Nejste přihlášen/a.
Dobrej všem.Připadám si jak trouba ale mám novou škodu fabie II.1.2 Htp dva roky a ted jsem koukal na baterii a nevím jestli je bezúdržbová nebo normální.Na baterii je plastová skřínka tak do půlky a baterie je bílá nikde nevidím otvory pro dolejvání a přitom jsem si všiml že ze strany jsou klas. rysky min.a max. A proto mě to mate jaké to baterie je.Má ještě na pravé straně kontrolku jak je baterie nabitá- zelená nabito a červ. vybito. Ani v papírech od auta nic k tomu neni ,jenom že baterie se má dobíjet a dolévat pokud je třeba,ale to je nejspíš všeobecně.Nemá tedy někdo taky takovej problém.Prostě nikde nevidím otvory pro dolití.Poraďte.Díky všem kdo odepíší jsem z toho tak trochu nervózní
Baterie je tam originál.
Tak pod tou pojiskovou skříňkou může být na baterii samolepka a pod ní může být víčka která se dají "vycvaknout", na zadní té delší straně baterie je po jejím vyjmutí z auta dostupná taková malá obálky, nebo jakýsi sášek z PVC, který je zde nalepen, v něm je stručný návod a popis kam se může poznamenat provedená údržba, ale nemusí tam být nic...Nová baterie to z výroby má.
Takže na 0,1 procenta je to baterka ÚDRŽBOVÁ.
Pokdu jste do údržbové baterie nedolil 2 roky vodu, a dolejete jí dnes, a baterii nabijete, můžete jí rovnou vyhodit.
Klasické údržbové baterky se i dnes prodávají, jsou o cca několik stokorun levnější.
V auto-kelly Vám za tu starou odečtou pár stokorun
Už několikrát jsem po koupi auta zjistil, že bezúdržbová baterie potřebuje doplnit. Vždy jsem se ke špuntům nějak dostal a doplnil vodou. Potom to bylo v pohodě i několik let. Samozřejmě nevím, co máte za baterii vy. Chce se to podívat / možná jsou špunty pod samolepkou, nebo pod nějakým krytem /.
Bezůdržbová autobaterie je tak trochu nesprávě. Lepší by bylo se sníženou údržbou.
Pojem bezúdržbová beterie většinou znamená, že má malou spotřebu destilované vody a během plánované životnosti baterie není nutné do eletrolytu dolévat destilovanou vodu. Malému odparu také pomáhá konsntrukce baterie, která se chová tak, že odpařená voda skapává zpět a neodpařuje se mimo baterii. Navíc nové vápníkové baterie mají skutečně velice malou spotřebu vody a během života není nutné se o hladinu elektrolytu starat ani dolévat. Navíc u těchto baterií klesá samovybíjení až o 60% oproti klasickým bateriím a to až na hodnotu pouze 0,35 % kapacity za 24 h při teplotě 20 °C.
Bezúdržbovost akumulátoru asi nejde chápat jako bezstarostnost o stav akumulátoru , jak mnozí chápeme. Já bych je doplnil , že bezúdržbový akumulátor muže také někdy , pro jeho správnou funkci , vyžadovat jeho dobití mimo vozidlo. miro
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.