Nejste přihlášen/a.
Chci se jen zeptat jaké má řazení jawa pérák, zda má neutrál jen mezi jedničkou a dvojkou?
Měl jsem Jawu 250 - tzv. kývačka a ta měla dva neutrály, Jeden mezi 1 a 2, druhý mezi 3 a 4. Ten druhý se používal např. při jízdě z kopce. Kdyby tam byl jen jeden (1-2), tak ze 4. rychlostního stupně byste ho tam nezařadil.
Nechci se hádat, já měl J250 panelku a rozhodně tam byl neutrál jenom jeden a s vyřazováním žádný problém nebyl. A co hodně lidí nezná - jezdil jsem i na J350 automat. Ta šla našlápnout i při zařazeném rychlostním stupni, takže tam mohl být trvale zařazen 4. rychlostní stupeň. Rozjela se jenom přidáním plynu a člověk prakticky jinou rychlost nepotřeboval, protože měla dostatečný výkon na všechno. Měla jedinou nevýhodu, že nešla roztlačit.
Ano, vyřadit na neutrál se dalo mezi všemi rychlostmi, jen se muselo s citem, při plném došlápnutí na řadičku se již zařadila další rychlost. Jawa a Čezety mají stejný systém řazení od dob péráků, jen 125 a 175 měly menší hřídle, kolečka i řadicí automat než Jawy a ČZ 250-350. Dokonce i dávné Jawa 500 OHC měly tento sytém.
350-ka "kejvačka" mezi 1 a 2, signalizováno kontrolkou. A mezi 3. a 4., bez signalizace, pro vyřazení při jízdě z kopce, jak už bylo řečeno...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.