Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Náhrada svorníků v motoru za nerezové

Od: jirka88* odpovědí: 11 změna:

Dobrý den,

Mám Škodu Octavii 1963 - mám hlavu po výbrusu a chtěl bych vyměnit svorníky, máte někdo zkušenost s nerezovými?

Vím, že z hlediska veterána to není moc košer, ale chci aby to něco vydrželo.

Díky za radu

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

1jara*
hodnocení

0x

Dobrý den, nerez je pevnější a víc vydrží.

pecenkav*

Nerez neni pevnejsi, je tvrdsi a to je problem, na svorniky motoru je potreba houzevnatost, aby to sneslo namahani na tah a pracovalo to pruzne podle teplotnich zmen a velkeho namahani pri velkych tlakach a na to nerez neni moc dobra, prave proto, ze je tvrda a tudiz misto, aby se spis natahla, tak praskne.

 

hujer123*
hodnocení

0x

To se takto nedá říct. Pod pojmem nerez je celá škála materiálů s diametrálně odlišnými vlastnostmi. Je třeba zjistit pevnostní a jiné vlastnosti původních svorníků a ty porovnat s vhodným nerezovým materiálem. Například pevnost při teplotě, za mrazu, tepelná roztažnost a podobně. Také je možná vhodné počítat s tím, že by bylo nutno svorník odvrtat nebo navařit - i s tím by se mělo počítat.

des*

Zcela uniká zdravému rozumu proč toto činiti,praktického významu to nemaje.

 

blackflamesiczi*
hodnocení

0x

puvodni tam vydrzely skoro 50 let tak co resite , kolik vam je?

doplněno 18.02.12 11:38:

jinak radsi vyčistěte dokonale hlavu at se lejska jako nova a dejte tam cerné matky a bude to vypadat super. ja to mel na skoda 440

 

e250td*
hodnocení

0x

Jirko,odbornící spočítali,jaké šrouby a jakou kvalitu mají mít . Toto se jim podařilo, nevím o problémech Máš jistotu,že se ti podaří sehnat nerez ve stejné,nebo lepší kvalitě? Originál ne? Nech ty originály pochromovat ,pozinkovat,nebo poniklovat,když se ti nelíbí .

hujer123*

Hlavně nezinkovat žárově, došlo by ke změně mechanických vlastností.

 

jabraka*
hodnocení

0x

Vyjádřil bych se jako DES.

Originál ocel má přesně tu pevnost a tažnost,jaká je konstrukčně doporučená.Pokud bys sehnal nerez ocel s těmito parametry,snad by se to dalo použít,ale ty náklady?!A nevím,kdo by ti ty svorníky vyrobil!

erikch*

legování ocelí je vcelku hodně náročná problematika (co a v jakém poměru přidat,v jaké fázi výroby a pod.)-zrovbna nerez(vysocelegovaná ocel s malým % uhlíku) má jakože chem.odolnost proti korozi,ale některé mechanické vlastnosti jsou potlačeny...Ale nejde takhle říct: nerez je k prdu-není třeba pružná...,je to o hodně složitější(strojírenská technologie je fajn obor-na SPŠ strojní)...Každopádně v tomhle směru neexperimentovat...

 

hodnocení

0x
avatar jamaca

Original svorník je original - nemá cenu s tím laborovat. Original svorník se dá zmrvit jedině neodborníkem, který si myslí, že čím víc ho utáhne je to lepší. V každém případu používat momentní klíč a doporučený utahovací moment a postup utahování.

 

kecal
hodnocení

0x

V nedávné době byl popsán případ pilota ultralightu,který také dal místo ocelových šroubů do vzpěr křídel nerez šrouby a ty praskly,protože nerez je většinou tvrdší a méně pružná.Pilot je v nebi.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]