Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zamrzla nafta a auto stale nestartuje

Od: hoonza* odpovědí: 26 změna:

Dobrý den,
v neděli při - 20°C mi zřejmě zamrzla nafta při jízdě. (Octavia 1,9 TDI)
Vůz přestal táhnout a po 2km na stopce motor zhasl a už nenastartoval. Netrápil jsem ho (pouze 2x jsem to zkusil)
Odtáhli jsme auto na zahradu (nemám garáž).

Auto ale stále nestaruje i když si myslím, že je již na naftu docela teplo,(kolem nuly)...Je to možné?
Poraďte prosím!

Děkuji Honza

 

 

26 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

blackflamesiczi*
hodnocení

3x

kupte novej palivovy filtr a vymente ho samozrejme zaplavit ne na sucho a nastartujte to v nadrzi to uz bude ok , maximalne koupit 20l nafty a dat do ni aditiva a v teple promichat a pak ohrate na pokojovou teplotu nalejt do nadrze a startovat , budete muset vickrat protoze budou prazdne hadicky k cerpadlu

hoonza*
hodnocení

Děkuji všem za rady, koupím filtr a udělám jak píšete.

moto*

Osobně bych to nehrotil. Dost se otepluje, takže bych uvedl baterku do formy a případně dal palivový filtr do tepla, aby se ev. parafin rozpustil, dal zpět, odvzdušnil systém a mělo by fungovat. Předpokládám tedy, že máte v autě zimní naftu a ne nějakou starou od léta.

erikch*

ono s tím parafínem už to není tak úplně jakože se "rozpustí" a dobrý(stejně jako třeba sajrajty v plicních sklípcích z kouření-prostě to tam jednou je a bohužel,už to tam zůstane)...A podobný to je taky s "potkaným"motorem-sice vyměníte třeba hlavu,ventil,zabrousíte sedla atd.(podle toho),ale ten motor už "dostal" prdu a nikdy už nebude o.k.

moto*

Oktávka má čerpadlo v nádrži, takže když povolím přívod nafty k filtru a zapnu klíček ,vidím co mi z trubek teče.

Rozhodně se to nedá srovnat s mechanicky poškozeným motorem. Je jen ucpaný palivový systém na přechodnou dobu. Rozhodně není špatný nápad uvedený výše, dotankovat teplejší naftu. Osobně nejsem příznivec přídavku benzínu, pokud není nouze nejvyšší. Studený start v těchto mrazech dá motoru zabrat jako pár tisíc km. Ideální je předehřívání motoru. Možná jsem cimprlich, když slyším to křápání zmrzlého motoru, je mi jej vždy líto. Sám v největších mrazech jezdím starým Fordem a novější auto nechávám na lepší doby, o to déle mi vydrží.

solenza*

To ale také není moc dobré. I když auto stojí, tak také stárne. Když auto stojí přes zimu půl roku, tak se opotřebí, jako kdyby se na něm najelo 50t - 100tis km. Nejvíce a nejvážněji se tohle řeší v letecké dopravě. Například letadla mají na některých důležitých komponenteh předepsanou životnost a pokud ji překročí, tak se musí vyměnit, i kdyby s nimi letadlo bylo ve vzduchu třeba jen jednou.

moto*

Solenza odstavením mohou zakorodovat snad brzdy, nevím ale, co by se mělo opotřebovávat na agregátech. S životnostmi určitých dílů souhlasím, jsou prostě díly, případně náplně které stárnou, bez ohledu na to, zda vozidlo či letadlo stojí nebo je v provozu.

Nepsal jsem, že bych novější auto neprovozoval, zrovna dnes jsem v něm jel, jen že v těch největších mrazech používam staré, ostatně, lépe startuje :)

erikch*

Tohle mají šikovně ošetřeno v severských zemích-kde mají už z výroby(Volvo,Saab) možnost napojení ohřevu olejové vany na klasickou rozvodnou sít el.energie...Jinak se to nechá i domontovat a může být třeba -40 a motor má +15 stupnů...A není to tak dlouho,viděl jsem to už i u nás někde na netu a i za přijatelný kačky včetně nové vany...

moto*

Já jsem to míval kdysi na Avii. Starty za největších mrazů bez problému. Má to i dobrý vliv na životnost motoru.

hoonza*
hodnocení

...jezdil jsem denně a naftu jsem bral ten den, ale aditiva jsem nepřidal.

stirecek*

Udělějte to ja píše black... pokud jsou parafíny napěchované ve filtru, už mu nic nepomůže, takže vyměnit. Teď už je teplo, takže už jsou v nádrži rozpustěné, tak to pojede dál. V žádném případě neměňte motor za benzínový, to jsou poslední výkřiky zoufalců*smich*. Stačí se podívat o pár dní zpět, kolik tu bylo zamrzlých benzínových chudáčků. Pořád vyjde levněji měnit filtr před zimou a jezdit za pět litrů než počítat spotřebu u benzíňáku;)

hoonza*
hodnocení

Filtry (mám dva) už jsem objednal, zítra bude výměna.

