velikost buzení je závislá na odběru a spotřebě proudu.
Tolik k teorii.Pokud alternátor nedává dostatečně velký proud do akumulátoru,čili nikoliv napětí,může být na vině regulátor,ale myslím,že to je záležitost specializované dílny.
Pokud je vadné baterie,také proud nedosáhne potřebné hodnoty,a dosažené napěti je také nízké.
JABRAKA
na tom altíku může v podstatě odejít cokoliv většinou bejvaj ojetý uhlíky a vydřený sběrací kroužky dále často odchází diody pak regulátor pokud dojde k nákýmu extrému může odejít jak rotor tak statorový vinuti.
pokud můžu doporučit altík vymontujte z vozu a odneste někomu kdo se tím zabejvá
jinak pokud odejde regulátor pak ten altík ve většině případů přebíjí
ojetý uhlíky může signalizovat nesvítící kontrolka dobíjení
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.