Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
Mám Škodu Octavii 1963 - mám hlavu po výbrusu a chtěl bych vyměnit svorníky, máte někdo zkušenost s nerezovými?
Vím, že z hlediska veterána to není moc košer, ale chci aby to něco vydrželo.
Díky za radu
Nerez neni pevnejsi, je tvrdsi a to je problem, na svorniky motoru je potreba houzevnatost, aby to sneslo namahani na tah a pracovalo to pruzne podle teplotnich zmen a velkeho namahani pri velkych tlakach a na to nerez neni moc dobra, prave proto, ze je tvrda a tudiz misto, aby se spis natahla, tak praskne.
To se takto nedá říct. Pod pojmem nerez je celá škála materiálů s diametrálně odlišnými vlastnostmi. Je třeba zjistit pevnostní a jiné vlastnosti původních svorníků a ty porovnat s vhodným nerezovým materiálem. Například pevnost při teplotě, za mrazu, tepelná roztažnost a podobně. Také je možná vhodné počítat s tím, že by bylo nutno svorník odvrtat nebo navařit - i s tím by se mělo počítat.
Vyjádřil bych se jako DES.
Originál ocel má přesně tu pevnost a tažnost,jaká je konstrukčně doporučená.Pokud bys sehnal nerez ocel s těmito parametry,snad by se to dalo použít,ale ty náklady?!A nevím,kdo by ti ty svorníky vyrobil!
legování ocelí je vcelku hodně náročná problematika (co a v jakém poměru přidat,v jaké fázi výroby a pod.)-zrovbna nerez(vysocelegovaná ocel s malým % uhlíku) má jakože chem.odolnost proti korozi,ale některé mechanické vlastnosti jsou potlačeny...Ale nejde takhle říct: nerez je k prdu-není třeba pružná...,je to o hodně složitější(strojírenská technologie je fajn obor-na SPŠ strojní)...Každopádně v tomhle směru neexperimentovat...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.