Naftu ani benzín nezatracuji - nemám to tak. Asi ani nerozumím tomu, že jsou lidi, co to dělí na dva tábory.Rád jezdíjm i benzínem. Jezdím opravdu hodně a na první Octavii z roku 1997 (nafta) jsem najel 650 000km, nyní mám 395 000km. Při těch - 20°C jsem neměl problém se startem, ale s tím, že mě to zamrzlo po 10ti km jízdy,...

Děkuji všem za rady.

tr

Veětšina problémů z diesely pramení z toho, že je pro ně holt špatná nafta.

stirecek*

Těch prvních deset km je rozhodujících. Jestli diesel překoná tuhle vzdálenost,pak nezamrzne. Přepadová nafta ohřívá ten zbytek co je v nádrži, částečky vosku jsou pak menší a filtrem v pohodě projdou. Nejlepší řešení je vyhřívaný filtr, pak nafťák jezdí spolehlivě, jenže tato výbava se dává jen do severských zemí, u nás to záleží na modelu a typu auta a ani to není jisté.

erikch*

Jen pro doplnění-vyhřívaný palivový filtr dává Subaru pro střední,a severní samozřejmě taky, Evropu automaticky(zatím-naft.motory vyrábí teprve třetím rokem)...A jinak s tím benzínem vs.nafta-osobně jsem poslední měsíc(nejen) neměl s benzínem(a to mám starou,ale šikovnou,mršku R 19 16V) ani jeden problém-i v -24 na první drcnutí-narozdíl od spousty dieselistů-pro ně byl leden a únor noční můrou a jsem si jist,že spousta jedinců nemohla ani spát,zda ráno nastartují a dostanou se do práce...Já jsem spal úplně v klidu...*frajer* No a to,že jezdím 7 až 9 litrů benzínu(mimochodem už levnějšího než nafta)-ale jezdím pořád a v klidu,žádný stres,náklady na žhavičky,čerpadlo,EGR,váhy a spousty dalšího,co se dřív nebo později prostě pos...re,no a to dieselisté jezdící sice za 5 ...pak nemohou rozdýchat(jejda -jsou to desetitisíce a ty najednou nejsou...) ...Ale je to samozřejmě každého věc,nezatracuju "naftysty"-jako druhou kárku mám TDS,ale to je pohoda na léto a blbnutí,nicméně s benzínem sednu,nastartuju,za chvilku topím -to je další nesporná výhoda benzínu,dieselisté prostě těch x kilometrů mrznou(což je většinou celá trasa z domova do práce,takže mrznou celou cestu)...

stirecek*

Před cca pětadvacetilety jsem sám blbnul se škodovkou 100, 1000mb, 120 a favoritem, jenže tehdá stál benzín pár kaček, i když výdělky tehdá nebyly bohvěčo, chlast byl levnější, ale víc jsem jezdil na motorkách. S naftou za posledních 25let jsem problém neměl ani v náklaď´ácích ani v dodávkách a ani v mých osobních autech, problém spíš byly studené starty některých náklaďáků, ale to se vyřešilo domontovaným vyhříváním kapaliny. Výše uvedené problémy fakt neznám, žhavičky ani egr jsem nikdy neřešil, mně spíš odcházely podvozky. Se spotřebou jsem se vešel s každým mým autem do 5,8 v průměru, přesto že jsem denně jezdil město. Jestli to topilo nebo ne mně bylo vcelku jedno, do zaměstnání jsem nejdál dojížděl 1,6km, i když poslední ford c max už má topení vyřešené elektrikou a ten topí po jednom km. Starý escort se sice dlouho zahříval, ale startoval a jel i v mínus 33°. Cena nafty mě zajímá poslední dva roky, předtím jsem ji nekupoval vůbec a i teď mám občasný zdroj. A dnešní diesly už jsou dost spolehlivé na to, aby ty čerpadla a egry vydržely dost dlouho. Je to samozřejmě každého věc na co jezdí a co si koupí, ale mě se diesel už vyplatil v době nákupu vždy a dnešní motory jsou dost odolné a hlavně úplně jiné než povodní staré diesly. Starý a nový diesel už má společné jen to palivo, jinak se ve všem liší. cca za posledních deset let prošly kompletní rekonstrukcí, u benzínových motorů se přidalo jen turbo a nějaké zvyšování výkonu u benzinových motorů je už dnes defakto vyčerpané, to se dá dohnat jen otáčkami/objemem motoru (tím i spotřenou), kdežto růst výkonu u diesla je prakticky ještě stále možný, problém je jen navyšování otáček, ale tlaky můžou dále růst prakticky bez omezení. Jediný zádrhel jsou emisní normy, ty tlumí účinnost diesla nejvíc, takže pozornost se dnes věnuje jen těm spalinám, zvýšit výkon a točivý moment u diesla není žádný problém. Problém jsou spaliny.

 

des*
hodnocení

2x

Právě proto se dává auto rozmrznout do vytápěné garáže,či dílny.Ve vašem případě to nechte na jaro,pokud tedy nerozeberete filtry,neprofouknete potrubí a všechny naftové cesty.Je zajímavé že oni opovrhovaní benzínáři tyto problémy nezaznamenali.Nafta má nesporné výhody.

paaja*

Koukám skvělý základ pro dlouhý flameware benziňáci kontra naftaři *smich*

 

erikch*
hodnocení

2x

problém bude hlavně v pal.filtru-tam se právě nashromáždí cucíky parafínu a ahoj...Takže ideálně koupit nový,do nádrže v přiměřeném poměru k množství nafty cmrndnout trochu benzínu a tradá pak raději přes kabely natočit...

doplněno 15.02.12 11:55:

jen tak k "nahozenému" nafta-benzín...Myslím si,že letošní zima spousty uživatelů dieselů vcelku vyškolila a leckteří přejdou na benzín-jezdí sice dráž(pomineme-li servisní náklady motorů nafta-benzín),ale jezdí pořád,i v -20,25 stupních,což je pro většinů dieselů prostě smrt...

 

medwed*
hodnocení

0x

Auto prikryt plachtou nejlepe dat kartony kolem auta a pak plachotu pod motor dat primotop nejlepe elektricky fukar a nechat ho pusobit nejlepe do te doby az se teplota motoru zvedne na prijatelnou teplotu a pak nastartovat parkrat jsme to tak delali a vzdy to pomohlo...

 

hodnocení

0x

Jak předpovídali ty velké mrazy. tak jsem Forda Monceo 2,0 TDDI odstavil na parkoviště a jen jsem chodil ometat sníh. Tuto neděli jsem k němu přišel, 2 x nažhavil a chytl na cuknutí! Jezdil celou neděli bez problémů. Do nafty jsem nic nepřidával a kupuji jí u Grobiána za 34,60 Kč litr. Tak ono taky asi bude záležet na výrobci a typu :))

stirecek*

Neříkám, že se někde neobjeví nafta, která neodpovídá parametrům, ale velká většina nepojízdných dieslů vlivem mrazu je zanesený filtr paliva - pak stačí opravdu málo.

 

 

olinb
hodnocení

0x

Startoval jsem Feldu diesel(225 000km) v -13,5°C /SETA NAFTA a nenastartoval jsem. Musel jsem počkat do 13:00 hod na teplotu okolo -5°C a roztahoval mě tchán FAVORITEM , po 300 metrech na 5-tý rychlostní stupeň naskočil motor a já byl tak šťastný, jak v dětství o Vánocích na nové autíčko. Projel jsem auto asi 3 km, dolil aditiva firmy VIF (TROJNÁSOBNOU DÁVKU PŘÍDAVKU)a dolil 5 lirů "SETA NAFTY" zaparkoval s klidným svědomím, že zítra motor naskočí. Ráno přijdu k autu -12°C/no a co čert nechtěl-zase to nenaskočilo. Opět čekání do jedné odpoledne...Výsledek= nekvalitní palivo. Zajel jsem k OMW, nabral DIESEL MAX do -35 C a auto se stišilo a ožilo, starty v pohodě i pod -12 ­°C, možná i menší spotřeba, ale asi ne o moc. Jo a děkuji za každodenní předpovědi počasí našim meteorologům, které by měli poslouchat "všichni" prodejci paliv...

blackflamesiczi*

to ja udelal take OMV a ejhle druhej den nic zamrzle na maderu takze hop do benzina a jel jsem

 

nu*
hodnocení

0x

Já tankuji obyčejnou naftu v Kařezu, u firmy Koloc Oil, levnější čerpací stanici se stejně kvalitní naftou jsem ve SČ ani ZČ zatím neobjevil, jezdím na tuto naftu léta bez problémů, tankoval jsem jí tam i do citlivého PD-čka a vše ok, doporučuji, kdo pojede D5 z Prahy do Plzně, a nevadí mu malá zajížďka z Mýta do Kařezu, může vyzkoušet...Dá se to projet i okreskou Žebrák-Mýto,, kde jdou sjezdy-nájezdy na D5

VIF super diesel používám také

blackflamesiczi*

ja znam u pisku pumpu autokapl (ma i servis skoda atd) a kdyz jsem v tom servisu delal tak majitel byl posedlej kvalitou nafty snad 3x tydne nam nosil ukazovat vysledky testu nafty , jenze ja tudy jezdim jednou za cas takze tam nemohu brat furt .

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma auto nestartuje

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]